• 0

Waar hoort deze onderneming thuis?

Hallo,

 

Misschien amateuristische vraag, maar goed.

Stel je opent een wellnes, dus niet perse met zwembad.

 

Maar een middel grote ruimte om bijvoorbeeld sauna te pakken en te ontspannen/douchen etc.

 

Aan wat voor ruimte moet je dan denken?

Je serveert er ook dingen zoals drankjes.

 

Moet je dan alleen zoeken naar bedrijfsruimte, winkelruimte of horecaruimte? Moet je bijvoorbeeld een speciaal soort plek hebben of zou het bijna overal mogelijk moeten zijn?

 

Gr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is lastig, ik denk met de juiste marketing en promotie dat je op een bedrijven terrein ook goed zit maar wat is zijn budget?

 

Daarnaast in veel winkelstraten of stadscentra zitten al veel sportscholen die ook al een sauna hebben.

 

Waar wil je vriend zich echt in onderscheiden? Ik zelf zit namelijk ook bij een sportschool die een sauna heeft, daarnaast heb ik dus geen behoefte meer om ergens anders heen te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben de (vriend), reden dat ik dit account gebruik is omdat het makkelijker is.

Beetje zonde om account te maken 1x te reageren en dan nooit meer gebruiken.

 

Maar verbouwing daar hou ik zeker rekening mee.

De manier hoe ik het wil inrichten moeten er sowieso nog een paar muurtjes/kamertje bij.

 

Ik wil geen sauna open, ik wil me echt gaan onderscheiden.

Even een sauna pakken is juist een extra'tje als je de zaak binnen komt.

 

Helaas kan ik er niet meer over vertellen want ik heb er lang over zitten nadenken.

Met juiste marketing is het inderdaad een stuk makkelijker in een dorp.

 

Kosten zullen daar ook velen malen lager zijn dan in de grote stad.

Maar ik wil het proberen te realiseren in de stad.

 

Dus bij het zoeken van ruimte kan ik op alles reageren?

Bedrijfsruimte, winkelruimte?

 

Alles behalve kantoor/horecaruimte dus?

 

Ik waardeer al jullie reacties verder enorm!

En elk stukje informatie of tips zijn welkom!

 

Dit is een plan waar ik een tijd aan werk en ik ben nu aan het denken/rekenen of het mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

 

Dus bij het zoeken van ruimte kan ik op alles reageren?

Bedrijfsruimte, winkelruimte?

 

Bedankt voor de terugkoppeling, om een voorbeeld te geven.

 

In Leiden heeft een sportschool een vestiging geopend in een voormalige kerk, geeft een aparte sfeer want natuurlijk zitten er nog elementen in van de voormalige functie.

Een sportschool gevestigd in een voormalige supermarkt, is ook in Leiden gebeurt.

 

Probeer een architect mee te nemen bij een bezichtiging, die kijkt toch even anders, vaak is van bijna elke ruimte wel iets te maken. :) Ligt hem geheel aan je plannen en je budget.

 

Link naar reactie
  • 0

een wellness 'winkel' is geen detailhandel en je zal dan wel in het bestemmingsplan moeten passen.

als je drankjes gaat serveren me zitplaatsen valt het onder horeca.

 

maak een ruwe opzet van je bedrijfsvorm en ga naar de gemeente waar je het bedrijf zou willen vestigen, overleg is hierbij het handigst aangezien er altijd overkoepelende plannen en visies zijn.

 

Als ik denk aan plaatsen waar je 'een saunaatje kan meepakken' zal dat toch een plaats moeten zijn met veel traffic?

in een stadscentrum zou je dat heel goed kunnen combineren met een nagelsalon en/of parfumerie en in de periferie zou een sportschool een logische combi zijn, of bijv. in een druk kantorengebied.

 

de ruimte die je nodig hebt is dus afhankelijk van je locatie en je bijbehorende plan,

dat kan dus 150m2 zijn maar ook 1500 ... ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De manier hoe ik het wil inrichten moeten er sowieso nog een paar muurtjes/kamertje bij.

Ik wil geen sauna open, ik wil me echt gaan onderscheiden.

Even een sauna pakken is juist een extra'tje als je de zaak binnen komt.

Helaas kan ik er niet meer over vertellen want ik heb er lang over zitten nadenken.

Op de één of andere manier vermoed ik de erotische sfeer. Geen idee waarom ;)

 

In ieder geval zul je inderdaad zoals Hans meldt bij het zoeken/vinden van een bedrijfspand naar het bestemmingsplan van de gemeente moeten informeren of je je daar mag vestigen.

 

Ik ga er vanuit dat je op de hoogte bent van specifieke hygiënecodes-/regels sauna/wellness waar je rekening mee dient te houden?

Een goede informatiebron (zowel qua regels als ook qua bedrijfsplan) kunnen de brancheverenigingen op het gebied van sauna zijn, zoals deze en deze.

 

Waar je onderneming precies qua branche thuishoort hangt mede af van de "bijzaken/-producten" die je aanbiedt. Keuze zal dan zijn winkel, wellness, horeca. Allen hebben andere (wettelijke) regels e.d.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat TS wil weten wat het bestemmingsplan moet zijn van een pand dat TS zou willen huren/kopen.

In dat geval is de gemeente of de makelaar die het aanbiedt, degene die TS kan vertellen of TS's bedrijfsactiviteiten daar mogen plaatsvinden.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.