• 0

nieuwe data compressie methode

Beste mensen,

 

Ik ben de afgelopen jaren werkzaam geweest in de game industrie en heb voornamelijk spellen

gemaakt voor de Nintendo DS. Omdat dit apparaat weinig ram geheugen bevat, is het voor

programmeurs altijd een uitdaging om toch zoveel mogelijk plaatjes erin te krijgen.

 

Hierdoor heb ik veel geëxperimenteerd met data compressie. Normaal waren deze nieuwe

technieken alleen op games toepasbaar. Echter heb ik nu een nieuw algoritme uitgevonden dat

plaatjes,zonder verlies van kwaliteit, gemiddeld 30% beter kan comprimeren dan bijvoorbeeld PNG.

 

Het formaat is uit te bouwen naar lossy en video. Daarnaast is het patenteerbaar.

 

Met deze nieuwe techniek wil ik een website en app bouwen waarmee mensen makkelijk media

kunnen delen. Eigenlijk zoals bijvoorbeeld wetransfer.com (Nederlands bedrijf, 100 miljoen waard) of

tinypic.com.

 

Het grote verschil tussen bovenstaande websites en mijn site zit hem voornamelijk in de nieuwe

techniek.

 

De huidige sites hebben allerlei limieten ingebouwd zodat de servers niet overbelast raken.

 

Zo gebruiken de meeste een lossy formaat als JPG, waardoor er flink kwaliteit verlies plaats vind.

Daarnaast mogen hoge resolutie foto’s vaak niet worden geupload.

 

Met mijn nieuwe formaat is het mogelijk om zonder enige vorm van kwaliteit verlies straks hoge

resolutie foto zonder enige limieten up te loaden.

 

Dit is bijzonder nuttig voor professionals en studenten in o.a. de fotografie,modellen,

vormgeving,media en design branche. Dit is alleen in Nederland al een ontzettend grote groep, waar

ik me in de eerste instantie op wil richten.

 

Geld wil ik verdienen met advertenties en abonnementen verkopen aan gebruikers

(waardoor extra functionaliteit beschikbaar komt).

 

Daarnaast kunnen er licenties voor de techniek verkocht worden aan andere partijen.

 

Op dit moment heb ik de nieuwe techniek draaiend als website en als windows applicatie.

 

Ik heb een pdfje toegevoegd waarin de bovenstaande info nog wat duidelijk is uitgelegd.

 

 

Op dit moment ben ik opzoek naar zakenpartners en investeerders.

 

Ik heb rond de 2 ton nodig. Dit wordt gebruikt voor het aanvragen van het patent, het bouwen van

de site/app, hosting en het verder ontwikkelen van het formaat (van foto’s naar video).

 

Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan ik dat het beste aan pakken en, hoe kan ik in contact komen met de

juiste mensen hiervoor?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

 

 

 

 

pivooto_info_v1.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op een normaal algoritme kun je wel octrooi aanvragen, een wiskundig niet.

 

Maar dan moet je wel aan de eisen van patenteerbaarheid voldoen. Daarvoor moet het algoritme nieuw en inventief zijn. Je moet dus inderdaad zoals Norbert opmerkt, zo snel mogelijk, onderzoek doen of laten doen naar de patenteerbaarheid én, net zo belangrijk, uitsluiten dat je geen inbreuk maakt op bestaande patenten.

 

Laten zien dat iets werkt is in dit geval volgens mij niet genoeg om investeerders over de brug te laten komen. Je moet aannemelijk maken of bewijzen dat een algoritme geld waard is én dat je een tijdelijk monopolie kan verkrijgen op die verdiensten. En dan krijg je een kip en ei dilemma want een degelijk onderzoek zal al behoorlijk in de papieren lopen.

Link naar reactie
  • 0

Je algoritme heeft voordeel als iedereen een viewer heeft die jouw plaatjes kan bekijken en als iedere webserver ze kan serveren. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Zoals iemand al zei, compressie alleen maar in de browser daar heb je niks aan, dan worden ze lokaal toch niet gecomprimeerd opgeslagen. Ik zie niet hoe je de hele wereld zo ver gaat krijgen jouw formaat te ondersteunen als je er geld voor vraagt. Bovendien, "losless" is voor de meeste toepassingen helemaal niet relevant.

