• 0

vof partner gooit actie op fb zonder te overleggen

Goedemiddag ,

 

Even een klein vraagje tussendoor ....

 

Wij hebben met z'n 2 tjes een vof met 2 personeelsleden , nu is het mijn vrije dag vandaag en zie ik op fb dat mijn vof partner een aanbieding is begonnen zonder te overleggen met mij , kan dat gewoon of hoe moet ik dat zien ?

 

Mvg Marieke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ligt aan jullie onderlinge afspraken/contracten.

 

Vaak wordt er gewerkt met een bepaald budget dat vrij besteed mag worden; maar dit is per VOF-overeenkomst anders.

Wat hebben jullie afgesproken? Moet je bij ELKE beslissing aanwezig zijn?

 

update: Ik neem aan dat je dit ook al met je partner hebt besproken, en indien je het oneens bent je er samen wel uit kunt komen. Als dit niet het geval is heb je een groter probleem dan deze eenmalige actie.

Link naar reactie
  • 0

ik vind het niet normaal. Als ik jou was stuurde ik direct een Cease & Desist.

 

 

 

(of je belt 'm gewoon en zegt "ej moat, overleggen we niet meer als we een aanbieding willen gaan doen?!")

 

 

 

Ligt er wel aan wat de actie is. Als de kosten ervan minimaal zijn dan kan een goed gesprek misschien wel voldoende zijn.

Wat minimaal is, is natuurlijk per onderneming verschillend. Een gratis plakje kaas bij een kaasboer zou ik zien als goede actie. Terwijl een gratis autoradio bij de aankoop van een auto ook prima zou zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben met z'n 2 tjes een vof met 2 personeelsleden , nu is het mijn vrije dag vandaag en zie ik op fb dat mijn vof partner een aanbieding is begonnen zonder te overleggen met mij , kan dat gewoon of hoe moet ik dat zien ?

Wat dacht je ervan, om morgen bij de koffie dit (blijkbaar voor jou) probleem te bespreken?

Maak dan meteen goede afspraken op papier om dit soort dingen te voorkomen, noemt men een vennootschapscontract.

Link naar reactie
  • 0

Nee, het is een eigengereid figuur en die moet je eens even goed laten merken wie mede de baas is.

Je voelt toch niet voor niks, wat in een moeilijke term, "wtf" heet!

>;(

 

Dat, of diegene denkt gewoon niet echt na voor het handelen, dat kan bij ondernemers een hele goede eigenschap zijn, dus kijk even aan welke bron dit ontspringt, dat is nogal een belangrijke nuance ;)

 

Link naar reactie
  • 0

De formele ruimte om dit te doen (ofwel, de vennootschap naar derden te vertegenwoordigen) is geregeld in de vennootschapsovereenkomst. Als die er niet is OF daarover niets bepaald is, dan is daar weinig (formeel) tegen te doen. En zou je -in overleg- aanvullende afspraken kunnen maken.

 

Natuurlijk is het wel verstandig om naast de formele kant eens te kijken naar de bedrijfsmatige gevolgen van een dergelijke FB actie. En eventueel in alle rust aan te geven dat jouw begrip van samenwerking wel iets verder gaat.

 

Succes

 

Peter

Link naar reactie
  • 1

Wat mij eigenlijk veel belangrijker lijkt dan deze (in mijn ogen) niet al te schokkende gebeurtenis is dit:

 

Weet Marieke wel wat het inhoudt om vennoot in een VOF te zijn? Ooit van hoofdelijke aansprakelijkheid gehoord?

Stel dat haar medevennoot straks iets echt belangrijks doet (een duur huurcontract voor een nieuwe winkelruimte voor de VOF tekent bijvoorbeeld, of een splinternieuwe BMW op naam van de VOF bestelt of zoiets...).

 

Het kwam vrij naïef op mij over allemaal. Met alle respect dan, natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag ,

 

Even een klein vraagje tussendoor ....

 

Wij hebben met z'n 2 tjes een vof met 2 personeelsleden , nu is het mijn vrije dag vandaag en zie ik op fb dat mijn vof partner een aanbieding is begonnen zonder te overleggen met mij , kan dat gewoon of hoe moet ik dat zien ?

 

Mvg Marieke

Ze wilde jou verrassen met een exploderende omzet. ;)

Link naar reactie
  • 1

Je hebt als zakenpartner een ondernemer. Die onderneemt dingen, dat is de aard van het beestje.

Soms niet wat jij wilt. Sons mislukken ideeën.

Maar hij neemt risico en toont initiatief.

Ik zou hem een compliment geven voor zijn inzet en inhoudelijk in gesprek gaan over jouw ideeën met betrekking marketing.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een verkeerde gedachte van Mij ???.Maar als je dit soort dingen hier bespreekbaar moet maken, zit er al langer en/of meer niet goed zeker als het een dergelijk kleine onderneming betreft.

 

wat mij persoonlijk betreft heb je of goede afspraken daar over , zo niet heb je een bepaalde mate van acceptatie tegenover elkaar. welke basis heb je dan als dit 1 van beide al niet van toepassing is ?

 

Maar goed dit betreft mijn persoonlijke gedachtengang over het aangaan van welke partnerschap dan ook !

 

Mvg

Richard

Link naar reactie
  • 0

Deze thread is al dik anderhalve maand oud en sinds de eerste post heeft TS zich nog niet laten zien binnen deze thread. Ik vermoed dat we haar ook niet meer terug zien.

 

Ok, ik had in de haast ff niet naar de datum gekeken ::), maar ik zat verhalen door te spitten, en viel ff van mijn stoel. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.