Hoe om te gaan met deelname van BEup/MKBclickservice aan Higherlevel

Aanbevolen berichten

Jammer dat deze discussie nu zo gesaneerd wordt door HL.

 

Dit is duidelijk enkel in voordeel van MKB clickservice die zo nu de controle over de hele discussie heeft overgenomen.

 

Ik heb sterk de indruk dat mensen nu monddood gemaakt worden zodat MKB dickservice het spelletje lekker kan uitspelen en elke echt inhoudelijke discussie kan vermijden.

mod-toelichting

Dit topic is afgesplitst van Het lopende topic van MKBClickservice

 

 

 

Link naar reactie

Paul heeft volgens mij wel een punt. Hoewel ik een voorstander ben van hoor en wederhoor omdat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn krijgt de clickservice hier wel een gratis podium om tegenwicht te bieden tegen alle klachten en niet te vergeten rechtszaken die circuleren en gaande zijn.

 

Enerzijds laat het bedrijf weten zijn leven te beteren en geven daarmee dus impliciet toe dat er flink wat schortte aan de dienstverlening en nog meer aan de manier van zaken doen. Terwijl ze anderzijds niets doen aan schrijnende lopende zaken, waar ze strikt juridisch in hun recht staan maar moreel geheel uit de bocht vlogen, uit het verleden.

 

Ondernemers die na het ondertekenen van een contract twijfelen en gaan Googlelen zien dat het bedrijf (en zijn voorlopers) weliswaar een slechte track record heeft maar nu beterschap belooft. Beterschap waarvan wij niets concreets gezien hebben omdat op de site van het bedrijf niets te vinden is over de nieuwe policy.

 

De mogelijkheid om te reageren zou wat mij betreft gekoppeld moeten worden aan openheid van zaken hoe de huidige contracten eruit zien en de belofte om oude zaken coulant op te lossen. Dit is in essentie een forum voor ondernemers en hun belangen moeten voorop staan.

Link naar reactie

De mogelijkheid om te reageren zou wat mij betreft gekoppeld moeten worden aan openheid van zaken hoe de huidige contracten eruit zien en de belofte om oude zaken coulant op te lossen. Dit is in essentie een forum voor ondernemers en hun belangen moeten voorop staan.

 

Met alle respect maar een forum heeft deelnemers die de vrijheid hebben te reageren zoals hun goeddunkt. Die vrijheid hebben de bedrijven en personen die klagen over BeUP/MKBclickservice, maar die vrijheid geldt natuurlijk net zo goed voor het bedrijf dat in dit topic aangevallen wordt.

 

Het zou in mijn ogen van den zotte zijn als we als Higherlevel wel een vrij podium bieden aan mensen die grote bezwaren hebben tegen de werkwijze van BeUP maar aan de andere kant het bedrijf in kwestie restricties zouden opleggen in het reageren op die beschuldigingen.

 

Het is eenieder vrij om aan te tonen dat MKBClickservice eventueel dezelfde werkwijze hanteert als BeUP, te quoten uit overeenkomsten met MKBCS, of verslag te doen van gesprekken met vertegenwoordigers van MKBCS.

 

Wij gaan MKBCS in ieder geval niet beperken in de mogelijkheid te reageren op berichten op dit forum.

 

Higherlevel is er voor ondernemers. Klopt. En wellicht heel vervelend voor sommigen, maar MKBClickservice is ook een onderneming.

 

Frans

Link naar reactie

Overigens jammer dat dit topic nu voor de 2e keer in 1 week niet meer gaat over ervaringen met BeUP zelf, maar gekissebis tussen HL leden onderling over het topic: eerst was de google ranking van dit topic niet hoog genoeg en moest het volgens sommigen maar eens kunstmatig geboost worden (iets waar HL uiteraard geen medewerking aan verleent) , en nu biedt HL opeens een platform waar een partij teveel tegenwicht kan geven en de controle over een discussie kan overnemen. ??? :P

 

Los van mijn persoonlijke mening daarover: dit soort "discussies over discussies ", horen niet in de discussie zelf thuis. Dat zaait alleen maar verwarring voor oprecht geïnteresseerden in dit topic.

