• 0

Een auto tuning bedrijf beginnen

Hallo allemaal,

 

Een paar vrienden en ik zijn grote fan van auto's en vooral American Muscle Cars, we zouden met ons vijven graag een tuning shop willen beginnen vooral gericht op de categorie 'American Muscle Cars'

Maar we zijn ook groot fan van racen met onze wagens op het circuit en doen dat ook regelmatig

(Een beetje het idee van Fast and Furious voor degene die die films kennen)

We willen onze shop/werkplaats zoals daar (op zelfde manier)

Maar onze vraag is; wat is er allemaal mogelijk etc.

Zelf heb ik altijd al naar Amerika willen gaan en daar gaan wonen en zo een shop hebben en mijn vrienden denken daar het zelfde over

Zijn nu erg aan het twijfelen tussen hier beginnen of dat we met z'n tienen naar Amerika gaan (Vriendinnen/Vrouwen mee natuurlijk)

 

Alvast bedankt, Mvg Mike (en Crew)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

er valt nog behoorlijk wat te tunen aan een motor... ik zie bouwprojecten voorbij komen op fora die meer kosten als een nieuwe bike.. schadefietsen die volledig verbouwd worden tot naked racers..

in principe hetzelfde type consument, alleen ander voertuig.

 

Dan is het meestal een hobby project waarbij het de hobbyist meer gaat om het zelf doen dan om het resultaat. Vaak worden de vernieuwde motoren verkocht als het project af is. Op motor-forum.nl zijn aardig wat topics van mensen die b.v. een café-racer bouwen.

 

Ik blijf erbij dat je het beste focus kan houden op waar je goed in bent, waar je hart ligt, en waar je ervaring mee hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf erbij dat je het beste focus kan houden op waar je goed in bent, waar je hart ligt, en waar je ervaring mee hebt.

'ben ik ook wel met je eens hoor, maar er moeten 5 gezinnen van leven, dan is af en toe een auto bouwen niet genoeg om van te leven denk ik zomaar.. :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als je het budget hebt dan zou je mogelijk ook kunnen nadenken over het produceren van eigen tuning onderdelen?

 

Dus vanuit eigen ervaring onderdelen produceren waar moeilijk aan te geraken is of die het werk gemakkelijker zouden maken. Kan vanalles zijn: van boutjes in speciale kleuren tot elektrische onderdelen. Dat is wel het plezante aan tuning denk ik: het gaat heel breed. Best wel focussen op 1 aspect.

 

Je kan dan nog altijd eigen complete auto's tunen maar dan meer om als showmodel te dienen.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf erbij dat je het beste focus kan houden op waar je goed in bent, waar je hart ligt, en waar je ervaring mee hebt.

'ben ik ook wel met je eens hoor, maar er moeten 5 gezinnen van leven, dan is af en toe een auto bouwen niet genoeg om van te leven denk ik zomaar.. :-\

 

Zo'n gedachtegang is het begin van het verlies van focus. Je kunt ook erbij wasmachines gaan repareren, en racefietsen ombouwen. Als je motoren wilt tunen, heb je daar een ander soort brug voor nodig, ander gereedschap, andere tuning-apparatuur, eigenlijk een heel andere werkplaats.

 

Vrienden van mij zijn een motorbedrijf begonnen. Ze zijn stunters, wat ze doen is motoren aanpassen en ombouwen, hun klanten zijn de stunt-groupies die ze kennen en dier familie en vrienden, en in toenemende mate hebben ze klanten via hear say. Inmiddels loopt het bedrijfje wel goed. Hun focus is sterk: ze zetten beugels op je motor, ze maken custom beugels, ze maken custom onderdelen, ze doen onderhoud aan je motor, en verder niet. Geen auto's, geen brommers, geen wasmachines, alleen motoren. Hun succes is voor een groot deel gebaseerd op hun naamsbekendheid in de stunters wereld. Zoals ts dat heeft, hopelijk, in de auto tuning scene.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vanuit persoonlijke ervaring wilde ik ook nog even opmerken dat de financiële inkomsten (in veel gevallen) omgekeerd evenredig zijn met de 'coolfactor' van de activiteit.

 

In mijn geval verdien ik het meeste geld met een werk dat door het merendeel van de mensen als oersaai/lastig wordt beschouwd en het minste met een activiteit(je) waarbij er regelmatig mensen spontaan komen solliciteren omdat het zo plezant is (is het ook).

 

In jouw sector zou je daar mogelijk ook dat probleem kunnen hebben.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf erbij dat je het beste focus kan houden op waar je goed in bent, waar je hart ligt, en waar je ervaring mee hebt.

