Ik heb met mijn bedrijf de laatste paar jaar enorm last van de recessie, ondanks alle inspanningen zie ik er van komen dat ik binnen enkele maanden het faillissement zal moeten aanvragen.
Het bedrijf heeft een BV als rechtsvorm, de afgelopen 2 jaar heb ik een aantal keren geen salaris opgenomen daardoor is er een positief saldo van 15000,-- ontstaan op de rekening courant DGA.
Is het rechtmatig om dat geld op enig moment uit het bedrijf te halen of zal bij faillissement de curator
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hans52
hans52
Beste allemaal,
Ik heb met mijn bedrijf de laatste paar jaar enorm last van de recessie, ondanks alle inspanningen zie ik er van komen dat ik binnen enkele maanden het faillissement zal moeten aanvragen.
Het bedrijf heeft een BV als rechtsvorm, de afgelopen 2 jaar heb ik een aantal keren geen salaris opgenomen daardoor is er een positief saldo van 15000,-- ontstaan op de rekening courant DGA.
Is het rechtmatig om dat geld op enig moment uit het bedrijf te halen of zal bij faillissement de curator
daar moeilijk over doen.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet, Hans
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48927-rekening-courant-dga-bij-dreigend-faillissement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag