• 0

Abonnementsdienst via automatische incasso of per kwartaal een betaallink?

Hallo,

 

Momenteel ben ik een webshop aan het opzetten waar je hoogwaardige supplementen kunt krijgen die gekoppeld zijn aan een abonnementsvorm, zo zit je nooit meer zonder de supplementen die jij graag wilt maar ontvang je ze elk kwartaal op je deurmat.

 

Ik loop tegen een probleem aan m.b.t. de betalingsstructuur. Een aantal opties met + en - punten waar ik ook graag jullie mening over zou horen:

 

1. Maandelijkse betaling: eerste maandbedrag afrekenen via de webshop met IDEAL waarin je akkoord gaat met een automatische incasso en de maanden erna het bedrag wordt afgeschreven.

+Klanten hebben geen omkijk meer naar betalingen

+Waarschijnlijk een hoger retentiecijfer

-Risico op storneren

-Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald''

 

2. Maandelijkse betaling: elke maand stuur ik een IDEAL betalingslink waardoor ze makkelijk hun maandbetaling kunnen voldoen.

+Geen risico op stornering

-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten

-Mensen moeten maandelijks een handeling uitvoeren

-Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald''

 

3. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna elk kwartaal een automatische incasso.

+Klanten hebben geen omkijk meer naar betalingen

+Waarschijnlijk een hoger retentiecijfer

-Een kwartaal bedrag is een hoger bedrag dan een maandbedrag

-Risico op storneren

 

4. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna stuur ik elk kwartaal een IDEAL betalingslink waarna het supplement direct wordt opgestuurd:

+Geen risico op stornering

-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten(maar minder vaak als bij een maand)

-Mensen moeten elk kwartaal een handeling uitvoeren

-Hoog bedrag per kwartaal

 

5....?

6....?

 

Graag zou ik hierin jullie visie horen, misschien zijn er nog wel hele andere betalingsmogelijkheden waar ik nog niet aan heb gedacht, of risico's of juist zekerheden..

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jurre

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lever je per maand of per kwartaal? Het lijkt me namelijk wel wijs de betalingen en leveringen synchroon te laten lopen.

 

Het heeft uiteraard een zeker risico, maar een dag of drie na elke levering incasseren/factureren lijkt me de klantvriendelijkste oplossing.

 

Verder nog een overweging: laat de klant zelf kiezen of deze per maand, kwartaal of jaar betaalt — en geef eventueel een oplopende korting voor de varianten die gunstiger zijn voor je cashflow.

Link naar reactie
  • 0

@jurre Zoals @ward al zei, is het in mijn ogen ook verstandig om levering en betaling synchroon te laten lopen. Dus bij kwartaallevering ook kwartaalbetaling.

 

Misschien sowieso iets om je af te vragen: is een abonnementsvorm bij dit type product wel geschikt? Ik kan me voorstellen dat supplementengebruik per persoon anders is, en dat het ook kan dat sommige mensen bepaalde supplementen elke maand moeten/willen gebruiken, maar andere soorten langer mee gaan en dus slechts 2 keer per jaar moeten worden geleverd.

 

Wat te denken van een soort van supplementenalert elke maand voor je bezoekers/klanten? ("Deze maand is het waarschijnlijk tijd voor supplement X, bestel nu, klik hier" zoiets met een link naar je shop).

 

Ik vind optie 3 overigens wel iets hebben. Een beetje de Netflix-methode. De betaling per iDeal is immers niet stornogevoelig, terwijl je daarna wel iets zekerder bent van je klant (je hebt dan bankrekening etc).

 

Wat betreft je cashflow, is het als (zeer) kleine zelfstandige eigenlijk alleen maar doenlijk als je zelf niet voor hoeft te schieten. Krediet is toch al lastig te krijgen. Het leveren van je product terwijl je nog geen geld van die klant hebt, is erg kostbaar op (te) kleine schaal. Je kunt daarna uiteraard wel aan de slag met een incassoprocedure, maar dat moet je in dat studium eigenlijk zien te voorkomen.

