• 0

Fulfillment bedrijven

Mijn online bedrijf heeft de meeste klanten in de VS. We verkopen voedingssupplementen; de produkten kunnen als briefpost worden verzonden.

 

Door de voortdurend stijgende internationale verzendtarieven, de recente sterke afname van de service van de USPS (traaaaggg) en het het stijgende aantal klanten in de VS overweeg ik om een Amerikaans fulfillment bedrijf in de arm te nemen. Dat zou de leversnelheid ten goede komen en hopelijk goedkoper zijn dan zelf vanuit Nederland de verzending te verzorgen.

 

Mijn vragen:

- zijn er hier op het forum mensen die een specifiek fulfillment bedrijf kunnen aanbevelen of juist willen afraden ? En waarom ? Zelf zag ik shipwire en Verdefulfillment als potentieel veelbelovend.

 

- wat zijn zo ongeveer de kosten als hun aandeel bestaat uit het in voorraad houden en verzenden van de producten naar de VS en Canada ?

 

Ik heb begrepen dat om gebruik van een Amerikaans fulfillment bedrijf te kunnen maken vereist is dat je zelf een rechtspersoon opzet in de VS om zodoende een Employer ID # (EIN) en een adres aldaar te krijgen. Dit is blijkbaar vereist om je produkten daar officieel te kunnen importeren en te kunnen opslaan.

 

- Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het opzetten van zo'n LLC ? Er zijn veel online aanbieders voor dit soort zaken, zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Welke vestigingsplaats is aan te bevelen; Delaware of Nevada ? Beide worden veel genoemd vanwege de flexibiliteit qua papierwerk en regelgeving.

 

Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven, wat veel tijd en nodeloos werk kan besparen. Alvast bedankt!

Innovate2create

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had een client in de VS die met Fulfilltopia werkte voor supplementen. Maar toen was het niet nodig om een aparte rechtsvorm op te zetten; dan kan veranderd zijn in de laatste 10 jaar.

 

Ik heb zelf geen afname in de diensten van de USPS gemerkt, het was voor mijn mening altijd traag. Of razendsnel juist, er zit er weinig tussen. :-)

 

Wij zijn binnen de Kamers "in beta" bezig met zo'n dienst op te zetten maar het is nog niet kant-en-klaar en is nog niet aangeboden aan niet-coworkers. Met logistiek gaat het om volume natuurlijk, en met supplementen heb je te maken met groot maar licht verzendingen als voorraad. En dan heb je inderdaad te maken met wet- en regelgeving rond import en export onder andere.

 

De kosten zullen van de volume afhangen, daar valt er niet zoveel over te zeggen anders.

 

Ik zou zelf niet gaan met een ez-inc-achtige aanpak, want het creëren van een rechtspersoon in de VS betekent wel dat je met lange termijn verplichtingen te maken ook krijgt, en een belastingsysteem die anders in elkaar zit, andere concepten en andere manieren van transacties kijken. Je onderbuik gevoel is dan niet meer te vertrouwen en het is beter om een all-in pakket af te nemen. Een adres is niet zo belangrijk in de VS als een agent hebben.

 

De regels in Delaware zijn ontwikkeld om een corporatie makkelijk te kunnen verkopen en veranderen; in jouw geval zou ik kijken naar de wet- en regelgeving om je product heen in een of andere staat, want dat zal per staat verschillen, naast de basisregels van de VS overheid.

 

Ik zou kijken bij SCORE om te beginnen en zeker bij de mentors die ze daar hebben. En bij de SBA

 

Of stuur me een PM, als je verlegen bent, misschien kan ik je verder mee helpen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.