 

Verder vind ik het - persoonlijk - erg HL onwaardig om te suggereren dat het "recht" van een partij om te mogen reageren op stevige aantijgingen, gekoppeld zou moeten worden aan bepaalde voorwaarden. Dit is een openbaar forum, geen rechtbank!

 

Ik stel dus voor dat ook deze off topic "discussie" wordt afgesplitst van het oorspronkelijke topic. Wie wil nakaarten en complottheoriën wil spuien kan dat doen - het is tenslotte bijna vrijdagmiddag - maar dan wel in het off topic hoekje aan de stamtafel

 

Wie dát beschouwt als "saneren" of "monddood maken" staat wat mij betreft zo ver van de realiteit en getuigt van zo weinig begrip voor moderatoren (je kunt nooit iedereen tevreden houden) , dat ik niet eens zin heb om daar verder op in te gaan.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Wat 'gewone deelnemers' niet zien, maar de mods wel weten, is dat zulke topics niet zelden tot juridische schermutselingen leiden. HL heeft de afgelopen jaren van een stuk of vijf ondernemingen brieven gehad, blafbrieven van advocaten die met rechtszaken en vorderingen dreigen.

 

Elke keer moet dan het hele topic doorgelicht worden. De risico's voor HL ingeschat. Juristen van EZ ingeschakeld. In het verleden zijn hele topics zelfs onzichtbaar gemaakt. Dat is de weg van de minste weerstand. Uiteraard zijn er ook mods en ex-mods die zich daar tegen verzetten. Liever strak modereren om de juridische kwetsbaarheid te verminden dan topics verwijderen.

 

Als je streng modereert (dus ook op hetze), heb je immers een verdedigbaar standpunt in een eventuele rechtszaak. Kom maar op! Wie denkt dat een rechter gaat verbieden dat ondernemers ervaringen delen op een forum? Dat is geen smaad, dat is geen laster, en de eventuele schade wordt veroorzaakt door de onderneming waarover geklaagd wordt. Niet door de klager en niet door het forum.

 

Daarom wordt er dus strak gemodereerd.

 

Daarom is er recht op weerwoord.

 

Dat is zelf essentieel. We zeggen tegen elke onderneming die een blafbrief stuurt dat ze op het forum zelf kunnen reageren. Tot op heden is er nog geen rechtszaak geweest. Eigenlijk is dat jammer, omdat de forumvrijheid een recht is dat best eens getoetst mag worden. HL op de bres voor een goede zaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Natuurlijk moet er in principe altijd ruimte zijn voor hoor en wederhoor. Dat heb ik al duidelijk proberen te maken.

 

Maar als er niet inhoudelijk op zaken wordt ingegaan, bijvoorbeeld door duidelijkheid te verschaffen over de nieuwe werkwijze en de daarbij behorende contracten en de posts dus eerder neerkomen op zelfpromotie dan is er wat mij betreft wel degelijk een grens overschreden. Volgens mij staat hierover ook wat in de forumregels.

 

Deze "hakketak" afsplitsing mag verdwijnen, hij verpest wat mij betreft de sfeer. Ook door de toon van de moderatie. Het uitdelen van kneuzen voor een mening lijkt me ook onnodig.

 

 

Link naar reactie

Beste Hans,

 

Ik reageerde wat fel op jouw stelling dat we één van beide partijen moesten beperken in de mogelijkheid tot reageren. Een stelling die vanuit moderatieoogpunt onhaalbaar en onhoudbaar is en die ik persoonlijk ook niet snap.

Verder zou iedere reactie van MKB waarin ze, vanzelfsprekend, een andere visie hebben dan de klagers gekwalificeerd kunnen worden als zelfpromotie, maar zo lezen we het als moderatie in ieder geval niet tot nu toe.

