• 0

Geen geld voor omzetbelasting met laag inkomen

Hallo,

 

Ik ben een student ondernemer (27jr) en bezig voor mijn jaarlijkse aangifte omzetbelasting.

Ik woon samen met mijn vriendin en mijn financiële situatie is op het moment zeer penibel.

 

Ik ben langstudeerder en heb bij mijn ouders een studieschuld van zo’n €8000,- en sta ik helaas ook nog eens bijna €1000,- in het rood op mijn bankrekening. Als langstudeerder ontvang ik geen studiefinanciering, ov kaart etc. Mijn enige inkomsten vanuit de overheid is zorgtoeslag.

 

Rondkomen doe ik volledig van de inkomsten uit mijn bedrijfje. Echter is het op dit moment niet meer te behappen terwijl ik naast mijn vaste lasten zo goed als geen geld uitgeef.

 

Mijn omzet is als volgt.

 

TOTAAL OMZET exclusief BTW: €12.600,26

BTW: €2.646,05

Totaal omzet inclusief BTW: €15.246,31

 

Daarnaast heb ik ook nog een paar duizend euro in handel geïnvesteerd.

Terug te vorderen BTW heb ik zo goed als niet. Dit omdat ik bijna uitsluitend kleinschalig (onder de €22,-) inkoop op sites als aliexpress en ebay. Ondanks mijn lage omzet kan ik dus ook de kor niet toepassen. Hooguit op de hosting kan ik BTW terug vorderen, maar we praten hier over tientjes werk.

 

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Na aftrek van voorbelasting moet ik nog steeds ruim 2,5k btw afdragen. Geld dat ik absoluut niet heb. Het liefst zou ik mij volledig zorgeloos richten op mijn afstudeerproject (het schrijven van een ondernemersplan) zodat ik me rustig kan concentreren op het starten van een professioneel bedrijf en niet meer zo loop aan te modderen, maar momenteel heb ik al moeite om op school te komen. Ik heb geen auto, zelfs geen fiets meer en de bus is erg duur.

 

Ik weet het, het klinkt wat wanhopig allemaal maar ik hoop dat iemand mij ergens op kan wijzen waardoor ik weer wat ruimte krijg om te ademen en mijn leven op de rails te krijgen. Met mijn inkomstenbelasting moet ik nog bezig, maar ik durf wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik op het moment minder te besteden heb dan iemand in de bijstand.

 

Kan ik (als student ondernemer) ergens gebruik van maken? Bijvoorbeeld bbz?

Ik zou erg blij zijn als ik mij op mijn ondernemersplan/afstudeerproject kan richten terwijl mijn inkomsten worden aangevuld tot bijstandsniveau. Echter ben ik tegelijk bang dat ze zullen oordelen dat mijn bedrijf niet levensvatbaar is omdat ik te weinig heb laten zien in een te lange tijd, maar ik ben juist ontzettend gemotiveerd om te veranderen en een frisse start te maken.

 

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is nu het verstandigst om te doen?

 

Toch maar dat geld lenen bij mijn ouders (als het kan) en de betaling regelen?

Ja.

Betaling meteen overmaken. Aangifte alsnog doen zodra je de inloggegevens hebt.

 

En wat zal dit verder voor consequentie voor mij hebben?

Met een beetje geluk heb je de gegevens eerder binnen dan de genoemde 10 dagen.

Als je niet meer dan een week te laat bent met de aangifte, dan is er een kans dat ze het door de vingers zien.

 

 

Wanneer ben je verder met je studie gestart?

Als het nog steeds mogelijk is om deze binnen 10 jaar na start af te ronden, dan zou ik alles-op-alles zetten om dat te doen.

Anders wordt de stufi die je de eerste jaren waarschijnlijk wel ontvangen hebt definitief een lening, die je waarschijnlijk uiteindelijk toch een keertje terug moet betalen...

 

Als het al te laat is, dan moet je je afvragen of het behalen van een diploma -van een opleiding die je zelf niet goed vind- nog meerwaarde voor je heeft.

Anders stoppen, en gewoon werk zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Wat is nu het verstandigst om te doen?

 

Het aller verstandigste is natuurlijk om:

 

-De aangifte zoals bedoeld uiterlijk morgen te doen. Voor de aangifte heb je dan nu een fiscaal intermediair met een PKIoverheid certificaat nodig (want je kan op dit moment zelf geen aangifte doen). Ik neem aan dat je de cijfers gereed hebt, dus dat is verder niet zo veel bijzonders.

 

-De betaling, met het juiste betalingskenmerk, ook uiterlijk morgen of tenminste zo snel mogelijk te doen (je moet gewoon het bedrag van de aangifte overmaken, niet een eventuele toekomstige boete).

 

Link naar reactie
  • 0

Net als ik denk dat het niet meer erger kan :'(

 

Het inloggen voor het indienen van de aangifte ging niet goed.

Tot drie keer toe heb ik geprobeerd de gegevens op te vragen, maar ik ontving enkel de gebruikersnaam.

 

 

Of je blijft gewoon rustig ademhalen.. 10 dagen wachten is echt niet meer zomaar aan de orde..

 

als je 3x fout inlogt is je account (gebruikersnaam) voor 1 uur geblokkeerd, als je daarna gewoon opgeeft dat je je wachtwoord bent vergeten dan moet je die ook toegestuurd krijgen. je gebruikersnaam is immers ook aangekomen.. je tijdelijke wachtwoord gaat ook naar dat adres..

 

Als je maar 1 van de 2 gegevens mist kun je gewoon die gegevens opvragen.

en dat je oude wachtwoord niet meer werkt is logisch want toen jij die knop indrukte om je een nieuw wachtwoord te sturen is de oude gewist dus niet meer bruikbaar.

 

en o ja op dit moment ligt de login ondernemers er uit.. dus misschien dat dat mailtje met wachtwoord ook nog ergens hangt en later alsnog komt..

 

 

gewoon eind van de middag of begin van de avond nog even proberen om een nieuw wachtwoord te vragen bij je gebruikersnaam.

 

belastingdienstdown.thumb.GIF.0fa443ea763cd417c307f65e38920392.GIF

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, dit is ook wat ik zelf verwacht had. Voor vandaag blijf ik nog proberen om in te loggen, indien dit morgen nog niet gelukt is (waar ik vanuit ga) vraag ik dan meteen nieuwe gegevens aan. Vanavond bel ik met mijn ouders om te proberen een betaling te regelen.

 

De studie is waardeloos, maar stoppen is niet meer een optie. Ik heb geen colleges of contacturen. Ik snap dan ook niet hoe ze er in hemelsnaam mee weg komen. Waarschijnlijk onder het mom van "je kan ons altijd bereiken, we zijn van dan tot dan bereikbaar". Zelf ben ik ook zeker laks geweest met mijn studie, ik zit niet voor niks in mij achtste jaar, maar met geen of nauwelijks contacturen is het erg makkelijk om van school te vervreemden. Ik geloof niet zozeer dat mijn studie veel meerwaarde heeft, maar kappen = 4 jaar basisbeurs terug betalen en veel geld voor de ov kaart. Bij elkaar met die dure ov kaart 13k. Daarnaast kan een diploma ooit nog wel van pas komen om aan te tonen dat ik wel een zeker intelligentie niveau heb wanneer ik solliciteer op een parttime baan.

 

@mmint

 

De zaak is niet levensvatbaar omdat ik zelf de afgelopen jaren te weinig heb gedaan, zowel als ondernemer en als student. De onderneming (en ik ;)) hebben wel potentie. Zoals eerder aangegeven probeer ik mijn leven goed op de rails te krijgen. Pech heb ik veel gehad, maar ik heb er ook zelf een puinhoop van gemaakt.

 

@ThinkTwice & Christine

 

Jullie hebben gelijk, die studie moet ik ook afronden. Echter moet ik ook een stuk meer gaan verdienen om mijn schulden af te betalen terwijl ik ook mijn vaste lasten moet kunnen betalen. Op een houtje bijten is geen probleem, maar ik moet wel een balans vinden tussen geld verdienen en studie en kan niet voor één van de twee kiezen.

 

@Roel

 

Om welke reden dan ook is het toesturen niet gelukt. Spam folders etc, alles heb ik nagekeken. Die uur blokkade heb ik al een keer of 5 gehad ;) De mevrouw aan de telefoon heb ik gevraagd of ze niet gewoon mijn wachtwoord kon toesturen. Het e-mail adres en de gebruikersnaam heb ik namelijk wel. Helaas was dit niet mogelijk. Uiteraard blijf ik mijn mail zeker in de gaten houden. De melding die ik krijg is.

