• 0

Investeringsbegroting altijd in balans met financieringsbegroting?

Ik ben het financiële plan, behorend bij mijn ondernemingsplan dat ik aan het schrijven ben voor de verkoop van de rugband, aan het afronden. Nu blijkt dat de investeringsbegroting en de financieringsbegroting niet in evenwicht zijn. Dat komt doordat een deel van de investeringen uit de verwachte cashflow wordt betaald. Ik vraag mij alleen af of dat ik dat zo mag presenteren. Of moet in op de financieringsbegroting nog een extra post "Investering betaald uit cashflow" o.i.d. opnemen ?

 

Ik zou het sowieso wel prettig vinden als iemand er een keer naar wil kijken hoewel ik het tekstuele gedeelte van het ondernemingsplan nog niet heb afgerond.

 

Gr, Niek

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

In principe is het mogelijk je investering te betalen dmv de cashflow. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat het te investeren bedrag niet in een keer vooraf betaald moet worden. (Je kunt bijvoorbeeld een huis kopen, en een deel van de aflossing betalen met de huuropbrengst die pas later komt) Eea is natuurlijk ook afhankelijk van de financierende partij. Een bank wil graag veel zekerheid, en zal om goede onderbouwing van je cashflow vragen. Partikuliere investeerders durven nogal eens een hoger risico te nemen. Voor een onafhankelijk advies en een beoordeling van je plan, zou je contact op kunnen nemen met de Kamer van Koophandel. Zij bemiddelen tussen ondernemers en (vaak gepensioneerde en ex- ondernemende) adviseurs. Succes met je bedrijf!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.