• 0

2 panden prive van 1 verhuur ik de loods

ik heb 2 huizen in prive. en 2 hypotheken. het huis waar ik niet woon heeft een grote loods die ik verhuur aan mijn zaak sinds okt 2013. de huur ontvang ik in prive van een bv waar ik mede eigenaar van ben

 

hoe kan ik fiscaal interessant omdat ik geen huurder in dat huis heb dit in me prive ontvangen volgens jullie. Ik moet de hypotheek prive betalen maar wil dat niet als salaris uitkeren aan mezelfg omdat ik dan weer belasting daarover moet betalen, ik zoek een constructie om legaan de huur prive te ontvangen en zo me hypotheek te betalen

 

Ik hoor het graag

 

een nieuwe gebruiker

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat de huur voor de BV een kost is en aftrekbaar voor de vennootschapsbelasting. Privé is er volgens mij sprake van een ter-beschikking-stelling. Je betaalt daarbij weer inkomstenbelasting in box 1 over diezelfde huur.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen/wat_is_ter_beschikkingstellen/

 

Zakelijke kosten mogen van die opbrengst worden afgetrokken. Verder heb je nog een vrijstelling van 12%.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen/vrijstelling_ter_beschikking_stellen

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

ik zoek eigenlijk dus een manier om fiscaal interessant zonder dat ik omzet belasting betaal die huur te kunnen betalen. bestaat zon constructie of zou die gemaakt kunnen worden op een creatieve manier?.

Is de verhuur van de loods een btw-belaste prestatie voor jou privé? Is het dan niet zo dat de hurende BV die btw weer terug kan vragen als voorheffing?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

maar dat had wel gekund, als je in 2013 had gekozen voor btw-belaste verhuur. Maar je verhuurt nu, als ik het goed begrijp, zonder btw een loods aan je BV.

Je zoekt een manier om "zonder dat ik omzetbelasting betaal, die huur te kunnen betalen." Ik heb de indruk dat je die manier al gevonden hebt. Misschien begrijp ik je vraag niet.

 

Ik krijg de indruk dat je vooral graag geld van je bv naar privé wil overhevelen zonder belastingheffing. Of dat dan via de verhuur van een loods gaat, of anderszins, doet er eigenlijk niet toe.

 

Een privé eigendom aan de BV verhuren is dan niet echt 'the way to go'. Zoals Rachid terecht opmerkt, valt dat onder de tbs-regeling en zijn de opbrengsten (minus de kosten van bijvoorbeeld elektriciteit, afschrijving, onderhoud) belast in box 1 en is zelfs de vermogenswinst (in 2013 was de loods 80k waard en in 2017 verkoop je 'm voor 110k, da's 30k winst) progressief belast.

Kortom, het lijkt er een klein beetje op alsof je jezelf van de wal in de sloot helpt. Je zou, afhankelijk van of dat mogelijk is, kunnen overwegen om de loods aan je BV te verkopen. Heb jij geld, en heeft je BV een loods. De BV hoeft geen huur meer te betalen, en als er winst wordt gemaakt op de verkoop van de loods in de toekomst, betaalt de BV daar waarschijnlijk minder belasting over dan jij in privé in de huidige constellatie zou doen.

 

De korte samenvatting: die tbs-regeling kan nog best ingewikkeld zijn, ik zou hier iemand voor inschakelen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt geld uitgeleend aan je BV, begrijp ik. Is daar een overeenkomst van? In principe moet er dan altijd rente vergoed worden. Kort door de bocht, ik ga ook geen gratis geld uitlenen aan jouw BV, dus waarom zou de aandeelhouder dat wel doen, dat is niet zakelijk.

Die rentevergoeding valt óók onder de tbs-regeling, oftewel die inkomsten zijn óók progressief belast.

 

Dus ja, je kan geld uitlenen aan je BV en daar een rente-vergoeding voor ontvangen, maar niet onbelast.

 

Ik dreig mezelf te gaan herhalen hier.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.