• 0

Een auto tuning bedrijf beginnen

Hallo allemaal,

 

Een paar vrienden en ik zijn grote fan van auto's en vooral American Muscle Cars, we zouden met ons vijven graag een tuning shop willen beginnen vooral gericht op de categorie 'American Muscle Cars'

Maar we zijn ook groot fan van racen met onze wagens op het circuit en doen dat ook regelmatig

(Een beetje het idee van Fast and Furious voor degene die die films kennen)

We willen onze shop/werkplaats zoals daar (op zelfde manier)

Maar onze vraag is; wat is er allemaal mogelijk etc.

Zelf heb ik altijd al naar Amerika willen gaan en daar gaan wonen en zo een shop hebben en mijn vrienden denken daar het zelfde over

Zijn nu erg aan het twijfelen tussen hier beginnen of dat we met z'n tienen naar Amerika gaan (Vriendinnen/Vrouwen mee natuurlijk)

 

Alvast bedankt, Mvg Mike (en Crew)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ken je de "muscle car" scene in Nederland een beetje? Er is een groep die wel 's drift voorstellingen geeft, die rijden allemaal in zulke auto's, ik neem aan dat er meer van zulke groepen zijn. Zij weten wat er is op het gebied van tuning.

 

Als je googlet vind je ook wel bedrijven:

 

http://www.lekimportcars.nl/en/modification-tuning/ford-usa-tuning-en

 

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Ford-Mustang-serie-3913.html

 

 

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op Jeroen ben ik benieuwd waar in Nederland (mocht je blijven) de bedrijfsactiviteiten gepland worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In de high-end custom/tuning wereld (niet die van de standaard chiptuners en de bodykits uit de folder) gaat het toch vooral om je staat van dienst. Je begint met je naam op te bouwen door je eigen auto's zelf te tunen en customizen. Daarna doe je wat klusjes tegen kostprijs voor vrienden en bekenden. En als je dan heel goed bent dan wordt je hopelijk gevraagd waardoor je wat geld ermee kunt gaan verdienen. En als je dat kunstje een paar keer geflikt hebt dan kun je eens overwegen om er een bedrijf van te maken en de toekomst van je crew en aanhang op het spel te gaan zitten.

 

Begin jaren 90 heb ik een vergelijkbare droom gerealiseerd met vrienden: in een voormalige varkensstal hebben we toen enkele jaren een bodyshop gehad waar we in de weekenden klassiekers en sportauto's opknapten en customizden. Ondanks dat we in het wereldje een zeer goede reputatie hadden bleef het echter vooral een liefhebberij waar je nooit allemaal een vol inkomen mee kon genereren. Als je echt de volle mep begint te vragen haken toch veel mensen af.

 

Als je geinterresseerd bent in het tunen van Amerikaanse auto's kun je ook eens in Zweden gaan kijken: daar leeft de Amerikaanse tuningscene ook enorm.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

In de high-end custom/tuning wereld (niet die van de standaard chiptuners en de bodykits uit de folder) gaat het toch vooral om je staat van dienst. Je begint met je naam op te bouwen door je eigen auto's zelf te tunen en customizen. Daarna doe je wat klusjes tegen kostprijs voor vrienden en bekenden. En als je dan heel goed bent dan wordt je hopelijk gevraagd waardoor je wat geld ermee kunt gaan verdienen. En als je dat kunstje een paar keer geflikt hebt dan kun je eens overwegen om er een bedrijf van te maken en de toekomst van je crew en aanhang op het spel te gaan zitten.

 

Begin jaren 90 heb ik een vergelijkbare droom gerealiseerd met vrienden: in een voormalige varkensstal hebben we toen enkele jaren een bodyshop gehad waar we in de weekenden klassiekers en sportauto's opknapten en customizden. Ondanks dat we in het wereldje een zeer goede reputatie hadden bleef het echter vooral een liefhebberij waar je nooit allemaal een vol inkomen mee kon genereren. Als je echt de volle mep begint te vragen haken toch veel mensen af.

 

Als je geinterresseerd bent in het tunen van Amerikaanse auto's kun je ook eens in Zweden gaan kijken: daar leeft de Amerikaanse tuningscene ook enorm.

 

Ik heb nu zelf al een aantal gecustomized (Eigen auto's maar ook van vrienden, familie, vrienden van vrienden etc.)

We krijgen nu soms de vraag om een auto te customizen etc. en de klanten zijn gelukkig zeer tevreden, we vinden het heel erg leuk om te doen en we verdienen er wel al wat mee, maar net zoals U ook al zei; niet genoeg om mee rond te komen (Nog niet hopen we)

 

Zweden klinkt ook wel erg interessant, bedankt!

 

Mvg, Mike

Link naar reactie
  • 0

"leef je droom" is een quote van een vriend van mij, dus als dit is wat jullie willen moet e er gewoon voor gaan!

je zal goed moeten nadenken over het verdienmodel, zoals eerder al aangegeven gaat het toch lastig worden om alleen hiermee je boterham te verdienen en al helemaal voor 5 gezinnen.

 

wellicht gecombineerd met multifunctioneel autocentrum waar je ook terecht kan voor onderhoud aan alle merken, wasstraat, bandenshop, tankstation, hamburgerrestaurant, etc.?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

"leef je droom" is een quote van een vriend van mij, dus als dit is wat jullie willen moet e er gewoon voor gaan!

je zal goed moeten nadenken over het verdienmodel, zoals eerder al aangegeven gaat het toch lastig worden om alleen hiermee je boterham te verdienen en al helemaal voor 5 gezinnen.