'ben ik ook wel met je eens hoor, maar er moeten 5 gezinnen van leven, dan is af en toe een auto bouwen niet genoeg om van te leven denk ik zomaar.. :-\

 

Zo'n gedachtegang is het begin van het verlies van focus. Je kunt ook erbij wasmachines gaan repareren, en racefietsen ombouwen. Als je motoren wilt tunen, heb je daar een ander soort brug voor nodig, ander gereedschap, andere tuning-apparatuur, eigenlijk een heel andere werkplaats.

hey, als zij enkel en alleen van auto's tunen in een niche markt kunnen leven, be my guest... 'do your thing!' ;D

 

ik ben niet genoeg thuis in de branche om te weten of ze dat wel of niet kunnen, ik geef ze alleen maar mee dat je risico kunt spreiden door activiteiten te ontwikkelen die er goed bijpassen en wellicht een wat stevigere boterham kunnen opleveren, wedden op één paard is nu eenmaal best wel risicovol .. hebben ze wat om over na te denken bij het verder uitwerken van het businessplan. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Deze droom heb ik iedere keer weer als ik op de zondagmiddag naar programmas kijk op Discovery Channel.

 

Voor mij wordt dit later echter gewoon een hobby, op het moment dat ik dit door een ander zou laten doen zou dat aspect van de droom helemaal wegvallen...

 

Ik zou focussen op een allround car center met zoals eerder al aangedragen wasstraat, accesoires, pomp, restaurant, clubdagen organiseren voor bijvoorbeeld de bmw e30 club, schadeherstel (grote markt) en import / export autos. Tunen kun je dan doen op het moment dat de garage niet vol staat met werk!

 

Oh en zet in op klantvriendelijkheid aub. Ik ben in mijn korte ervaring met de autoindustrie namelijk nog maar weinig vriendelijke garages tegengekomen haha!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik niet meer reageerde, we zijn met z'n alle 3.5 week op vakantie geweest naar..... USA

we hebben gekeken naar een aantal stukken grond en panden

we zijn nu bezig met onderhandelen, 1600 m2 lege kavel

 

Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk allemaal gaat worden voor jullie.

Link naar reactie
  • 0

Oh en zet in op klantvriendelijkheid aub. Ik ben in mijn korte ervaring met de autoindustrie namelijk nog maar weinig vriendelijke garages tegengekomen haha!

 

 

Beter zoeken.

 

 

Ik denk overigens dat je twee dingen verwart: een "garage" is iets heel andes dan een specialistisch bedrijf als een auto tuning bedrijf. Zo'n tuning bedrijf vormt een soort community, die hebben geen klanten maar die hebben vrienden. Niet te vergelijken met de dealer voor je gezinsauto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je helemaal gelijk in, een garage en een autotuningbedrijf zijn niet hetzelfde. Zoals de TS al aangaf is het woord autotuning momenteel aan het vervuilen. Bedrijven die wrappen en einddempers instaleren noemen zich al autotuners, vandaar, excuus.

 

Oh ja en ik heb momenteel een erg klantvriendelijke garage, ik wil alleen maar aangeven dat ik het idee heb dat je tegenwoordig met klanttevredenheid erg grote stappen kunt maken t.o.v. de concurrentie. Het kost vaak zo weinig moeite!

 

 

 

______

[onnodig volledig citaat verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel gelijk dat garagebedrijven iha nog veel kunnen leren op het gebied van klantvriendelijkheid. Vaak meegemaakt dat ik bij de garage kom met mijn auto en dat ik dan een paar dingen noem die aan de hand zijn en dan kijkt zo'n garagemeneer meewarig naar me en ik zie hem denken "wat weet zo'n mevrouwtje daar nou van?" en dan blijkt 's avonds dus ook dat ze er niet naar gekeken hebben. Moet ik de volgende dag terug. De vorige garage die ik had was anders (ben verhuisd, anders was ik daar nog) en die begrepen dat ik wel wist wat ik zei, en ook dat ik toen weinig geld had. Belden me op om te zeggen "vanochtend zeiden we dat het onderdeel 300 euro kostte, maar we hebben nu iets anders gevonden, dat kost maar 25. Is dat goed?" Als ik daar nog gewoond had had ik nu Opel gereden en niet BMW. Om maar klant bij hun te kunnen blijven.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt iedereen voor de reacties, jullie zijn echt super!!

We zijn verhuisd naar Amerika vandaar dat ik niet meer heb gereageerd, het pand zijn we aan het verbouwen, we verwachten over 2 maanden helemaal klaar te zijn (als alles goed gaat)

 

 

Link naar reactie
  • 0

We zijn verhuisd naar Amerika ... het pand zijn we aan het verbouwen

Wow!