 

"Het is 3 keer niet gelukt om uw gegevens te achterhalen. De mogelijkheid om uw gegevens op deze wijze te achterhalen, is geblokkeerd. Neem contact op met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543"

 

Dit heb ik dus gedaan. Helaas niet met het gewenste resultaat.

Link naar reactie
  • 0
De zaak is niet levensvatbaar omdat ik zelf de afgelopen jaren te weinig heb gedaan, zowel als ondernemer en als student. De onderneming (en ik ;)) hebben wel potentie.
Met potentie kun je in de supermarkt niet afrekenen. Geld heb je nodig! Je zult niet de eerste ondernemer zijn die ten onder dreigt te gaan aan overmatig optimisme. Geloof in je zaak kan een valkuil zijn. In veel gevallen geeft het verleden de beste voorspelling voor de toekomst. Met goede voornemens alleen kom je er niet. Waarom zou het komend jaar beter gaan?

 

Deze vraag was je misschien ontgaan:

Wat vinden je ouders en je vriendin van je situatie?

Heb je met je vriendin überhaupt al eens de balans van jullie huishouden opgemaakt, of leven jullie financieel gescheiden?

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, ik snap zelf ook dat ik geld nodig heb. Ik heb dan ook aangegeven dat ik gebruik ga maken van marktplaats om met lagere marges op korte termijn extra geld te genereren. Ook dat ik open sta voor het aanpakken van een bijbaan. Op langere termijn heb ik hier natuurlijk weinig aan en ik realiseer me ten volste dat ik over deze extra omzet ook btw en ib zal moeten betalen.

 

Het genereren van snel extra geld wil ik doen terwijl ik bezig ben om de bouwstenen te leggen voor de professionalisering van mijn bedrijf. Dit om ook op de langere termijn iets op te kunnen bouwen, iets waar mijn afstudeerproject een belangrijk onderdeel van zal zijn. Voor mij twee vliegen in één klap dus.

 

Overmatig optimistisch ben ik zeker niet. Het gaat veel tijd kosten om te komen waar ik wil zijn en daar ben ik nog lang niet. Waarom het beter zal gaan? Hoofdzakelijk omdat ik er nu wel voor zal gaan. Omdat ik nu wel bezig ga met het bouwen van een professionele website. En nee ik verwacht niet dat deze gelijk veel organisch bezoek zal trekken, maar ik heb wel een goed beeld van wat mijn gemiddelde orderwaarde zal zijn, wat mijn conversie zal zijn, hoe ik betaald bezoekers krijg en wat deze mij kosten etc.

 

Wat betreft mijn ouders en vriendin. Uiteraard hadden deze dingen ook liever anders gezien.

Mijn vriendin en ik hebben overigens onze eigen rekening en een gezamenlijke rekening waar wij beiden maandelijks hetzelfde bedrag storten. We weten waar het geld heen gaat en we leven zuinig om het maar even zacht uit te drukken ;)

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je respect en voor je open reactie. Met wederzijds respect snap ik dat je een plan in je hoofd hebt en dat je dat probeert te realiseren. Met mijn (wellicht nogal directe) reactie probeer ik je een zo breed mogelijke visie te geven zodat je vervolgens afgewogen kunt beslissen. Dit zonder het sparen van kool en geit en dus inclusief de mogelijkheid dat je alle plannen in de ijskast moet zetten om te overleven of ze volledig te laten vallen en opnieuw te beginnen.

 

Mij valt op dat in je laatste reactie geen vragen meer staan. Betekent dat dat je nu verder vooruit kunt? Met je welnemen ga ik hieronder toch nog even verder op je situatie in. Vind je het wel best zo, dan is dat wat mij betreft ook prima.

 

Maandelijks hetzelfde storten zou kunnen impliceren dat jullie draagkracht hetzelfde is. Is dat zo?

Zuinig leven heb je in alle soorten en maten. Ik ken mensen die na het kwijtraken van een baan dachten dat ze al minimaal leefden en toch niet rond kwamen. Bij nadere beschouwing bleek er maandelijks nog honderden euro's te besparen en viel ook aan de inkomstenkant nog eea. de verbeteren. Heb je alle mogelijke toeslagen en gemeentelijke regelingen al eens nader doorgenomen?

