• 0

omschrijving bedrijfsactiviteiten bij inschrijving kvk

Hoe specifiek moet je de bij inschrijving in het handelsregister je bedrijfsactiviteiten omschrijven?

stel dat je mogelijkheden ziet in twee verschillende bedrijfstakken, bijv. import/export en consultancy. Hoe kun je dat dan onder 1 vlag brengen?

of moet je in dit geval 2x inschrijven?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je wat jij zou moeten doen... :)

 

Ik denk dat je ietsjes specifieker moet zijn. Wat wil jij zoal im- of exporteren? Idem voor consultancy.

 

Zoiets als:

import oosters textiel, export hollandse klompen;

oosterse import consultancy

 

Het is eventueel ook mogelijk meerdere handelsnamen te gaan gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

ok, vaak is het handig om wat specifieker te zijn, maar daar gaat het nu juist niet om. Ik wil gewoon graag weten hoe specifiek je MOET zijn bij een KVK inschrijving. Mag je activiteiten van diverse aard onder 1 vlag brengen?

 

dat wil ik graag weten.

Link naar reactie
  • 0

ok, vaak is het handig om wat specifieker te zijn, maar daar gaat het nu juist niet om. Ik wil gewoon graag weten hoe specifiek je MOET zijn bij een KVK inschrijving. Mag je activiteiten van diverse aard onder 1 vlag brengen?

 

XXX Products & Services ;D

 

Daar past alles onder. Een handelsbedrijf maar ook een urenfabriek.

 

Bij de KvK willen ze je met alle geweld in een hokje stoppen met een zogenaamde BIC -code. Het is goed als je hier van te voren een idee over hebt. Bij mij kwam de KvK-medewerker met het voorstel "werkkleding". Daar bestaat geen branchvereniging voor met verplichte afdracht dus dat scheelde mooi weer wat euros. :) Volgens mij mag je alle soorten activiteiten uitvoeren onder één bedrijfsnaam maar voor je potentiële afnemers is het wel prettig als de omschrijving van je activiteiten in het handelsregister overeenkomt met datgene wat je in werkelijkheid aanbied.

 

 

gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

ok, vaak is het handig om wat specifieker te zijn, maar daar gaat het nu juist niet om. Ik wil gewoon graag weten hoe specifiek je MOET zijn bij een KVK inschrijving. Mag je activiteiten van diverse aard onder 1 vlag brengen?

 

dat wil ik graag weten.

 

Een bedrijf kan meerdere activieteiten onder één handelsnaam onderbrengen.

De activiteiten kunnen apart vermeld worden in het handelsregister.

Bedrijfsvorm maakt niet uit.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

XXX Products & Services ;D

 

Daar past alles onder. Een handelsbedrijf maar ook een urenfabriek.

 

 

Inderdaad alles, ook een "zonder kleren" website.....

 

Nu serieus.

Je kun zelf aangeven wat de activiteiten zijn. Zelf heb ik ooit opgeven bij de KvK dat ook culinair advies en de handel in droge kruidenierswaren activiteiten waren. Dit naast marketing advies en ICT diensten.

 

Puur om een groothandelspasje van Hanos en De Kweker te kunnen aanvragen. Handig indien koken je hobby is.

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet hoe belangrijk de inschrijving zal zijn, of je klanten zal hebben die het regelmatig zal controleren? stel je gaat de detailhandel in dan is er kans dat er groothandels zijn die een specifieke beschrijving in je kvk willen zien, anders mag je niet bij hen kopen. voor de rest is het meestal niet zo belangrijk. ik ken iemand die heeft iets staan van 'in- en verkoop van ongeregelde goederen', kan je lekker alle kanten mee op.

let idd zeker op dat je niet in een categorie wordt gestopt waarmee je vervolgens allerlei facturen krijgt die je verplicht moet betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.