• 0

Contract of orderbevestiging?

Beste ondernemers,

 

Onlangs ben ik een bedrijf begonnen, nu ben ik langs een aantal winkels langsgegaan om een bepaald product te verkopen. Ik heb toen aan een aantal winkels een aantal producten verkocht, dmv mondelinge afspraak. Nu ben ik aan het twijfelen of ik weer langs de winkels moet gaan met een contract, met het risico dat de winkeliers hun order stop zetten (sommige winkeliers moesten overgehaald worden om een order te doen) of dat ik simpelweg een orderbevestiging toestuur, met de boodschap wijzigingen binnen twee weken door te geven.

 

Welke optie denken julle dat het beste is, en kan ik rechten ontlenen aan de laatste optie in combinatie met de mondelinge afspraak.

 

Vriendelijke groet,

 

Hans de Graaf

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rechtszekerheid komt ook in gradaties.

 

- een mondelinge afspraak is ook een rechtsgeldige overeenkomst. Het is alleen zo lastig te bewijzen dat wat jij beweerd ook daadwerkelijk is afgesproken.

- een opdrachtbevestiging vanuit de leverancier is dan alweer een stap vooruit. Jouw interpretatie van de afspraken staan in ieder geval op papier.

- Een overeenkomst getekend door twee partijen geeft natuurlijk de meeste rechtszekerheid. Probleem is alleen, dat een groot aantal klanten van mening is, dat er geen overeenkomst is, als zij niet getekend hebben en over dat tekenen moeten ze dan heel goed nadenken.

 

Onze reguliere business gaat met getekende contracten. Voor projecten, waarbij het gaat om samenwerking en zo, zijn contracten heel erg lastig. Zelf werk ik dan het liefst met een prijslijst/algeneme voorwaarden en dan een schriftelijke bevestiging van de mondelinge afspraken. Het kan om behoorlijke bedrijgen gaan en eigenlijk ook nooit problemen gehad. Ik zorg er echter wél voor, dat mijn klanten graag "willen".

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

  • 0

Beste Hans,

 

voor de toekomst raad ik je aan bloks met doorschrijf bestelformulieren te gebruiken. Op de achterzijde van elk blad laat je dan ook je leveringsvoorwaarden drukken. Na afsluiten van de order en het ondertekenen hiervan door de klant laat je de kopie bij hem achter en je hebt zelf het bewijs, mocht er iets mis gaan. Ook kan je nu met meer kans een beroep doen op je voorwaarden, omdat je kunt aantonen dat je klant al bij het aangaan van de overeenkomst hiermee bekend was.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

  • 0

In dit geval is het praktischer om een orderbevestiging te gebruiken. Dat werpt een drempel op om erop terug te komen. De kans dat iemand op zijn/haar opdracht terugkomt bestaat natuurlijk, maar voor hetzelfde geld is de klant ook niet bereid om de overeenkomst te tekenen. Voor de toekomst zou ik het advies van Rien Gluvers opvolgen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

  • 0

ik zou nu juist wel langsgaan en een overeenkomst laten tekenen. als er problemen komen, kan je ze beter vooraf hebben dan achteraf.

 

daarnaast:

1. het komt professioneler over om de zaken goed te willen regelen;

2. het is weer een extra contactmoment met je klanten.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

  • 0

Ik ben het wel met VC eens in deze.. beter goed regelen dan gezeur achteraf. Klanten die willen terugkomen op hun order zijn mensen die je eigenlijk niet als klant wilt.

 

Zelf probeer ik het altijd zo te organiseren dat een klant 100% achter zijn aankoopbeslissing staat - liever een paar prospects missen dan een slechte start maken met een paar klanten, toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 23 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.