 

Publiceer het algoritme, daar krijg je bekendheid mee, en met die bekendheid ga je geld verdienen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zie je totaal verkeerd, zoals ik al meerdere keren hier heb uitgelegd.

 

Ik heb helemaal niet de ambitie om hier een wereldwijd nieuw formaat van te maken.

 

De bedoeling is om een site te bouwen, zoals bijvoorbeeld TinyPic. Waarmee mensen

makkelijk plaatjes/fotos kunnen delen met andere.

 

Het encoden gebeurd server side. Het decoden gebeurd client side vanaf de website.

 

Voor de gebruiker werkt het niet anders dan andere sites, er gaat een plaatje in en er komt

een plaatje uit (wordt op canvas getekend met PNG header).

 

Het voordeel hiervan is dat ik minder server opslag nodig heb. Daarnaast is het te versturen

bestand kleiner en scheelt dat dus in bandbreedte en download tijd.

 

Ik wil me JUIST richten op groepen waarbij kwaliteit wel belangrijk is. Zoals fotografen, modellen,

vormgevers en designers.

 

 

 

Daarnaast wil ik eventueel licenties verkopen aan andere bedrijven. Ook in dat geval hoeft het

helemaal geen wereldwijd formaat te worden. Denk bijvoorbeeld aan Microsoft die het versturen

van media bestanden via Skype wil verbeteren op mobiel.

 

Link naar reactie
  • 0

Op een normaal algoritme kun je wel octrooi aanvragen, een wiskundig niet.

Uit pure interesse: is jouw compressiemethode uitsluitend toe te passen op grafische bestanden of ook op andere bestandstypen? Oftewel: is het datastreamonafhankelijk of maakt het gebruik van een bepaald 'verwachtingspatroon'? Als het lossless is, kan ik me zo voorstellen dat de methode namelijk ook te gebruiken is voor andere toepassingen (dus algemene datacompressie). Althans, als de compressie daarop ook goed werkt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

het zou kunnen, al denk dat het wel lastig wordt. Ik zoek vooral naar patronen.

Ok, dit is wel erg vaag. Uiteraard zoek je naar patronen. Compressie is nu juist gebaseerd op het zoeken naar afwijkingen ten opzichte van verwachte patronen.

 

Anyway, ik begin een beetje een Sloot Digital Coding System-gevoel te krijgen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

uiteraard is het vaag. Je kunt moeilijk van mij verwachten dat ik zonder patent het algortime aan een vreemde op internet ga uitleggen. logisch toch?

 

Ik snap de vergelijking niet zo met Sloot. Van wat ik er van gelezen heb waren zijn claims echt extreem.

 

Gemiddeld 30% besparen op een foto is echt totaal iets anders dan complete films in minder dan 64 bytes.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was dit je vraag:

 

Ik heb rond de 2 ton nodig. Dit wordt gebruikt voor het aanvragen van het patent, het bouwen van de site/app, hosting en het verder ontwikkelen van het formaat (van foto’s naar video).

 

Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan ik dat het beste aan pakken en, hoe kan ik in contact komen met de juiste mensen hiervoor?

 

Is de vraag van TS inmiddels al beantwoord?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dat zie je totaal verkeerd, zoals ik al meerdere keren hier heb uitgelegd.

 

Ik heb helemaal niet de ambitie om hier een wereldwijd nieuw formaat van te maken.

 

De bedoeling is om een site te bouwen, zoals bijvoorbeeld TinyPic. Waarmee mensen

makkelijk plaatjes/fotos kunnen delen met andere.

 

Het encoden gebeurd server side. Het decoden gebeurd client side vanaf de website.

 

Voor de gebruiker werkt het niet anders dan andere sites, er gaat een plaatje in en er komt

een plaatje uit (wordt op canvas getekend met PNG header).

 

Het voordeel hiervan is dat ik minder server opslag nodig heb. Daarnaast is het te versturen

bestand kleiner en scheelt dat dus in bandbreedte en download tijd.

 

Ik wil me JUIST richten op groepen waarbij kwaliteit wel belangrijk is. Zoals fotografen, modellen,

vormgevers en designers.

