• 0

Prive gebruik dubbel bij aangifte IB

Lekker bezig met het invullen van de aangifte IB loop ik tegen het volgende aan. Aan het einde van 2014 heb ik in mijn administratie het prive gebruik van m'n telefoon verwerkt als prive opname, waarbij de telefoonkosten dus omlaag gaan, en de winst op de winst- en verliesrekening omhoog.

 

Vervolgens kom ik in de aangifte IB de vraag over Niet- of gedeeltelijk aftrekbare kosten tegen, maar als ik hier het prive gebruik invul, wordt dat nogmaals bij m'n winst opgeteld waar ik vervolgens belasting over betaal.

 

Kan ik kiezen tussen het in mijn administratie verwerken of het in de aangifte IB opgeven, of is er een andere manier waarop ik dit moet verwerken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verwerking, waarbij je privé aan kosten (en, indien van toepassing, aan BTW) boekt, is goed. Met niet of gedeeltelijk aftrekbare kosten wordt iets anders bedoeld, dat is niet relevant voor je telefoonkosten. (In die velden maak je een correctie voor kosten als boetes en representatiekosten. Ook al maak je zakelijke kosten voor boetes of representatie, ze zijn toch niet respectievelijk slechts deels aftrekbaar.)

Link naar reactie
  • 0

De verwerking, waarbij je privé aan kosten (en, indien van toepassing, aan BTW) boekt, is goed. Met niet of gedeeltelijk aftrekbare kosten wordt iets anders bedoeld, dat is niet relevant voor je telefoonkosten. (In die velden maak je een correctie voor kosten als boetes en representatiekosten. Ook al maak je zakelijke kosten voor boetes of representatie, ze zijn toch niet respectievelijk slechts deels aftrekbaar.)

 

Duidelijk. Dank je wel, Erik!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.