• 0

verzendkosten vanuit China?

Beste forumleden! Allereerst alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

 

Wij zijn met een aantal bezig om een klein bedrijfje op te starten en daarvoor willen wij producten vanuit China importeren. Om te beginnen gaat het om 200 stuks met de afmetingen in cm: 10*6*16 (960 ml) per stuk. het gewicht is 220 gram per stuk.

 

Onze vraag is of iemand een indicatie kan geven hoeveel de verzendkosten ongeveer zullen zijn als we dit per schip willen doen? En is via DHL de verstandigste manier?

 

Op de DHL site vind ik het lastig om informatie over de tarieven te vinden en echt concrete informatie hierover.

 

Alvast bedankt voor het helpen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruud

 

:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ruud,

 

Wanneer ik het op basis van deze informatie moet beoordelen zou ik zeggen dat het verschil tussen zee en luchtvracht nihil is (luchtvracht waarschijnlijk voordeliger voor dit volume). Uiteraard is de aard van het product erg belangrijk alsmede de wens wanneer je het tot je beschikking wil hebben. Ik neem dat dat wanneer je over een eerste order praat je deze ook snel wil ontvangen.

 

Ik zou willen adviseren bij partijen een offerte op te vragen en alle informatie te verstrekken zodat je ook echt een correcte offerte ontvangt.

 

Succes.

 

Gr. Frits

Wegtransport - Luchtvracht - Zeevracht - Beurslogistiek - Warehousing

 

www.pglogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruud,

 

Wanneer ik het op basis van deze informatie moet beoordelen zou ik zeggen dat het verschil tussen zee en luchtvracht nihil is (luchtvracht waarschijnlijk voordeliger voor dit volume). Uiteraard is de aard van het product erg belangrijk alsmede de wens wanneer je het tot je beschikking wil hebben. Ik neem dat dat wanneer je over een eerste order praat je deze ook snel wil ontvangen.

 

Ik zou willen adviseren bij partijen een offerte op te vragen en alle informatie te verstrekken zodat je ook echt een correcte offerte ontvangt.

 

Succes.

 

Gr. Frits

 

Hartelijk dank voor uw reactie,

 

Hoe komt het dat het via het vliegtuig vrijwel net zo goedkoop is?

Heeft dat te maken dat gewicht bij vrachten via het vliegtuig belangrijker is?

 

Gr. Ruud

Link naar reactie
  • 0

Bedankt iedereen voor het vlotte reageren!

 

Het product betreft overigens dit: (hoop dat de link werkt)

http://smilingl.en.alibaba.com/product/1560634928-220706632/plastic_cereal_on_the_go_salad_to_go_BPA_FREE_cereal_cup.html

 

Het is van groot belang voor ons dat wij de kosten van het vervoer kunnen inschatten, aangezien dit van grote invloed is van de kostprijs. Mijn vraag is daarom of er iemand is die met het verschepen ervaring heeft en/of het mogelijk is om mij een schatting te geven van de kosten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruud

Link naar reactie
  • 0

Voor wat voor soort onderneming stel je deze vraag? Ik ken maar weinig ondernemers die hier op Higherlevel hun bronnen of inkoopkanalen noemen. ;)

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

hahaha nou Highio, Alibaba tegenwoordig nog als 'geheime' bron of inkoopkanaal zien lijkt me ook wel een beetje maf anders :)

 

Ben ik het mee eens. Het gaat om een kort durende onderneming met relatief kleine aantallen, maar wij hebben veel problemen met het inschatten van de vervoerskosten.

 

Gr. Ruud

Link naar reactie
  • 0

per boot moet je niet doen bij zo'n kleine zending, havenkosten zijn waarschijnlijk hoger dan gewoon invliegen met DHL ofzo.

 

Vraag de leverancier voor een CIF prijs incl door to door aflevering (FedEx/DHL/UPS). Waarschijnlijk zijn hun tarieven bij die clubs lager dan wanneer jij van hieruit hetzelfde probeert te regelen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

per boot moet je niet doen bij zo'n kleine zending, havenkosten zijn waarschijnlijk hoger dan gewoon invliegen met DHL ofzo.

 

Vraag de leverancier voor een CIF prijs incl door to door aflevering (FedEx/DHL/UPS). Waarschijnlijk zijn hun tarieven bij die clubs lager dan wanneer jij van hieruit hetzelfde probeert te regelen.

 

Dankjewel voor uw reactie, ik zal het uitproberen

 

Gr. Ruud

Link naar reactie
  • 0

Met het verwijzen naar een product noem je ook een leverancier/fabrikant, hehe... stel nu dat de student company naast jullie niet zo creatief is, maar dat deze ook op HL komt en wel wat gehaaider is en meer risico durft te nemen, dan kopen ze hetzelfde groter, of met meer trendy kleurstelling(en) en voordeliger in. Een beetje student company heeft ook een echte toekomst. :-K

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zeevracht kent hogere minimum kosten dan luchtvracht. Luchtvracht gaat bijna alles per KG en in zeevracht ben je tot 1 cbm / 1000 kgs bijna altijd het zelfde kwijt. Vandaar dat bij kleine zendingen lucht en zeevracht net zo duur is.

 

Verder is de juiste term voor door to door DAP ipv CIF!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

 

Omg dan zeg ik het al 11 jaar fout maar het gaat toch al 11 jaar goed!

 

Zolang de goederen geleverd worden en de rekeningen betaald worden maalt niemand erom dat ze een verkeerde Incoterm hebben afgesproken. Totdat het een keer misgaat, de kruik en het water en zo.....

Link naar reactie
  • 0

Dap bestaat sinds 2010 daarvoor was het DDU ;)

Ik geloof best dat het goed gaat maar goed gebruik van incoterms zeker als het op eea manier een keer fout gaat kan toch echt belangrijk zijn. Legio voorbeelden waarbij verkeerd afgesproken incoterms tot allerlei problemen kunnen lijden.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.