• 0

Problemen met voorwaarden Offerte (op aanvraag)

Gisteren heb ik een offerteaanvraag ontvangen. Daar waren algemene voorwaarden bij verzonden. Nu loop ik daar vast op een tweetal zaken.

 

Vrij vertaald staat bij het artikel Auteursrecht en Eigendomsrecht dat alle gerealiseerde producten eigendom worden van de opdrachtgever en dat hij ook het auteursrecht krijgt. Verder staat er dat ik de informatie etc van dit project in geen geval aan derden beschikbaar mag stellen.

 

Nu ga ik een open source implementatie uitvoeren!? Dat lijkt me niet samengaan. Hoe pak ik dit nu aan? Het betreft een grote overheidsinstelling. Volgens mij start ik iets ingewikkelds als ik over die voorwaarde val en een wijziging verwacht in de voorwaarden. Ik weet ook dat als ik ze er niet attent op maak er geen probleem is, maar dit vind ik niet netjes naar geen van alle partijen en zeker niet naar de makers van de originele open source paketten.

 

Verder wordt er in het geval van een eenmanszaak gevraagd om een verklaring van ondernemerschap afgegeven door de inspecteur der belastingen.

 

Ik heb er even mijn belastingpapieren bij gehaald, even gezocht op het forum en belastingsite, maar ik kan niet direct vinden wat dit is. En hoe kom ik hier aan. Als iemand dit toevallig weet hoor ik het graag, anders ga ik even bellen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat stuk over gebruikte opensource programmatuur zou ik gewoon toelichten. Leg uit dan men de auteursrechten over die software niet kan verkrijgen, maar wel ten alle tijde het recht houdt zelf de software (verder) aan te passen en/of te distribueren.. ik neem nl aan dat het vooral daarom te doen is, niet zozeer om de rechten zelf.

Link naar reactie
  • 0

Nathan, dat is de beroemde VAR verklaring.

Deze kun je aanvragen bij ... jip de Belastingdienst.

 

Zoek eventjes verder op VAR op dit forum..

 

 

Ah, het heeft een naampje! Dat maakt het zoeken wat makkelijker inderdaad. Dank je! Ik heb het nog niet eerder nodig gehad.

 

Betreft het eigendomsverhaal. Het gaat inderdaad niet om het verkrijgen van alle rechten.

 

Ik denk inderdaad dat ik doe wat je voorstelt. Naar mijn idee zijn die voorwaarden verouderd (maart 1999) en lopen in ieder geval niet meer in één lijn met de voorwaarden van andere overheden en een openstaande houding naar OS.

 

Bedankt voor jullie snelle hulp! Werd zeer gewaardeerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.