 

Een andere optie zou nog een soort 'strippenkaart' kunnen zijn: Betaal voor 100 euro vooruit, waarmee iemand dan gedurende een jaar lang 110 euro in de shop kan bestellen.

 

Vooruitbetaling werken daarbij goed. Zorg voor aantrekkelijke vooruitbetalingskortingen bij bijvoorbeeld vooruitbetalingen van een jaar (maar niet zoveel dat je marge onnodig laag wordt). Bij vooruitbetalingen is echter wel de verleiding groot om die vooruitbetaling er (te snel, privé) doorheen te blazen. Dat kan dus ook weer niet! Pas dus op dat je vooral niet in het begin het saldo van de zakelijk rekening als privépingeld beschouwt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie en je ideeën. Het idee is echter om alleen supplementen in abonnementsvorm aan te bieden die praktisch iedereen het hele jaar door nodig heeft, zoals een goede multivitamine en omega-3. Vitamine D(vooral in de winter) en andere supplementen die niet dagelijks ingenomen hoeven te worden zijn verkrijgbaar in de shop.

 

Je geeft aan dat optie 3 wel iets heeft, ik zit er zelf aan te denken om toch voor optie 4 te gaan. Hoeveel moeite is het nou om even op een betaallink in je mail te klikken? Ik heb binnenkort gesprek met me boekhouder en ondernemingsrecht advocaat.. Even kijken wat deze voor plannetjes hebben.

 

Ideeën zijn nog steeds meer dan welkom:)

 

Ohja, en wat die cashflow betreft, dat zit wel goed. Heb goede afspraken met leverancier.

Link naar reactie
  • 0

Offtopic, maar kan het niet laten: bijna niemand heeft doorlopend supplementen nodig, dat is puur cmmerciele praat. Sterker nog: driekwart van de supplementen heeft zo'n lage boviswaarde dat deze helemaal geen zin hebben voor de meeste personen.

Om abonnementen te verkopen voor iets wat bijna niemand nodig heeft, ....

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat optie 3 wel iets heeft, ik zit er zelf aan te denken om toch voor optie 4 te gaan. Hoeveel moeite is het nou om even op een betaallink in je mail te klikken?

 

Geen idee, dat is voor iedereen anders. Persoonlijk kan ik maar niet wennen aan die betaallinks van bol.com bijvoorbeeld. Ik vind ze echt rete-irritant. Ik betaal daarom nog steeds lekker ouderwets met de info van de acceptgiro via internetbankieren (Weird, I know). Maar goed, het is alleen van belang wat JOUW klanten makkelijk vinden.

 

Afterpay heb ik zelf geen ervaring mee, maar let daarbij vooral en met name op de voorwaarden met betrekking tot de doorloop/betaaltermijnen en provisie.

 

Toen ik zelf begon dacht ik een hele slag geslagen te hebben door creditcardcontracten af te sluiten. Het deed omzet op zich heel erg goed (veel buitenlandse klanten betalen graag met creditcard), maar het uitbetalen door de payment processor duurde maar liefst 60 dagen onder aftrek van 5% payment fee. Het kan dus wel goed zijn voor je omzet, maar in eerste instantie minder voor je cashflow. Maar zoals gezegd: ik weet niet hoe Afterpay met betaaltermijn en fees omgaat.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Offtopic, maar kan het niet laten: bijna niemand heeft doorlopend supplementen nodig, dat is puur cmmerciele praat. Sterker nog: driekwart van de supplementen heeft zo'n lage boviswaarde dat deze helemaal geen zin hebben voor de meeste personen.

Om abonnementen te verkopen voor iets wat bijna niemand nodig heeft, ....

Bedankt voor je positieve en vooral nuttige impuls. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen expertise.

Link naar reactie
  • 0

Optie 1.

 

oh wacht, het is levering per kwartaal? dan optie 3 idd, zodat het synchroon loopt.