 

wellicht gecombineerd met multifunctioneel autocentrum waar je ook terecht kan voor onderhoud aan alle merken, wasstraat, bandenshop, tankstation, hamburgerrestaurant, etc.?

 

Dat is inderdaad een goed idee, we zijn nu aan het overwegen om naast Muscle Cars ook onderhoud en tankstation erbij te pakken eventueel ook nog bandenshop

 

Bedankt voor de reactie,

mvg. Mike

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat het tunen juist vaak door de liefhebbers zelf wordt gedaan? En je hebt het over naar Amerika gaan? Dat kan je wel vergeten, daar kom je niet in, tenzij je een paar ton mee neemt.

 

Veel mensen willen het inderdaad zelf wel doen (De liefhebbers dan natuurlijk) maar heel veel mensen hebben geen verstand van Nitrous Oxygen/PDFR Fuel Injections/Spark Systems etc. etc.

We zijn ook een groot fan van de custom race wereld

 

Geld is niet ons grootste probleem, we hebben €275.000 en kunnen eventueel nog genoeg bij de bank lenen

 

Mvg. Mike

Link naar reactie
  • 0

het leven is veel te kort om 50 te rijden als je ook 150 kan gaan toch?

Met 150 is de kans ook groter dat dat korte leven nog korter wordt...

 

Ontopic: wellicht kun je met circuits zoals zandvoort regelen dat jouw klanten daar korting krijgen?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zit jij hier verkeerd in Nederland. Jouw doelgroep is denk ik te klein. Wat hier wordt verstaan onder tuning, is een andere chip, een spoiler en een sportuitlaat. Dat is zo te lezen niet jouw ding.

 

Waar jouw passie ligt vind je in Amerika. Hier staat oom agent al op de stoep als je spoiler iets te groot is of je velg iets teveel uitsteekt.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Chip is niet echt ons ding nee, we denken allemaal precies hetzelfde, een auto hoort een auto te zijn en geen rijdende computer of zoals sommige hier een rijdende computer met 5 accu's voor de speakers etc.

NEE als we een klant hebben en vraagt om de auto te tunen word het een custom body kit, Compleet nieuwe (Meestal Titanium) uitlaat, fuel injection change, etc.

 

(sorry voor mijn Nederlands gecombineerd met Engels)

 

Onze passie is inderdaad beter terug te vinden in Amerika daarom ook onze grote twijfels

We hebben nu een project binnengehaald om 2 wagens te bouwen voor een groep race fanaten, dit levert ons genoeg geld op om de complete inboedel te kopen voor onze nieuwe Shop dus dan word het wel heel erg aantrekkelijk om hier snel weg te gaan en in Amerika te starten

Link naar reactie
  • 0

Op Discovery had/heb je een programma, west coast custom meen ik. Die eigenaar had ook een bedrijf in Duitsland waarbij ze auto's volledig verbouwde. Wat ik er destijds van gezien heb is dat de Amerikaanse vestiging vele malen beter liep dan de Duitse vestiging.

Misschien dat dit gebeuren toch wat minder leeft in west Europa.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Dat het hier in EU etc. wat minder leeft als in Amerika is wel logisch eigenlijk, historisch gezien

aan jullie de taak om het hier net zo populair te maken dan.... toch?

 

fast to furious 7 wordt hier ook weer groot gebracht, leeft nog steeds ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dat het hier in EU etc. wat minder leeft als in Amerika is wel logisch eigenlijk, historisch gezien

aan jullie de taak om het hier net zo populair te maken dan.... toch?

 

fast to furious 7 wordt hier ook weer groot gebracht, leeft nog steeds ;D

 

Dat is inderdaad waar ja :) maar dat zal een hele moeilijke, bijna onmogelijke, klus worden

Ik kan niet wachten tot FF7 uit komt, nog een paar daagjes ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

denk gelijk een stap verder, combineer met snelle motoren... past er goed bij. ;D

 

Ik denk dat focus goed is. Auto's en motoren is niet dezelfde markt, het zijn niet dezelfde mensen, en de technologie verschilt ook nogal. Bovendien valt er aan motoren niet zoveel te tunen, een standaard racer komt van de fabriek begrensd op 300km/h, die begrenzing kun je er eenvoudig afhalen en dan kan 'ie nog harder. Hij doet ook 0-100 in 2.8 seconden, wil je dat nog sneller? Alleen mensen die op het circuit racen willen dat, maar die markt is klein, en daar zijn al diverse bedrijven voor.

De markt voor auto's is veel groter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet wachten tot FF7 uit komt, nog een paar daagjes ;D ;D

kom gezellig naar de Men's Night bij JT in Vlaardingen, premiere FF7, ik sta er ook met een stand. ;D

 

 

Bovendien valt er aan motoren niet zoveel te tunen, een standaard racer komt van de fabriek begrensd op 300km/h, die begrenzing kun je er eenvoudig afhalen en dan kan 'ie nog harder. Hij doet ook 0-100 in 2.8 seconden, wil je dat nog sneller? Alleen mensen die op het circuit racen willen dat, maar die markt is klein, en daar zijn al diverse bedrijven voor.

De markt voor auto's is veel groter.

er valt nog behoorlijk wat te tunen aan een motor... ik zie bouwprojecten voorbij komen op fora die meer kosten als een nieuwe bike.. schadefietsen die volledig verbouwd worden tot naked racers..

in principe hetzelfde type consument, alleen ander voertuig.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.