• 0

Sta onder bewindvoering, Maar wil toch een internationaal bedrijf opzetten

Hallo,

 

Ik sta al een geruime tijd onder bewindvoering, Mijn bewindvoerder is tevens ook een goede vriend van mij al meer dan 15 jaar. Sinds kort hebben we als team een nieuw IT project gelanceerd wat een zeer uniek product is. Dit willen we wereldwijd op de markt brengen.

 

Nu is er een B.V. opgericht en een research onderdeel als Limited opgericht.

 

Ik zou dan graag 10 tot 15 % van de aandeel van het geheel willen hebben, maar door mijn schulden wordt het me moeilijk gemaakt, Want ik wil minimale loon eruit hebben en toch aandeel in houden van 10 tot 15 % alles wat ik meer verdien dan 1000 euro in de maand wil ik in het aandeel zetten om zo het vermogen van het bedrijf te kunnen laten groeien.

 

Maar hoe kan ik dat contractueel nu het beste opzetten? Ik ben zeer benieuwd naar de reacties en naar het web van de internationale regelgeving.

 

 

Met vriendelijke groet, ;)

 

Met vriendelijke groet,

Kind Regards,

 

W.Zandstra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga er even vanuit dat er niet voor niets sprake is van bewindvoering. Bewindvoering heeft meestal tot doel het op orde brengen en houden van je financiën. Je verhaal is een mogelijk recept voor het compleet omgekeerde. Kan me niet voorstellen dat een goede bewindvoerder daarmee akkoord zou gaan. Maar goed, we kennen natuurlijk niet alle ins-and-outs.

 

De enige serieuze optie lijkt me simpelweg een normaal arbeidscontract met een fatsoenlijk salaris bij deze BV (dus zonder ondernemingsrisico en zonder aandelen). Die 'goede vriend' of wie dan ook anders moet dan het ondernemersrisico lopen.

 

Mocht er sprake zijn van nog af te lossen schulden, dan kun je met de inkomsten boven het vrij te laten bedrag (VTLB) van je loon eerst je oude schulden aflossen, zonder dat je eerst je schuldeisers gaat benadelen door inkomen als een soort van stockdividend in de onderneming te laten zitten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik sta al een geruime tijd onder bewindvoering, Mijn bewindvoerder is tevens ook een goede vriend van mij al meer dan 15 jaar. Sinds kort hebben we als team een nieuw IT project gelanceerd wat een zeer uniek product is. Dit willen we wereldwijd op de markt brengen.

 

 

Wat is de omvang van de bewindvoering?

 

Neemt je bewindvoerder ook deel in de team? Wat voor rol heet de bewindvoerder hierin gehad tot nu toe?

 

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sta onder beschermingsbewind, mijn bewindvoerder zit niet in de onderneming zelf. Mijn schuld bedraagt €70.000,-. Welk advies is contractueel dus het beste? In loondienst met dat vrij te laten bedrag(VTLB) om schulden te af te betalen?

 

Maar bij een misschien zakelijk geschil kan ik ontslagen worden waardoor ik dus geen inzage meer heb in het bedrijf, kan dat kloppen?

Ik wil graag alle risico's uitsluiten om in iedere geval altijd in de toekomst inzage in het bedrijf te hebben.

 

Hoop gauw op een reactie

 

Met vriendelijke groet,

Kind Regards,

 

W.Zandstra

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat we hier maar het halve verhaal horen. En tot nu toe klinkt eigenlijk alles een beetje dubieus. Als je een echt advies wil, is het misschien handig om niet te beginnen met allerlei vage constructies. Wat is nu je eigenlijke echte bedoeling met je vragen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Het is niet netjes om een constructie op te willen zetten om zo een situatie te creeeren een laag inkomen op papier te hebben in Nederland, als je in Nederland woont, terwijl je op een Limited (zeg maar gewoon een buitenlands bedrijf) schaduw inkomen ontvangt die dan onder het mom van "om het bedrijf te laten groeien" ineens iets anders zou zijn dan inkomen voor jou als aandeelhouder uit die onderneming.

 

Los hiervan houdt de wet van Nederland natuurlijk altijd voorbij de grens op. Het is dan ook niet de vraag of je het kan doen. Je kunt het gewoon doen. Een BVI limited bijvoorbeeld.

 

StevenK, is het inderdaad zo dat TS dan ook geen onderneming mag starten in Nederland, of is het zo dat TS dan toestemming hiervoor moet hebben van beschermingsbewind? In hoeverre heeft die beperking dan eventueel betrekking op het starten van een onderneming buiten Nederland?

 

Het klinkt mij ook overigens meer in de oren als mooi opgetuigd verhaal met als enige doelstelling te ontlopen aan mogelijkheden van schuldeisers op vordering inkomen van TS. en dat is natuurlijk niet netjes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.