 

Als ik tevreden ben over je producten/diensten blijft het dan lekker makkelijk doorlopen. Ja, ik kan storneren, wat mij als klant zegt dat jij achter je product staat en daar niet bang voor bent.

 

Laat je me echter steeds opnieuw betalen dan zal ik eerder (kunnen) denken "heb ik dit eigenlijk wel nodig?", en eventueel dus ook stoppen met afnemen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard,

Nu begrijp ik je:). Dat is inderdaad precies mijn gedachtegang!

Echter loop ik dan wel het risico dat iemand, laten we zeggen, 100 bestellingen plaatst met 100 verschillende rekeningen(of 100 verschillende mensen) die allemaal na het betalen van de 1ste maand en de levering van het product storneren. Dan ben ik in 1x failliet!

 

Ik heb net met Afterpay gebeld, ze kunnen het gehele betalingsproces uit handen nemen waaronder ook maandelijkse automatische incasso. Dit lijkt me zeer aantrekkelijk. Met deze manier heb ik grofweg 2 opties die aantrekkelijk zijn:

 

1. maandelijkse incasso

+elke maand een relatief klein bedrag

+geen risico's, afterpay loopt alle risico's en betaald mij wekelijks uit, ongeacht of de klant betaald heeft

 

2. kwartaal incasso

+geen risico's, afterpay loopt alle risico's en betaald mij wekelijks uit, ongeacht of de klant betaald heeft

-elk kwartaal een groot bedrag van de klanten hun rekening afschrijven

 

Is er nog een reden om de betalingen synchroon te laten lopen met de leveringen in het geval de betalingen (en de risico's daarvan) via afterpay lopen? Lijkt me voor de klant alleen maar een voordeel.

Link naar reactie
  • 0

edit: mijn reactie zat al in de pijplijn toen ik de laatste 2 reacties zag misschien is een deel "achterhaadl" maar na de genomen moeite plaats ik hem toch maar als mijn kijk op de zaak.

 

 

 

.... ik zit er zelf aan te denken om toch voor optie 4 te gaan. Hoeveel moeite is het nou om even op een betaallink in je mail te klikken? Ik heb binnenkort gesprek met me boekhouder en ondernemingsrecht advocaat.. Even kijken wat deze voor plannetjes hebben.

 

DAt is teveel moeite voor de gemiddelde consument, en nee niet omdat het allemaal luie donders zijn, maar omdat de afstand tussen je levering en de betaling te groot word..

 

- als je gewoon elk kwartaal levert zonder betaling te hebben ontvangen zul je extra kosten hebben voor innen van factuur voor die klanten die niet door hebben dat ze de zending nog moeten afrekenen. omdat ze de mail met betaallink hebben gemist.

 

- als je alleen levert na betaling via de betaal link verlies je mogelijk klanten omdat ze gewoon niet betalen en hun suppelementen toch maar weer bij kruitvat gaan halen omdat er niks bezorgd is door jou. (als ze de mail over het hoofd zien bijvoorbeeld)

 

 

waarom wil je eigenlijk niet incasseren? vind je dat te dwingend overkomen naar je klanten? of vinde je de bijkomende kosten en regels van Sepa incasso te hoog?

 

En misschien zijn er alternatieven voor een echt abonnement te bedenken.

 

Je laat dan bijv na 30, 60 of 90 dagen de voorgaande bestelling kunnen laten zien (waar de doorlopende producten in zitten die triggert dan je aanbiedingsmail) en bied een simpele "bestelling herhalen" knop aan. (uiteraard met optie om elk onderdeel uit of aan te vinken voor bestellen) dan is je betaallink mail vervangen door een concrete aanbieding die voor de terugkerende business moet zorgen.

 

Je ipv op basis van de voorgaande bestelling ook de klant de optie kunnen geven in zijn klantprofiel een lijst met favoriete producten aan te leggen met een herinner functie, laat de klant zelf aanvinken of ze een reminder mail willen en wanneer dan (na 30 dagen, 45, 60) dit kan je op veel meer producten doen..

 

DE vraag is een beetje wat wil je bereiken met die abonnementen? terugkerende omzet? is een abonnement waar ze aan vast zitten de beste commerciele optie voor een dergelijk product?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie geen voordeel in een abonnementsvorm. Als ik wil stoppen, dan wil ik dat het liefst zonder enig gedoe. Een betaalherinnering zou daarom mijn voorkeur hebben.

Ik zou zeker niet maandelijks willen betalen wanneer de levering per kwartaal is. Gewoon boter bij de vis dus..

 

En wil je dan toch klanten het incassogemak bieden, laat je ze er toch gewoon zelf voor kiezen. Dus standaard een betaalherinnering met daarin de optie om een automatische incasso in te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Roel, bedankt voor deze aanvulling, hij is nog niet achterhaald hoor.

Er zijn nu inderdaad een aantal alternatieven voor een abonnement voorbij gekomen. Zonder het bestaan van Afterpay was het inderdaad misschien wel wijzer geweest om dit op een andere manier aan te bieden. Echter, dit zou alleen maar zo zijn zodat ik, als ondernemer, niet de risico's loop. Voor de consument is het in mijn gedachten nog steeds het makkelijkst om gewoon elk kwartaal je supplementen te ontvangen zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen, dus niet op een betaallink hoeft klikken(wat jij sowieso al afraad) en ook niet op een ''bestelling herhalen'' knop te drukken.

 

Met de komst van Afterpay lijken al deze mogelijkheden me niet meer nodig. Gewoon je potje supplementen ontvangen en al vanaf de eerste maandbetaling via automatische incasso. Met een opzegtermijn van 1 maand voor de levering van de nieuwe bestelling lijkt me dit een waterdicht plan. Of zie ik dit helemaal verkeerd? (het lijkt wel of ik aandelen heb ik Afterpay)

 

Mmint: Waarom zou je niet maandelijks willen betalen voor een kwartaaldienst? Het is toch juist fijn om niet elk kwartaal zo'n groot bedrag op te hoesten? Je geeft aan een betaalherinnering te willen, bedoel je daarmee maandelijks een IDEAL link?

Link naar reactie
  • 0
Mmint: Waarom zou je niet maandelijks willen betalen voor een kwartaaldienst? Het is toch juist fijn om niet elk kwartaal zo'n groot bedrag op te hoesten? Je geeft aan een betaalherinnering te willen, bedoel je daarmee maandelijks een IDEAL link?

Om dezelfde reden dat ik ook m'n TV niet op afbetaling koop, of m'n wekelijkse boodschappen per dag betaal. Is het een groot bedrag, dan wil ik dat (bij vooruitbetaling) liever niet twee maanden voorschieten en (bij betaling achteraf) ook niet ergens in de schuld staan. Bij dat grote bedrag hoort vast een grote levering en die betaal ik het liefst meteen bij ontvangst en anders daar vlak in de buurt.

Met die betaalherinnering bedoel ik dat mailtje met die IDEAL-link. Bij levering per kwartaal dus vlak voor afloop van het kwartaal een mailtje om mijn herhaal/vervolgbestelling direct mee af te rekenen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je. Alleen ik begrijp de andere mensen ook. Ik ga de mogelijkheden onderzoeken om de mensen zélf te laten kiezen tussen een kwartaal IDEAL betaling of een (maandelijkse of per kwartaal kwartaal) incasso. Zo kan ik meer mensen tevreden stellen.

 

Zijn er nog voorstanders van een maandelijkse incasso t.o.v. een kwartaal incasso? Het gaat om bedragen tussen de 50-100 euro p kwartaal of 17-33 euro p maand. (even los van de keuze tussen IDEAL en incasso)

 

Link naar reactie
  • 0

Is er nog een reden om de betalingen synchroon te laten lopen met de leveringen in het geval de betalingen (en de risico's daarvan) via afterpay lopen? Lijkt me voor de klant alleen maar een voordeel.