 

 

-persoonlijke mening hieronder - geen formeel moderatiestandpunt -

 

Het feit dat MKBClickservice zich op de vlakte houdt, niet duidelijk is, en niet ingaat op terechte kritiekpunten lijkt me voor een lezer van de topics al genoeg reden om twee keer na te denken vooraleer een contract aan te gaan.

Link naar reactie
Maar als er niet inhoudelijk op zaken wordt ingegaan, bijvoorbeeld door duidelijkheid te verschaffen over de nieuwe werkwijze en de daarbij behorende contracten en de posts dus eerder neerkomen op zelfpromotie dan is er wat mij betreft wel degelijk een grens overschreden. Volgens mij staat hierover ook wat in de forumregels.

 

Ja, dat is in het verleden al gebeurd. En ook daarover is achter de schermen flink gediscussieerd. Punt is: de meeste lezers van dit forum zijn prima in staat om te zien of er serieus gereageerd wordt op kritiek of dat er een wollige reactie geplaatst wordt.

 

Als je dat promotiepraatje verwijdert, dan geef je amunitie aan de bekritiseerde, die namelijk in een eventuele rechtszaak kan beweren dat zijn weerwoord gekortwiekt is.

 

Ui de keuze van twee kwaden, heeft dan het niet verwijderen van promotiepraatjes de voorkeur.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Paul heeft volgens mij wel een punt. Hoewel ik een voorstander ben van hoor en wederhoor omdat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn krijgt de clickservice hier wel een gratis podium om tegenwicht te bieden tegen alle klachten en niet te vergeten rechtszaken die circuleren en gaande zijn.

 

Enerzijds laat het bedrijf weten zijn leven te beteren en geven daarmee dus impliciet toe dat er flink wat schortte aan de dienstverlening en nog meer aan de manier van zaken doen. Terwijl ze anderzijds niets doen aan schrijnende lopende zaken, waar ze strikt juridisch in hun recht staan maar moreel geheel uit de bocht vlogen, uit het verleden.

 

Ondernemers die na het ondertekenen van een contract twijfelen en gaan Googlelen zien dat het bedrijf (en zijn voorlopers) weliswaar een slechte track record heeft maar nu beterschap belooft. Beterschap waarvan wij niets concreets gezien hebben omdat op de site van het bedrijf niets te vinden is over de nieuwe policy.

 

De mogelijkheid om te reageren zou wat mij betreft gekoppeld moeten worden aan openheid van zaken hoe de huidige contracten eruit zien en de belofte om oude zaken coulant op te lossen. Dit is in essentie een forum voor ondernemers en hun belangen moeten voorop staan.

 

Dank je,

 

Volgens mij zijn er diverse posts van mij verwijderd uit dit topic die volgens mij gewoon direct op de materie betrekking had.

 

Dan denk ik bijvoorbeeld aan de vraag: zijn er wel eens klanten die benadeeld zijn in person langsgeweest en wat was hierbij het resultaat?

 

De Mods hier hebben gewoon boter op hoofd, er wordt wel degelijk selectief besloten wat wel en niet gezegd mag worden en hierbij wordt de maatstaaf gehanteerd die inhoud dat als je dreigt je de rode loper krijgt en alle begrip. De vraag of het dreigen van Clickservice ook terecht is, is dan ineens ondergeschikt aan het algemeen belang. Mooie praatjes, maar uiteindelijk is het straatje schoonvegen en Clickservice ligt helemaal dubbel van het lachen!

 

En als ze dan nog geen gelijk krijgen dan valt men gewoon de persoon zelf aan, geen enkele moeite mee en zo is het klaar is kees.

 

 

Link naar reactie

 

Volgens mij zijn er diverse posts van mij verwijderd uit dit topic die volgens mij gewoon direct op de materie betrekking had.

 

Dan denk ik bijvoorbeeld aan de vraag: zijn er wel eens klanten die benadeeld zijn in person langsgeweest en wat was hierbij het resultaat?

 

Bedoelde je deze post?

 

Lees dit altijd met intresse.

 

Zijn er ook benadeelden die geprobeerd hebben op te zeggen door persoonlijk langs ABIN te gaan?

Zou handig zijn voor toekomstige benadeelden om te weten of dit een hoger slagings percentage heeft.

 

Misschien met een standard brief die je aldaar ondertekend en beter nog met een getuige erbij die je inleverd met de opmerking dat je hierbij opzegt?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Volgens mij zijn er diverse posts van mij verwijderd uit dit topic die volgens mij gewoon direct op de materie betrekking had.

Dat is beide onjuist. Er is ( - in 2014 overigens, dus niet recent - ) zo te zien welgeteld één bericht uit het BeUp-topic verwijderd en dat had geen betrekking op de materie zelf: het betrof een oproep om persoonlijk verhaal te gaan halen bij de directeur van BeUp. Het bericht werd off line gezet omdat diverse mods er een oproep tot geweldpleging in zagen.

 

Wat mij betreft had het betreffende bericht destijds niet off line gemoeten (dat was toen ook mijn mening), maar ik respecteer het meerderheidsbesluit van mijn collegamods in deze.

 

En als ze dan nog geen gelijk krijgen dan valt men gewoon de persoon zelf aan, geen enkele moeite mee en zo is het klaar is kees.

Wat een ironie heh Paul, dat je in dat verwijderde bericht nu juist een oproep deed om de persoon zelf aan te vallen als je op een andere manier geen gelijk kunt krijgen. Kennelijk hebben niet alleen mods last van "boter op hun hoofd" :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Volgens mij zijn er diverse posts van mij verwijderd uit dit topic die volgens mij gewoon direct op de materie betrekking had.

Dat is beide onjuist. Er is ( - in 2014 overigens, dus niet recent - ) zo te zien welgeteld één bericht uit het BeUp-topic verwijderd en dat had geen betrekking op de materie zelf: het betrof een oproep om persoonlijk verhaal te gaan halen bij de directeur van BeUp. Het bericht werd off line gezet omdat diverse mods er een oproep tot geweldpleging in zagen.

 

Wat mij betreft had het betreffende bericht destijds niet off line gemoeten (dat was toen ook mijn mening), maar ik respecteer het meerderheidsbesluit van mijn collegamods in deze.

 

En als ze dan nog geen gelijk krijgen dan valt men gewoon de persoon zelf aan, geen enkele moeite mee en zo is het klaar is kees.

Wat een ironie heh Paul, dat je in dat verwijderde bericht nu juist een oproep deed om de persoon zelf aan te vallen als je op een andere manier geen gelijk kunt krijgen. Kennelijk hebben niet alleen mods last van "boter op hun hoofd" :)

 

Staat mij inderdaad wat van bij mbt eerste bericht. Die was overigens niet als bedreigend uit te leggen. Als je dat wel vindt ben je helemaal vrij deze hier te plaatsen.

 

Knieval voor andere bericht welke wel "mocht" blijven staan.

 

Dat ik geloof dat je altijd als je onrecht aangedaan wordt persoonlijk verhaal moet gaan halen omdat dat niet alleen het beste resultaat boekt, maar in deze gevallen dan een wederzijds persoonlijk bezoek is, denk ik dat dat niet uit te leggen is als bedreiging.

 

Waar ik mij wel over verbaas is dat meesten denken de situatie met een telefoontje op te kunnen lossen of een briefje schrijven. Het gaat toch niet meer om kleine bedragen voor kleine ondernemers.

 

Het is denk ik juist de dreigende houding van Clickservice zelf is die mensen bang maakt om vooral niet in de auto te stappen om de zaak persoonlijk te bespreken. Hoewel dat 10x in hun voordeel is als je dat goed doet. Mag dat niet bij de directeur? wat is dat toch weer voor onzin. Hij is toch de baas daar of niet? Als je niet verder komt mag de directeur dus niet benaderd worden want die staat boven alles en is door de Koning onschendbaar verklaard. Die redenatie gaat dus niet op.

 

Ik ben hier helemaal geen partij in, waar maak ik me toch druk om... :)

 

 

 

 

Link naar reactie

Het is denk ik juist de dreigende houding van Clickservice zelf is die mensen bang maakt om vooral niet in de auto te stappen om de zaak persoonlijk te bespreken.

 

Laten we in ieder geval formeel even onderscheid blijven maken tussen BeUP waarover diverse keren geklaagd is over haar houding, en haar opvolger MKBClickservice, waarvan momenteel -nog- geen klachten over een ´dreigende houding´ bekend zijn.

 

 

Link naar reactie

Dit is duidelijk enkel in voordeel van MKB clickservice die zo nu de controle over de hele discussie heeft overgenomen.

Wij hebben bepaald geen voordeel in deze discussie, noch controle. We proberen enkel op elk bericht te reageren en zo helder mogelijk uitleg te geven over de ontstane situatie.

Ik heb sterk de indruk dat mensen nu monddood gemaakt worden zodat MKB dickservice het spelletje lekker kan uitspelen en elke echt inhoudelijke discussie kan vermijden.

Wij hebben geen enkele invloed op wat er gepost wordt op dit forum en naar ons idee wordt het mensen ook niet verhinderd om zijn mening te geven. Wij geloven dat wij altijd inhoudelijk hebben gereageerd, dus ingaan op vragen en opmerkingen van klanten of andere belanghebbenden. Op deze manier proberen we juist de discussie aan te gaan.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie

Dit is duidelijk enkel in voordeel van MKB clickservice die zo nu de controle over de hele discussie heeft overgenomen.

Wij hebben bepaald geen voordeel in deze discussie, noch controle. We proberen enkel op elk bericht te reageren en zo helder mogelijk uitleg te geven over de ontstane situatie.

Ik heb sterk de indruk dat mensen nu monddood gemaakt worden zodat MKB dickservice het spelletje lekker kan uitspelen en elke echt inhoudelijke discussie kan vermijden.

Wij hebben geen enkele invloed op wat er gepost wordt op dit forum en naar ons idee wordt het mensen ook niet verhinderd om zijn mening te geven. Wij geloven dat wij altijd inhoudelijk hebben gereageerd, dus ingaan op vragen en opmerkingen van klanten of andere belanghebbenden. Op deze manier proberen we juist de discussie aan te gaan.

 

Ik vindt het allemaal prima. Mijn mening is dat jullie een totaal nutteloze service, zonder enig meetbare meerwaarde leveren aan klanten die vaak op ambush manier worden "overtuigd" van het nut deze diensten af te nemen. In die context, zoals ik kan lezen, is er geen duidelijk overzicht meer waar mensen/bedrijven voor tekenen en dat is het businessmodel dat jullie hanteren.

 

Hiernaast richten jullie je, volgens mij, expliciet op beginnende ondernemers. Dat is een makkelijke target audience om met een glad praatje binnen te slepen.

 

Het is denk ik het totaal packet van aanpak die jullie hanteren die misschien wel technisch mag maar moreel gezien nogal wat onder de maat is.

 

Misschien moeten jullie daar eens aan denken als je je afvraagd waarom mensen pissed off zijn. Mensen zijn namelijk best wel bereid te betalen voor diensten met toegevoegde waarde. Maar wurgcontracten met afkoopsommen voor een product wat achteraf waardeloos is, tja daar kun je denk ik het argument maken dat het min of meer vanzelfsprekend is dat je online gekielhaald wordt.

 

Dus heel schattig die goed gekozen woorden in al je antwoorden maar ik denk dat de meeste mensen nu langzamerhand door beginnen te krijgen hoe de vork in de steel zit.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.