 

Ik snap je overweging om zowel te willen afstuderen als ook van je bedrijf een succes te maken. Omdat je aangeeft van de BTW te hebben geleefd, is er duidelijk een gat. Ik krijg de indruk dat de wens om beiden te doen in je huidige situatie teveel gevraagd is. Misschien moet je eea. drastisch aanpassen, bijvoorbeeld door je ouders te vragen om een maandelijkse toelage, je vriendin meer te laten betalen, of door je ondernemingsplannen uit te stellen tot je er geld voor hebt.

 

Affijn, ik zal je niet verder lastig vallen... Succes met de belastingdienst, je studie, je bedrijf en de verder keuzes.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet dat ik je reactie niet begrijp. In het verleden heb ik ook wel eens zitten lezen op higherlevel. Met enige regelmaat kwam er een idioot voorbij die ook even dacht ondernemer te worden en binnen een jaartje wel miljonair te zijn met een onnavolgbare logica.

Graag zou ik zeggen dat ik geen idioot ben, maar ik ben een ander type idioot. Mijn zonde is luiheid en ik ben flink gemotiveerd om die aan te pakken.

 

In principe weet ik wat mij te doen staat. Mijn ouders onder ogen komen met de vraag of ik even 2.5k kan lenen zodat ik het liefst vanavond nog OB kan betalen. Morgen nogmaals de belastingdienst bellen. Geen wachtwoord opgestuurd gekregen, laatste wachtwoord uit maart werkt niet, definitief nieuwe inloggegevens aanvragen en even melden dat een boete toch wel onterecht zou zijn omdat ik simpelweg geen wachtwoord op de mail heb gekregen. Tegen beter weten in hoop ik ook nog op de 4 maanden uitstel zodat ik hopelijk niet bij mijn ouders hoef aan te kloppen. Dan zodra ik de nieuwe inloggegevens ontvang alsnog de aangifte doen waarvoor dan inmiddels al de betaling is verricht.

 

Daarna.. Knetterhard werken!

 

In principe blijf ik altijd openstaan voor adviezen. Een andere kijk op de situatie kan geen kwaad.

 

Mijn vriendin heeft niet veel maar wel meer bestedingsruimte dan mij. Geeft echter ook meer geld uit aan bijvoorbeeld roken. Zeker voor mijzelf kan ik zeggen dat ik erg zuinig leef. Zonder de zakelijke kosten geef ik waarschijnlijk nog geen €500,- per maand uit. Ik zal het een keer exact uitrekenen, maar het is echt heel erg weinig. Dat is dus inclusief huur, gas, water, elektra, internet, telefoon en boodschappen. Meer ruimte om te bezuinigen is er echt niet.

 

"Heb je alle mogelijke toeslagen en gemeentelijke regelingen al eens nader doorgenomen?"

 

Ik krijg zorgtoeslag. Daarmee kan ik het grootste gedeelte van mijn zorgpremie (€82,50) betalen. De tandarts heb ik al een tijdje niet gezien, maar gelukkig ziet mijn gebit er nog goed uit ;D

Verder ontvangt mijn vriendin de huurtoeslag welke ze sinds vorige maand op de gezamenlijke rekening zet. Verdere toeslagen kan ik bij mijn weten geen aanspraak op maken (als student). Ik had nog hoop voor de BBZ welke ik noemde in de eerste post.

 

De aanpassingen welke je noemt zal ik in mijn achterhoofd houden. Echter wil ik er eerst vol voor gaan voor ik toegeef aan één van deze opties. Eigenlijk het ik niet het recht om iets te verlangen van een ander of zelfs de overheid wanneer ik mijzelf niet volledig heb ingezet.

 

Bedankt voor je adviezen. Hopelijk sta ik er in niet al te lange tijd anders voor. Vandaag en morgen ga ik nog een aantal dingen op orde krijgen. Vanaf april hoop ik mijn persoonlijke doelstellingen te kunnen waarmaken. Tijd om weer vooruit te kijken en mezelf omhoog te werken :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je adviezen. Hopelijk sta ik er in niet al te lange tijd anders voor. Vandaag en morgen ga ik nog een aantal dingen op orde krijgen. Vanaf april hoop ik mijn persoonlijke doelstellingen te kunnen waarmaken. Tijd om weer vooruit te kijken en mezelf omhoog te werken :)

 

That's the spirit! Goed dat je niet bij de pakken neerzit, hulp vraagt en beseft dat je je leven op orde moet brengen. Ga ervoor!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het hele verhaal doorgelezen, rest mij eigenlijk maar 1 ding om te vermelden, het is al een aantal malen geschreven hier.

 

 

[*] Je opleiding afmaken.

[*] Kappen met ondernemen, geeft alleen maar stress in je hoofd.

[*] Ook geen plannen voor ondernemen in de toekomst, die plannen kun je in de toekomst wel maken.

[*] Baantje erbij zoeken, vakkenvuller in de supermarkt ofzo, misschien niet op je niveau maar wel

per uur betaald.

[*] En je voorraad verkopen op de vrijmarkt op Koningsdag bv, cashgeld, 1 dag inspanning, weg

ermee, schulden afbetalen, rust in je hoofd.

 

Mijn tips.

:)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor spullen verkoop je eigenlijk?

 

En als luiheid je zonde is dan wens ik je veel sterkte als ondernemer. Dat is nu net een eigenschap die je niet moet hebben. Je moet elke dag met het idee opstaan dat je de toko nog beter gaat maken. In feite moet je elke dag denken, zaten er maar nog meer uren in een dag.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
Daarna.. Knetterhard werken!

 

Hard knallen is een voorwaarde, maar niet een garantie voor succes.

 

Think Twice:

 

En als luiheid je zonde is dan wens ik je veel sterkte als ondernemer. Dat is nu net een eigenschap die je niet moet hebben. Je moet elke dag met het idee opstaan dat je de toko nog beter gaat maken. In feite moet je elke dag denken, zaten er maar nog meer uren in een dag.

 

Ligt eraan wat je doet. Voor een computerprogrammeur is luiheid juist een zegen, want dan sta je elke dag op met de gedachte: "wat kan ik maken dat ervoor zorgt dat ik nog minder hoef te doen?"

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in elk geval genoeg over je heen gekregen van allerlei mensen die je diep van binnen het allerbeste toewensen, maar dat op een hele bijzondere manier op het internet zetten. :-K

 

Waar ik een beetje mee zit: ik heb in je posts geen enkele reden gezien waarom je ander gedrag zou gaan vertonen dan een half jaar geleden. Sure, je bent nu goed geschrokken, en geld lenen van je ouders ervaar je als een vernedering en wellicht helpt die emotie een beetje.

 

Maar al met al lees ik vooral heel veel WIL om te veranderen, maar eigenlijk niet echt een PLAN om tot die verandering te komen. Dat vind ik verontrustend, want dan is de kans dat er echt iets verandert niet zo heel groot. Vergelijk het met mensen die graag willen stoppen met roken (misschien ken je ze wel ;)). Sommige mensen willen dat echt echt heel graag. Maar het is -excusez le mot- focking moeilijk om gedrag te veranderen wat je jezelf jaren en jaren hebt aangeleerd.

 

Kortom, ik vat mezelf even kort samen: ZOEK HULP om tot echte gedragsverandering te komen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marcel,

 

Ik weet dat de mensen hier allemaal goede bedoelingen hebben en omdat ik ook zelf niet van mening ben dat ik goed bezig was kan ik hier wel tegen ;)

Met de dingen die ik lees ben ik het niet altijd eens. Zelf ken ik mijn situatie het beste, maar een andere kijk of op dezelfde situatie kan zorgen voor nieuwe inzichten. Ook waardeer ik dat de mensen hier tijd aan mij willen besteden.

 

Door RiVe bijvoorbeeld zal ik sowieso op een vrijmarkt gaan staan. Een bijbaan zou ik ook aanpakken, maar niet als vakkenvuller. Ik zou ook wel een dure vakkenvuller zijn haha. Het gaat me niet of het loon, maar ik wil wel een bijbaan waarin ik mezelf in ieder geval wel verder kan ontwikkelen. Het liefst iets op het gebied van internetmarketing, al weet ik dat dit gewilde banen zijn.

 

Ik heb inderdaad weinig gesproken over een plan tot verandering en meer over de wil. Om het even in het algemeen te zeggen wil ik meer structuur aanbrengen in mijn leven. Nu werk ik soms in de nacht, sta ik op rond het middaguur, of doe ik niks. Vanaf morgen, 1 April (geen grap ;)) ga ik beginnen met vaste werktijden. Op tijd naar bed, op tijd eruit, vaste pauzetijden etc. Ook wil ik minder tijd besteden aan het opdoen van kennis of zoeken van handel (sieraden). Geen onbelangrijke dingen, maar dingen waar ik verhoudingsgewijs veel te veel mee bezig ben omdat ik het leuk vind. Uiteraard is het niet zo dat ik buiten die vaste werktijden niks ga doen. Immers wil ik een ondernemer zijn!

Een mailtje beantwoorden of een berichtje posten op higherlevel zijn dingen die ik uiteraard ook gewoon buiten die "vaste werktijden" zal doen.

 

Overigens heb ik gisteravond na een lang zwaar gesprek het benodigde bedrag van mijn ouders kunnen lenen. Op mijn initiatief gaan we komend weekend een maandelijks bedrag afspreken dat ik zal terugbetalen. Het aflossen van de schulden zal beginnen wanneer ik niet meer rood sta op mijn privé rekening. Een voorwaarde van mijn moeder. Eind april dus! De betaling heb ik gisteravond meteen voldaan.

 

Net heb ik ook gebeld met de belastingtelefoon. Ik heb definitief de nieuwe inloggegevens aangevraagd. Dit gaat uiterlijk 10 werkdagen duren. De gebruikersnaam heb ik nog wel. Ik hoop dan ook dat ik eerst het wachtwoord ontvang en wellicht kan ik de aangifte dan alsnog binnen een week doen, en zo een boete vermijden. Als ik wel een boete moet betalen zal ik bezwaar indienen. Ik weet niet wat mijn slaagkans is, maar gezien ik enkel 1x de gebruikersnaam heb ontvangen terwijl deze selfservice geblokkeerd is omdat ik de gegevens 3x heb opgevraagd lijkt het mij dat het om een technische fout gaat. Ook is het wachtwoord volgens de belastingdienst in maart 2014 voor het laatst gewijzigd. Dit wachtwoord heb ik nog maar werkt dus niet. Vreemde situatie allemaal.

Link naar reactie
  • 0

 

Door RiVe bijvoorbeeld zal ik sowieso op een vrijmarkt gaan staan. Een bijbaan zou ik ook aanpakken, maar niet als vakkenvuller.

 

 

hoezo geen vakkenvuller? Met de huidige stand van zaken heb je niet heel veel keus. En met je huidige gerealiseerde omzet, verdien je als vakkenvuller waarschijnlijk meer.

 

Tijdens mijn studie werkte ik 3x per week in een winkel, en 's avonds en het weekend aan mijn eigen toko. Uitslapen tot 12 uur behoort gewoon niet tot de mogelijkheden. De meeste ondernemers zullen gewoon rond 6.00/6.30 opstaan om tegen 00.30 naar bed te gaan.

 

En met losse flodders gaan schieten door bijv overal te gaan verkopen helpt meestal ook niet. Doe eerst onderzoek voordat je je stort op marktplaats.nl en vrijmarkten/beurzen. Wat denk je daar te gaan verkopen? En voor hoeveel? Normaal gesproken willen mensen daar niet veel betalen. En om dan daar 20 uur extra per week in te steken.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Een dergelijke bijbaan zal pas een optie zijn wanneer ik zelf niet voldoende winst genereer en een bijbaantje waar ik mijzelf verder kan ontwikkelen niet haalbaar is op korte termijn.

 

Met marktplaats heb ik in een jaar of twee geleden met relatief weinig advertenties een behoorlijke extra omzet weten te realiseren. Wat ik hier als nadeel heb ervaren is de hoeveelheid tijd wat een vaak kleine klant soms kost en de grote hoeveelheid mails van mensen welke eigenlijk niet de intentie hebben iets te kopen. Echter verwacht ik dat de concurrentie tegenwoordig groter zal zijn, maar dit zal ook gelden voor mijn aanbod en tijdsinvestering.

 

Met goedkope markten heb ik niet veel ervaring en de ervaring die ik hier wel mee heb is minder positief dan marktplaats. Echter zou ik in de toekomst een andere prijsstrategie hanteren. Ik handel hoofdzakelijk met kleinere bedrijven en heb voldoende ruimte om te spelen met prijzen bij verkoop aan particulieren. Waarschijnlijk zou ik met 2 kraampjes werken.

 

De 1e kraam alles €2,50, en vijf artikelen voor €10,-

De 2e kraam alles alles €5,- en vijf artikelen voor €20,-

 

Wat ik zal verkopen? Hoofdzakelijk lange kettingen met hangers, stalen ringen, leuke oorbellen, armbandjes enzovoort. Allemaal low budget, degelijke kwaliteit en ruim voldoende marge.

