• 0

Bestuurder van stichting verhuurt zichzelf als zzp-er aan diezelfde stichting

Hoi. Ik heb een draadje uit 2012 gevonden dat aan dit onderwerp lijkt te raken maar het bevat geen antwoord op mijn vraag. Vandaar even een nieuwe aangemaakt.

 

Stel: er zit een webdesigner in het bestuur van een stichting die geld inzamelt voor een goed doel. Stichting heeft Anbi status.

Stichting heeft uiteraard een website. En huurt voor het ontwerpen, bouwen en later ook onderhouden van die website voornoemde webdesigner in.

 

Ik weet dat het technisch lijkt te mogen. "Bestuursleden die tevens een uitvoerende functie vervullen, kunnen daarvoor wel een beloning ontvangen;" Bron: http://anbi.nl/algemene-regelgeving/

In de code wijffels vind ik geen aanknopingspunten.

 

Voor mijn gevoel is het grijs gebied. Je moet de belangen van de stichting vertegenwoordigen, als er een conflict ontstaat wegens jouw dienstverlening aan de stichting, welk belang kies je dan?

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie visies hierop.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Sanne,

 

Dit onderwerp mist relatie tot ondernemen en ondernemerschap, dit topic gaat daarom op slot.

 

Zie ook onze forumregels, Higherlevel is niet geschikt voor dit soort vragen:

Verenigingen en stichtingen met een maatschappelijke of ideële doelstelling en stamrecht BV's die uitsluitend een pensioen beheren en qua ondernemerschap geen commercieel belang meer hebben, behoren niet tot onze doelgroep.;

Ik adviseer je jouw vraag opnieuw te stellen op een meer passende plaats zoals goeievraag.nl of wellicht het rechtenforum.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.