• 0

Ervaringen gebruik Facebook advertenties voor B2B

Ik ben verschillende mogelijkheden voor het adverteren op internet aan uitzoeken.

 

Nu ken ik collega ondernemers die een B2C product/dienst hebben en met succes gebruik maken van facebook advertenties. Maar wat ik mij afvraag is hier iemand die het facebook advertentie principe gebruikt voor B2B diensten/producten ? En zo, ja wat zijn jouw ervaringen daarmee ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Snel naamsbekendheid!

En je kan gericht je advertenties inzetten, zodat je kliks waardevol zijn, doordat ze aan de juiste groep getoond worden. Heb je een shop, zet dan ook daar FB like buttons, als een klikker dan op je site terecht komt bij een product waar jij voor adverteert, zal die sneller op " like " klikken.

Vaak komen die bezoekers via FB weer terug op je site, om het product te kopen.

Mijn advies is dan ook, probeer het uit!

 

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk gaan de eerste gedachte naar Linked en Twitter, als je kijkt waar je prospect zich beweegt. Echter, de tijd die men besteed op facebook is vele malen hoger dan op de andere platformen. Simpel gezegd, FB geeft je meer tijd om de aandacht te pakken.

 

Ander argument is dat mensen TW & LI bezoeken met een doel gelinkt aan hun werk. FB is meer vrije tijds besteding. Ze staan open voor nieuw type content en ideeën. Desondanks, hebben ze nog steeds de uitdagingen van hun werk in hun achterhoofd. Mocht de oplossing zich dus tonen op FB, zullen zij hier alsnog voor open staan.

 

Resume, de langere tijd op FB vs. de andere netwerken, maakt het zeker interessant om B2B ads te tonen.

 

TIP: Combineer je ads met retargeting. Hierdoor worden alleen de ads getoond op FB aan mensen die eerder je site hebben bezocht. Adroll is een aanbieder hiervan.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk gaan de eerste gedachte naar Linked en Twitter, als je kijkt waar je prospect zich beweegt. Echter, de tijd die men besteed op facebook is vele malen hoger dan op de andere platformen.

Goed punt. Hoe vaak mensen per dag hun Facebook checken is echt absurd. Daarnaast is Facebook na China en India het derde land ter wereld ::)

 

Ik hoorde een marketingman zeggen: "Facebook heeft meer volgers dan Jezus Christus" ...

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen met adverteren op Facebook B2B zijn slecht.

Na eigen onderzoek heb ik de conclusie getrokken dat te weinig ondernemers nog op Facebook zitten. Kijk bijv. eens naar de facebookpagina van MKB Nederland. Niet ge-update en weinig likes.

Verder zijn er weinig FBpagina's specifiek voor ondernemers met veel likes.

Als je onder ondernemers ook ZZP-ers rekent , die zitten wel en masse op Facebook.

Ik ben vooralsnog gestopt met FB advertising.

 

Ik werk veel met MKB-ondernemers en ik doe ook veel online, maar die 2 gaan nog steeds niet zo goed samen.

Veel ondernemers lopen behoorlijk achter waar het onine zakendoen betreft.

 

Voor wat betreft likes uit andere landen.

Er zijn in India Like-fabrieken. Waar i.d.d. mensen de hele dag mensen op FBpagina's zitten te klikken.

het is niet in opdracht van FB, maar toch hebben die fabrieken er een verdienmodel van gemaakt. Ik heb er ooit een video over gezien, maar ben vergeten hoe dit ook al weer precies werkte.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor wat betreft likes uit andere landen.

Er zijn in India Like-fabrieken. Waar i.d.d. mensen de hele dag mensen op FBpagina's zitten te klikken.

het is niet in opdracht van FB, maar toch hebben die fabrieken er een verdienmodel van gemaakt. Ik heb er ooit een video over gezien, maar ben vergeten hoe dit ook al weer precies werkte.

 

Je kunt tegenwoordig simpelweg 'likes' kopen. Een dergelijk bedrijf zorgt dan dat jij er 100, 1000 of meer erbij krijgt. Je hebt hier uiteindelijk zeer weinig aan, omdat je juist likes wil hebben voor de interactie.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat Facebook advertenties voor een belangrijk deel afhangen van de inhoud. Of dat nu voor B2C is of voor B2B, er wordt pas geklikt wanneer het interessant is. Kwam laatst een interessant artikel tegen over de kosten van Facebook ads, zie hier.

 

Maak voorafgaand aan de inzet van de campagne altijd een inschatting van de CTR en uiteindelijke conversie, en maak vervolgens een ruwe inschatting of je met deze kostenpost nog een marge overhoudt bij je normale verkoopprijs. Of verwerk je deze kosten in je kostprijs? Hou je dan nog een redelijke (=marktconforme) verkoopprijs over?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.