 

De markt stap ik in met een baat het niet dan schaadt het niet attitude. Hiermee zal ik niet duizenden euro's verdienen, maar alle beetjes helpen.

 

Ik kan mijzelf wel gaan quoten, maar ik hoop dat ik inmiddels duidelijk heb gecommuniceerd dat ik zelf ook wel inzie dat de manier waarop ik heb "gewerkt" niet de juiste is. Mijn eigen fouten kan ik zelf ook benoemen. Deze losse flodders zie ik ook zeker niet als business concept. Slechts als manier om op korte termijn extra inkomsten te genereren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

een succesvol ondernemer staat één keer meer op dan dat ie gevallen is.

 

Mooi keerpunt, vanaf nu geen excuses meer en volle kracht vooruit. Je hebt zojuist een mooi bedrag aan leergeld in jezelf geïnvesteerd. Make it happen! Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Even kort door de bocht: ik denk dat je nog te veel de dingen doet die wilt doen en nog te weinig de dingen die je moet doen. Doe eerst nu de dingen die je moet doen zodat je daarna kunt doen wat je wilt doen. Je permitteert je eigenlijk dure gewoontes die je niet kunt veroorloven.

 

Je plannen en voornemens zijn prima, nu de uitvoering nog. Begin morgen maar meteen met op tijd (<= 7:00u) op staan, dan komt dat op tijd naar bed gaan vanzelf wel. Denk niet: "ja, maar ik ben nu moe en gisteren nog te laat naar bed gegaan". Moe of niet moe, jammer dan; gewoon op tijd eruit en er tegenaan.

 

Qua mogelijkheden voor inkomensverbetering permitteer je je volgens mij ook teveel luxe. Wat nou wanneer je op korte termijn geen bijbaantjes met ontwikkelmogelijkheden tegenkomt? Sla je dan ook het vakkenvullen af? Het heet niet voor niets een bijbaan. Je carrière en persoonlijke ontwikkeling komen later wel. Hoe durf je je ouders onder ogen te komen wanneer je over drie maanden weer voor ze staat en moet toegeven dat je alle afgeslagen baantjes onder je niveau vond?

 

Misschien helpt het om je tijd op te splitsen? Een beetje ondernemer werkt al snel 60 uur per week. Doordeweeks, 's avonds, weekenden. Wat dacht je ervan om daarvan 30 uur te werken aan een vast inkomen en de andere 30 uur (of meer zo je wilt) aan je onderneming/studie? Wellicht wordt dan het doelloos rondsurfen onder de noemer kennis vergaren en inkopen doen automatisch ook getimeboxed.

 

Maar goed, jij moet het doen, dus het zijn jouw keuzes. Ik heb genoeg gepredikt; aan de slag!

 

P.S. Misschien wil je hier over een maand nog eens posten hoe het is gegaan? Welgemeend wens ik je veel succes!

Link naar reactie
  • 1

P.S. Misschien wil je hier over een maand nog eens posten hoe het is gegaan? Succes!

 

Absoluut, die intentie heb ik zeker! Eind april zal ik iedereen updaten over mijn situatie. Problemen zullen niet als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, maar ik ga er vanuit in ieder geval verbetering te kunnen melden.

 

Als ik moet kiezen tussen een simpel bijbaantje of weer bij mijn ouders aankloppen is die keuze snel gemaakt! Echter ga ik mezelf eerst de kans geven te verbeteren. Te weinig verbetering na 1 maand en ik ga op zoek naar een leerzame bijbaan. Te weinig verbetering na 2 maand en ik zal letterlijk alles aanpakken.

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 1
Een bijbaan zou ik ook aanpakken, maar niet als vakkenvuller. Ik zou ook wel een dure vakkenvuller zijn haha. Het gaat me niet of het loon, maar ik wil wel een bijbaan waarin ik mezelf in ieder geval wel verder kan ontwikkelen.

 

 

Dan kan ik je de schoonmaak wel aanbevelen ;) in 2007 met de bezem begonnen voor 2 uur per dag, doorgegroeid naar rayonmanager en in 2013 voor mezelf begonnen met een schoonmaakbedrijf. Heb het nu naar mijn zin en heb het beter dan ooit. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.