• 0

WW uitkering bij het hebben van een Holding BV?

Vorig jaar heb ik een Holding / Beheer BV opgericht omdat ik aandelen zou verwerven in het bedrijf waar ik nu werk. Is alleen opgericht en verder heeft het nog geen banden met het bedrijf. Staat dus volledig op zichzelf.

 

Er worden geen werkzaamheden vanuit mijn BV verricht en ik heb nog geen aandelen in het bedrijf waar ik nu werk. Ik ben nog gewoon in loondienst.

 

Nu krijg ik pasgeleden te horen dat ik ontslagen wordt vanwege bedrijfseconomische omstandigheden. Ik zal jullie de beerput besparen hoe dat nu zo gekomen is. Gelukkig heeft het mij nog niet veel geld gekost. Alleen de BV oprichten en wat uren bij een fiscalist. Zonde geld maar goed, weer een ervaring rijker.

 

Stel nu ik wordt daadwerkelijk ontslagen. Linksom of rechtsom zal dat toch wel gebeuren. Mocht het mijn werkgever niet lukken op BE omstandigheden dan wordt het wel verstoorde arbeidsrelatie of iets dergelijks.

 

Dan kom ik dus in de WW terecht. Maar hoe gaat het UWV om met het feit dat ik een BV heb? Ik ben eventueel van plan om dan maar voor mijzelf te beginnen, maar zou dit dan graag vanuit de WW doen. Heb ik daar dan recht op? Of zeggen ze dan ineens, je had al een BV en nu gaat die vlieger niet op? Of erger nog, je hebt helemaal nergens recht op.

 

Ik heb gewoon de laatste jaren ( zeg maar vanaf mijn 18e en ben nu 35 ) WW premies afgedragen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Dan kom ik dus in de WW terecht. Maar hoe gaat het UWV om met het feit dat ik een BV heb?

Niets aan de hand indien en zolang er niets in die BV gebeurt.

En zolang jij er geen activiteiten in hebt ondernomen heeft het ook geen invloed op een eventuele startersregeling vanuit de WW.

Er zijn zoveel mensen met een BV waar niets in of mee gebeurt (ik ben er ook zo één :)) . Sterker nog: tot voor kort liet iedereen die ontslagen werd met een beetje ontslagvergoeding een Stamrecht BV oprichten.

Ik ben eventueel van plan om dan maar voor mijzelf te beginnen, maar zou dit dan graag vanuit de WW doen. Heb ik daar dan recht op? Of zeggen ze dan ineens, je had al een BV en nu gaat die vlieger niet op?

Als jij kunt aantonen dat je wel een BV hebt maar nog niet eerder als ondernemer gestart bent zou het geen probleem op moeten leveren voor de WW startersregeling

 

Maar stel je daarbij nog wel de vraag of het überhaupt wel slim is om te starten vanuit een BV? Zowel qua kosten als fiscaal is dat als starter zelden interessant. En - bijvoorbeeld -aansprakelijkheidsrisico's zul je toch op een andere manier moeten tackelen: alleen een BV biedt daarvoor ook geen bescherming.

Of was je dat sowieso al niet van plan? Dan vraag ik me af waarom je de BV niet alsnog liquideert, want nu moet je jaarlijks toch weer aangifte doen en jaarrekening deponeren.

 

Of erger nog, je hebt helemaal nergens recht op.

Dat is niet aan de orde.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Norbert,

 

Bedankt voor je antwoord. Dat is al wel een beetje een opluchting. Heb nog nooit zonder werk gezeten en vandaar dat ik hier niet veel van af weet.

 

De BV opheffen als ik voor mijzelf inderdaad een optie. Ik weet dat het niet altijd aantrekkelijk is om een BV te hebben. Ik heb een uitgesteld boekjaar tot einde 2015 dus daarover kan ik nog even nadenken, toch?

 

Ik heb ook wel weer een aanbieding voor werk, maar dat is nog niet helemaal zeker. Moet er nog even stevig over nadenken wat ik nu ga doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.