• 0

Importeren uit VS: prive of als bedrijf?

Ik wil een product importeren uit de VS. De 50 apparaten passen in een goede verhuisdoos.

Die doos wordt gewoon met een koerier verstuurd.

De apparaten worden hier weer via een website in Nederland verkocht. Ik snap dat ik BTW en invoerrechten moet betalen (en uiteraard transportkosten)

Maakt het nu wat uit, voor douane-afhandeling en voor belastingen, of ik deze doos als particulier laat komen of als bedrijf?

 

Wederom bij voorbaat dank voor het meedenken.

 

Michel

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je dit als je (blijkbaar) al een bedrijf hebt als prive-persoon willen doen?

 

Voor de hoogte van de invoerrechten en BTW maakt het niet uit, maar als je inkoopt als particulier heb je in beginsel geen recht op aftrek van de BTW bij invoer. Verder zou het nog gevolgen kunnen hebben voor de productaansprakelijkheid.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reactie.

 

Waar het mij m.n. om gaat:

zit er verschil in 'douane verplichtingen' als ik als particulier importeer of als bedrijf met als doel e.e.a. weer te verkopen?

 

Als ik een container laat komen, regelt de transporteur ook alle douane aanmeldingen etc.

Een doos komt wrs. gewoon via een koerier bij mij aan. Ik weet dat een koerier ook zaken regelt als BTW en invoerrechten. Maar is daarmee aan alle 'douane-verplichtingen" voldaan om de goederen vervolgens te mogen verhandelen (ik doel dan op het -elektronische' douane manifest).

 

Zit vast ergens een rare gedachtekronkel bij mij: hoor het graag.

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste denk ik wel..... Een koerier is ook een transporteur, een pakketje dat met DHL, UPS etc. ingevoerd wordt wordt door hen aangegeven. Een particulier kan ook een container vol spullen in laten voeren, al gaat dat dan meestal over verhuisboedel...... Het enige verschil is dat wanneer DHL c.s vertegenwoordiging toepast je bedrijf bij de douane moet zijn geregistreerd met een EORI-nummer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.