 

Eigenlijk werden de redenen goed en bondig aangegeven door:

@mminternet -> "boter bij de vis"

@roeljongman -> "tijd tussen levering en betaling zo klein mogelijk"

 

Het lijkt een beetje een abonnementsservice om de abonnementsservice. Dat lijkt me een verkeerd begin. Je moet je vooral richten op je toegevoegde waarde. Een abonnementsservice is geen toegevoegde waarde voor een klant. Als je producten echt zo duur zijn dat ze een maandbetaling moeten doen voor een kwartaalbestelling, ben je een beetje aan het optreden als kredietverlener voor mensen die iets bij je bestellen waar ze eigenlijk op dat moment geen geld voor hebben. Dat klinkt al niet goed. Ook het soort klanten die je dan trekt is wellicht niet het soort dat je wilt hebben.

 

Een abonnement is een verplichting voor de (middel)lange termijn en persoonlijk zou ik die nooit aangaan met een nieuwe onderneming, behalve als die zich voorbij elke redelijke twijfel heeft bewezen in leversnelheid, service en prijs/kwaliteitverhouding.

 

Als ik heel eerlijk ben zou ik daarom eerst beginnen met het mogelijk maken van losse bestellingen tegen concurrerende prijzen.

 

Deze losse bestellingen kun je dan uiteraard wel laten betalen via Afterpay. Maar...Afterpay lijkt me op een vorm van 'factoring', als ik het goed begrijp. Dat betekent dat je per order sowieso een vast bedrag kwijt bent (bijvoorbeeld een euro), maar ook een percentage (ik gok al gauw 3% tot 5%) voor het overnemen van het (wan)betaalrisico. Realiseer je ook dat Afterpay de bewijslast bij jou legt. Zij nemen dus alleen het risico voor hun rekening als jij kunt bewijzen dat het bestelde product ook daadwerkelijk is geleverd.

 

Dat betekent dus dat je bij elke order kosten moet maken voor het aangetekend opsturen (duur!) en voor de 'factoring' van Afterpay (duur!). Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog echt concurrerend kunt opereren. En let op! Bij verkoop op afstand, moet je ook retouren accepteren. Die terugstuurkosten komen eigenlijk voor rekening van de klant, maar vanuit concurrentie-overwegingen is dat misschien zelfs ook geen optie meer (welke goeie shop heeft geen gratis retourservice?). En al die kosten moeten toch echt uit je marge komen!

 

Daarom dus: eerst beginnen met losse producten (niet op abo basis) en kijken hoe het loopt. En die bestellingen bij vooruitbetaling opsturen, waarbij je je vooral richt op inhoudelijk advies en zo snel mogelijke levering. Je voorkomt dan alle bovenstaande kosten en prijst jezelf niet op voorhand uit de markt. Voor niets komt de zon op en Afterpay is geen liefdadigheid.

 

Als je al wilt incasseren, kun je dat in feite ook zelf doen. Een incassocontract is meestal gratis (althans bij mijn bank wel) en dan betaal je hooguit een paar euro per incassobatch. Je zult dan alleen wel zelf achter de klant aan moeten als hij/zij de boel storneert. Als je echter de zaken goed voorbereidt en bijhoudt, kun je veel van die problemen voorkomen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Zijn er nog voorstanders van een maandelijkse incasso t.o.v. een kwartaal incasso? Het gaat om bedragen tussen de 50-100 euro p kwartaal of 17-33 euro p maand. (even los van de keuze tussen IDEAL en incasso)

Psychologische prijsstelling werkt, maar ik vermoed dat het dus wel eens averechts kan werken als je per kwartaal levert. Dan staan er jaarlijks 12 betalingen tegenover slechts 4 leveringen en dan zou het daardoor juist wel eens duurder kunnen lijken. Misschien helpt een lager abonnementsbedrag per maand je wel meer te verkopen, maar krijg je daarvoor in ruil meer opzeggingen van het abonnement.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er nog voorstanders van een maandelijkse incasso t.o.v. een kwartaal incasso? Het gaat om bedragen tussen de 50-100 euro p kwartaal of 17-33 euro p maand. (even los van de keuze tussen IDEAL en incasso)

Psychologische prijsstelling werkt, maar ik vermoed dat het dus wel eens averechts kan werken als je per kwartaal levert. Dan staan er jaarlijks 12 betalingen tegenover slechts 4 leveringen en dan zou het daardoor juist wel eens duurder kunnen lijken. Misschien helpt een lager abonnementsbedrag per maand je wel meer te verkopen, maar krijg je daarvoor in ruil meer opzeggingen van het abonnement.