 

 

 

Daarnaast wil ik eventueel licenties verkopen aan andere bedrijven. Ook in dat geval hoeft het

helemaal geen wereldwijd formaat te worden. Denk bijvoorbeeld aan Microsoft die het versturen

van media bestanden via Skype wil verbeteren op mobiel.

 

 

Bij een online platform als TinyPic of WeTransfer komt zo gigantisch veel meer kijken dan enkel opslag en transmissie, ja je hebt daar mogelijk een voordeel van 30%, maar als dit het enige voordeel is en er geen kennis en capaciteit is om een publiek te bereiken en te vriend te houden ben ik skeptisch. Als je toch deze route op wilt: ga op zoek naar iemand die wel een dergelijk concept kan uitbouwen! Genoeg meet-ups (Hackers en Founders) en incubators (YES!Delft) waar je mensen met een dergelijk profiel vindt.

 

Wil je het aan de grote jongens verkopen patenteer het dan eerst eens, vraag een NL patent aan met een nieuwheidsonderzoek (kost je misschien 5 a 6000 euro (geen 2 ton), en die voornaamste kosten zijn voor het schrijven van het patent, niet het nieuwheidsonderzoek) en als het inderdaad patenteerbaar is en het echt zo goed werkt als jij zegt, dan zijn er echt wel geldschieters te vinden (kijk eens op nvp.nl) die je willen helpen de kosten van het patenteren te dragen. Deze investeerders kunnen je vaak via, via ook weer helpen om het onder de juiste ogen te krijgen bij partijen met veel data.

 

Overigens, heb je al eens contact gezocht met partijen zoal WeTransfer? Worden ze enthousiast als jij ze 30% besparing kan aanbieden? WeTransfer zit gewoon in Amsterdam, de eigenaren zijn bekend, wat let je? Bel het kantoor, email de oprichters, stuur een aangetekende brief desnoods.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de vergelijking niet zo met Sloot. Van wat ik er van gelezen heb waren zijn claims echt extreem.

Gemiddeld 30% besparen op een foto is echt totaal iets anders dan complete films in minder dan 64 bytes.

Dat was ook niet echt de claim, geloof ik. Zover ik het begreep was de claim dat "de sleutel", die gebruikt moest worden voor decryptie van een veel groter bestand, zo klein was. Zo kan je bijvoorbeeld een gedeeld "basis" bestand van een aantal GB hebben en met een kleine sleutel hier verschillende films uithalen. Het gedeelde "basis" bestand moet dan wel aan beide kanten aanwezig zijn maar je zou dan met een sleutel van b.v. 5MB een film van een aantal GB uit dat gedeelde bestand van 4GB kunnen halen (zie het als een gedeelde woordenboek waarbij de "key" verwijst naar woordindexen in dat woordenboek). In de media is dit echter een beetje een "eigen" verhaal gaan leiden.

Zie ook http://jansloot.telcomsoft.nl/Sources-1/More/CaptainCosmos/Not_Compression.htm

en http://tweakers.net/nieuws/35515/rapport-bestrijdt-datacompressieclaim-jan-sloot.html

(Reden waarom zoiets zijn eigen verhaal gaat leiden is natuurlijk de geheimzinnigheid eromheen)

 

Voor bedrijven als TinyPic en Facebook die letterlijk miljarden foto's op hun servers hebben staan,

is de opslag en bandbreedte wel degelijk een grote kosten post.

 

Als ik daar 30% van af weet te halen kan dat echt miljoenen schelen.

Heel begrijpelijk... als JIJ er bij HUN 30% af kunt halen dan heb je een waardevol product. Maar voordat ze jou zien staan wil jij dus eerst zelf een dienst aan gaan bieden. Heb je al eens onderzoek gedaan naar hoeveel dat soort diensten zelf per MB aan opslag betalen? Denk je dat jij voor diezelfde prijs die opslag kunt kopen? Ik denk dat die bedrijven echt wel op lagere kosten zullen zitten (veel meer dan die 30% minder) dan dat jij zal zitten als startup (maar ben hier geen expert in). Dus uiteindelijk kan het zijn dat jouw kosten per MB opslag toch weer hoger liggen dan die bedrijven en zal concurreren heel zwaar worden. En voordat de grote jongens jou dan zien staan moet je toch dusdanig groot gegroeid zijn dat er veel meer geïnvesteerd zal moeten worden. Heb je enig idee hoe groot je het aan wilt pakken (en moet pakken voordat de grote jongens je opmerken voor "opkoop")?
Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen ondernemer,

 

ik zie in deze discussie veel vragen/opmerkingen over verschillende onderwerpen door elkaar. Misschien goed om nav deze discussies een keer met een onafhankelijke partij te kijken waar het idee nu staat - wat betreft techniek, samenwerkingsmogelijkheden, financiering etc..

 

m vr gr

 

Jacob van der Vis

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen ondernemer,

 

ik zie in deze discussie veel vragen/opmerkingen over verschillende onderwerpen door elkaar. Misschien goed om nav deze discussies een keer met een onafhankelijke partij te kijken waar het idee nu staat - wat betreft techniek, samenwerkingsmogelijkheden, financiering etc..

 

Lijkt me een uitstekende suggestie; TS lijkt het overzicht een beetje te verliezen. Maar is in dit topic al eerder gedaan, oa met verwijzing naar Innosquad of regionale business incubators.

Heeft KvK of RVO wellicht ook nog tips over met wie / welke instantie (publiek of privaat) contact op te nemen voor de vraagsteller?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was dit je vraag:

 

Ik heb rond de 2 ton nodig. Dit wordt gebruikt voor het aanvragen van het patent, het bouwen van de site/app, hosting en het verder ontwikkelen van het formaat (van foto’s naar video).

 

Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan ik dat het beste aan pakken en, hoe kan ik in contact komen met de juiste mensen hiervoor?

 

Is de vraag van TS inmiddels al beantwoord?

 

Nee, want inmiddels gaat het over hele andere zaken. ;D

 

Eigenlijk wil TS zelf een nieuwe Wetransfer opzetten en daarmee cashen. Suggesties van anderen worden de kop ingedrukt.

 

Niets mis met geld verdienen, maar verwacht niet hier een kant en klaar antwoord en 2 ton op je bankrekening gestort. Je weet wie je potentiele klanten kunnen zijn, dus ga daarmee aan de slag zoals hier al eerder werd gezegd.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

De ondernemer kan contact met mij opnemen - ik zoek hier dan de juiste collega bij. Met name om het gehele proces door te nemen - jacob van der vis 0646748060

Goedemorgen ondernemer,

 

ik zie in deze discussie veel vragen/opmerkingen over verschillende onderwerpen door elkaar. Misschien goed om nav deze discussies een keer met een onafhankelijke partij te kijken waar het idee nu staat - wat betreft techniek, samenwerkingsmogelijkheden, financiering etc..

 

Lijkt me een uitstekende suggestie; TS lijkt het overzicht een beetje te verliezen. Maar is in dit topic al eerder gedaan, oa met verwijzing naar Innosquad of regionale business incubators.

Heeft KvK of RVO wellicht ook nog tips over met wie / welke instantie (publiek of privaat) contact op te nemen voor de vraagsteller?

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

De ondernemer kan contact met mij opnemen - ik zoek hier dan de juiste collega bij. Met name om het gehele proces door te nemen - jacob van der vis 0646748060

Goedemorgen ondernemer,

 

ik zie in deze discussie veel vragen/opmerkingen over verschillende onderwerpen door elkaar. Misschien goed om nav deze discussies een keer met een onafhankelijke partij te kijken waar het idee nu staat - wat betreft techniek, samenwerkingsmogelijkheden, financiering etc..

 

Lijkt me een uitstekende suggestie; TS lijkt het overzicht een beetje te verliezen. Maar is in dit topic al eerder gedaan, oa met verwijzing naar Innosquad of regionale business incubators.

Heeft KvK of RVO wellicht ook nog tips over met wie / welke instantie (publiek of privaat) contact op te nemen voor de vraagsteller?

 

Mocht het over ie-rechten gaan dan kan je binnen RVO ook altijd terecht bij NL Octrooicentrum zie hiervoor www.rvo.nl/octrooien of bel 088 6026000.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.