 

Zou je nog 5 minuutjes tijd kunnen vinden om ons uit te leggen hoe je toestemming hebt gekregen van de overheid om een bedrijf in Amerika te kunnen beginnen? Ik weet dat heel veel mensen daar interesse in hebben.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie ook een klantenbestand in Amerika? Of al een demo auto ontwikkeld? Of hoe gaan jullie klanten lokken?

 

Waar in de VS zitten jullie? Aan de oostkust heb ik misschien nog wat connecties voor jullie, ik heb er bijna 2 jaar gewoond.

 

Hoe zijn jullie zo snel de VS binnen gekomen, want het is een lastig geld met immigratie.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Waar veel winst in te halen valt is het zelf opkopen van oude barrels en deze opknappen en als nieuw weer verkopen. Het zijn unieke auto's die alleen maar meer waard zullen worden. Wel willen liefhebbers hem optisch graag in originele staat, maar wel met meer pk's.

Eventueel kan je ze dan in Europa weer verkopen. Wealer dealers was leuk om te kijken en deze man maakte winst terwijl hij ze niet eens echt kon opknappen, verkocht ze vaak gewoon direct door.

Toch denk ik dat het lastig is zonder al te veel connecties, en bedrijven die zich er al op richten zullen deze barrels ook wel weten te vinden.

Daar waar de belasting nog enigsinds te doen is, in Nederland is het einde van de oldtimer al getekend.

 

Met z'n allen iets beginnen klinkt vaak heel leuk, maar kan ook erg tegenvallen. Je gaat hoe dan ook een soort van pikorde krijgen met gevolgen. Bovendien moet ook de winst door 5 gedeeld gaan worden. Je moet dus flink wat auto's per maand verkopen.

Link naar reactie
  • 0

- Het regelen van alles weet ik niet precies hoe het gegaan is maar ik zal zo veel mogelijk info proberen te geven over hoe we het gedaan hebben

 

- We zitten nu in een leuk pandje in Sharon Hill (Pennsylvania)

 

- Foto's zal ik over een tijdje erop zetten en ik zal jullie informeren hoe het ondertussen gaat met het bedrijf e.d.

 

- We hebben bij de zaak 4 van onze eigen auto's staan en één Pick-Up die we gebouwd hebben voor de zaak/hobby garage in NL (spullen/onderdelen ophalen)

 

bij deze wil ik iedereen wederom bedanken voor de vele reacties, we hebben er heel veel aan gehad!

 

Link naar reactie
  • 0

We zijn naar de bank gegaan en hebben in totaal een extra lening kunnen lospeuteren van €500.000,- de zaak in Amerika hebben we geregeld doordat we niet alleen een garage met shop en veiling van hebben gemaakt maar ook een hobby plaats voor jongeren die in de problemen zitten (een soort van opvangplaats waar ze kunnen sleutelen en waar wij ze de basic dingen leren)

dit alles is goedgekeurd, we zijn daarheen gegaan, met een aantal mensen gepraat en onderhandeld over van alles en nog wat

uiteindelijk hebben we besloten om een mooi stuk grond te kopen dat leeg lag en ons gebouw daar op te vestigen (hier hebben we veel problemen mee gehad tussen verschillende bedrijven maar is uiteindelijk goedgekomen)

het aantal vierkante meters +/-

Oppervlakte garage 1; 85 m2

Oppervlakte garage 2 (nog in bouw); 80 m2

Oppervlakte shop; 50 m2

Oppervlakte pauze/relax ruimte; 20 m2

Totaal oppervlakte perceel; 500 m2

 

we hebben met z'n 5e (+vrouwen/vriendinnen) een groot oud pand gekocht en zijn dat momenteel aan het verbouwen (dit alles van het geld wat we voor onze huizen e.d. in Nederland hebben terug gekregen)

we wonen daar met z'n alle in, genoeg plaats voor iedereen (heb nu 34 m2 meer dan in Nederland)

en nog een hele mooie grote tuin met een garage voor 12 auto's (meer dan genoeg dus)

Ons huis ligt op 5 minuten loopafstand van onze shop

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt

Vroeger hadden we Amazing Discoveries ('Mike, it's amazing')...

 

...het klinkt werkelijk als een film of real life dream!

 

Armerikanen denken toch niet in vierkante meters? ;)

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog als aanvulling; we hebben momenteel 2 bedrijven die in standaard auto onderdelen enzovoorts doen al een mooie deal mee weten te sluiten, wij bouwen voor beide bedrijven een wagen voor reclame in ruil voor dat krijgen we bij één van de twee zaken alle onderdelen die we nodig hebben voor het komende half jaar en het andere bedrijf worden we gewoon betaald

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.