Misschien is het een idee om de prijzen van de abonnementen aan te geven per maand, en daaronder in kleinere lettertypes de kwartaalbedragen en in het bestelproces duidelijk te communiceren dat betalingen per kwartaal gaan(synchroon met de bestellingen).

 

Zo heb je dus het voordeel van de lagere prijzen maar niet het nadeel van de 12 betalingen tegenover 4 leveringen. Beetje bij beetje kom ik telkens tot betere ideeën:). Bedankt hiervoor!

Link naar reactie
  • 0

Waarom laat je deze keuze niet over aan de klanten? Net als bij een verzekering kun je aangeven of je het bedrag maandelijks, per kwartaal of jaarlijks wilt betalen. Ook kun je als keuze hebben hoe je het wil betalen: iDEAL, automatische incasso, overmaken ed.

 

En wat zijn je maandelijkse prijzen (of per kwartaal)? Elke iDEAL betaling kost je natuurlijk ook transactiekosten. AfterPay is ook leuk, maar is hiervoor wel prijzig.

 

Ook zie ik het voordeel of nut van je 'abonnement' niet. Niet iedereen gebruikt elke dag een voedingssupplement. En wat is het voordeel t.o.v. de drogisterijen? Qua prijs levert zal het je geen voordeel opleveren of is het zelfs duurder.

Link naar reactie
  • 0

Waarom laat je deze keuze niet over aan de klanten? Net als bij een verzekering kun je aangeven of je het bedrag maandelijks, per kwartaal of jaarlijks wilt betalen. Ook kun je als keuze hebben hoe je het wil betalen: iDEAL, automatische incasso, overmaken ed.

 

En wat zijn je maandelijkse prijzen (of per kwartaal)? Elke iDEAL betaling kost je natuurlijk ook transactiekosten. AfterPay is ook leuk, maar is hiervoor wel prijzig.

 

Ook zie ik het voordeel of nut van je 'abonnement' niet. Niet iedereen gebruikt elke dag een voedingssupplement. En wat is het voordeel t.o.v. de drogisterijen? Qua prijs levert zal het je geen voordeel opleveren of is het zelfs duurder.

Dat is een goed idee, ik ga inderdaad meer keuzes creëren. Heb net een aantal interessante gesprekken gehad en denk dat ik eruit ben.

 

Mogelijkheden die ik ga aanbieden in het begin:

Elk kwartaal een betaallink op de mail

 

En later, als de zaken een beetje lopen:

Elk kwartaal een betaallink op de mail

Eerste aanschaf via IDEAL, daarna automatische incasso

Evt. Afterpay

 

De prijzen varieeren tussen de 50-100 euro per kwartaal.

 

(ik kan dan inderdaad nog onderscheid maken in maand betalingen of kwartaal betalingen, dit moet ik nog even overleggen)

 

Ik kan me voorstellen dat je het nut niet inziet van een supplementenabonnement. Toch zijn er veel mensen die elke dag supplementen nemen en als je de kennis hebt dan weet je dat dit in het huidige klimaat waar we leven ook noodzakelijk is. Qua prijs kan ik inderdaad niet concurreren met de drogist, we leveren dan ook een compleet ander product. Een supplement van goede kwaliteit is nou eenmaal duur, maar dan heb je wel iets dat je neemt omdat je je er beter door voelt, niet iets dat je neemt omdat je hebt gehoord dat het goed voor je is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.