• 0

kleding-business opstarten; zelf doen of via kledingfabriek in buitenland?

Ik wil een business opstarten in kwalitatieve hoodies, (baseball-)sweatvesten, sweaters etc. met een opdruk (print, borduur of opgenaaide letters/logo) in Abercrombie and Fitch stijl....

 

IK twijfel nu om zelf in NL hoodies in te kopen en ergens in NL de print erop te laten zetten, of in het buitenland bij een kledinfabrikant blanco hoodies etc. in te kopen en vervolgens in NL te laten bedrukken, of een kant en klaar product in bv. Turkije of Portugal te laten maken.

 

Wat zou jullie advies zijn? Belangrijkste punten zijn prijs en kwaliteit.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Mmint, alles zelf doen via NL-leveranciers geeft mischien de beste kwaliteit, maar waarschijnlijk ook gelijk de hoogste inkoopprijs. Ik koop nu hoodies in voor ong. 7,50 en de print voor euro 3,50. Dat zal via buitenland vast goedkoper kunnen.

Letters erop naaien zal waarschijnlijk nog groter prijsverschil in zitten....

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Pero,

 

Hoogte van de prijs is uiteraard een belangrijke factor, echter niet de enige.

Andere factoren zijn minstens zo belangrijk. Inkoop bij Nederlandse leveranciers kan wellicht duurder zijn, maar uiteindelijk spelen factoren als kwaliteit, (kosten van) transport, afstand en levertijd, douaneformaliteiten (bij import uit Turkije), (mis)communicatie en cultuur van zakendoen ook een grote rol. Deze punten zal je ook mee moeten nemen in je beslissing.

 

Veel succes!

 

Marcel Hoebink

T: 088 – 585 1920

E: marcel.hoebink@kvk.nl

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

@Pero: je geeft slechts beperkt antwoord op één van m'n vragen. Ik zal de vragen iets aangepast herhalen:

1. Waar twijfel je precies over?

2. Wat zijn je argumenten om voor het ene danwel het andere alternatief te kiezen?

2. Wat zijn je argumenten naast prijs en kwaliteit om voor het ene danwel het andere alternatief te kiezen?

3. Wat weegt voor jou het zwaarst naast de prijs en kwaliteit?

Hint: zie bovenstaande reactie van KvK.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.