• 0

Hoe selecteer je een goede boekhouder?

Hallo allemaal,

 

heb besloten om niet meer alles zelf te doen maar samen te werken met een boekhouder.

Hebben jullie nog tips waar je op moet letten; en wat is een 'normale prijs'?

 

Momenteel houd ik alles zelf bij in een online boekhoudprogramma. Hier komen alle verkopen automatisch in en mijn inkoop verwerk ik handmatig.

Gaat om een eenmanszaak.

 

Liefst werk ik met iemand die bekend is met de online boekhoud systemen zodat dat vlot kan verlopen. En ik heb een hekel aan uurtje factuurtje personen...

 

Iemand tips? Advies? Suggesties?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je dat die persoon/dat bureau doet dan?

Hoeveel mutaties heb je in je systeem?

Zet je er ook de bankafschriften in het systeem?

(en zo zijn er vele relevante vragen om tot zinvolle antwoorden te komen)

 

Een gok: kosten vanaf 200,- euro (als je alleen hulp wil bij het doen van een sluitende IB aangifte en je verder alles goed op orde hebt) tot ergens in de buurt van de 1200,- euro (als je allerlei aanvullingen/correcties in jouw systeem wil hebben). Per jaar dan, als eenmanszaak zonder 'puinhoop' en 'toestanden' (want anders kan het wel veel duurder worden, denk ik).

Link naar reactie
  • 0

Liefst werk ik met iemand die bekend is met de online boekhoud systemen zodat dat vlot kan verlopen. En ik heb een hekel aan uurtje factuurtje personen...

 

Iemand tips? Advies? Suggesties?

 

Vaak heeft een dergelijk pakket ook een pagina waar op verwijzingen naar boekhouders staan die met het pakket werken (uiteraard zijn dit niet alle, maar het helpt). Maar dan weet je nog niet veel.

 

Benader een paar van die kantoren met een specifieke vraag / probleem hoe iets met het pakket moet en kan. Zo kom je erachter of een dergelijk kantoor er op staat om aan klanten te komen, of juist omdat ze er ook mee werken.

Zo vallen er vast weer een aantal af.

 

Als je ook wat andere (fiscale) vragen stelt, kun je eventueel de parate kennis bepalen. Door de manier van reageren, kun je kijken of je een klik hebt.

Of het kantoor in de buurt van je zit, is zeker niet belangrijk ("online pakket") maar kan eventueel ook een afweging zijn.

 

Hoe kun je checken wat voor een prijs ze berekenen?

Simpel, zeg wat voor een bedrijf je hebt, wat je van ze verwacht en vraag een prijs.

Kunnen ze daar niet binnen 1 minuut een indicatie van geven (of vervolgvragen op stellen met daarna een indicatie), dan willen ze hun uren kwijt en komen ze vroeg of later op de prijsafspraak terug.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hoe selecteer je een goede boekhouder?

Dat is een vraag die je nooit vooraf beantwoord krijgt.

Dat hangt van zoveel factoren af, boekhouders komen ook in situaties terecht waardoor de kwaliteit onder druk komt te staan. Ook al was die van tevoren foutloos of iemand met een goed reputatie.

 

Als iemand voor jou goed is, is pas achteraf te bepalen en dan nog zou een ander de zaken anders / beter hebben gedaan.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Maar is in dit opzicht google your best friend?

Of is een goede basis waar je kunt beginnen met zoeken?

Is inderdaad wel fijn als het een beetje in de buurt is zodat je eventueel makkelijk langs kunt gaan.

 

Begrijp dat het van heel veel factoren afhangt maar wellicht dat hier mensen zijn met goede ervaringen met hun boekhouder in combinatie met een online boekhouding voor hun webwinkel.

Uiteraard zegt dit niks over een eventuele klik..

Link naar reactie
  • 0

Liefst werk ik met iemand die bekend is met de online boekhoud systemen zodat dat vlot kan verlopen. En ik heb een hekel aan uurtje factuurtje personen...Iemand tips? Advies? Suggesties?

Misschien is de DAS Online Boekhouder iets? Een online boekhoudprogramma en boekhouder inéén. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met deze partij en ook niet weet of ze goed zijn. Het ziet er op het oog in ieder geval wel uit als iets dat interessant zou kunnen zijn als je het werk wil uitbesteden.

 

https://www.das.nl/boekhouder

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

als klein bedrijf wou ik graag een zelfstandige die altijd bereikbaar is, vervolgens heb ik een totaalprijs epr maand gemaakt voor aangiftes en btw enz.. het enige wat ik zelf doe is facturen maken en betalen, en samen met de bonnetjes en belastingpapiertjes in een mapje stoppen.

 

ik ben zelf bij verschillende langs gegaan, de helft viel al af vanwege een eerste gesprek wat niet bij mijn wensen paste, vervolgens nog een paar omdat ze boven mijn gewenst te besteden bedrag uitkwamen.

 

uiteindelijk ben ik tussen de overgebleven personen bij diegene terecht gekomen waa rik eht prettigst mee communiceerde

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.