• 0

Kleding produceren Europa.

Beste ondernemers,

 

Onlangs zijn wij begonnen met een belangrijke schoolproject, een eigen onderneming te starten. Hierbij zijn veel klassen bezig met inkoop en verkoop van kleine goederen. Alleen wij willen toch iets vanuit de grond opzetten. Als eindverantwoordelijke wil ik alles zo goed mogelijk te doen, en zoveel mogelijk kennis winnen.

 

Het gaat om kwalitatieve T-Shirts design en productie. Design, materiaal + technische tekeningen zijn allemaal verzendklaar. Omdat het mijn eerste ervaring is met productie en verkoop vraag ik mij af waar ik de de beste tips kan vinden voor productie. Ik heb wel gelezen dat met kleine aantallen (300x) in Nederland rendabel is, echter is ons design redelijk uniek en niet veel voorkomend in Nederland.(dus bijna niet te bestellen hier) Daarom willen wij onze productie overdragen naar landen zoals Portugal, Turkije of Spanje.

 

Afgelopen week heb ik meerdere internationale fabrieken gecontacteerd, en wacht ik nog op reactie. Omdat het een school project is, verkeer ik in een redelijke tijdsdruk vandaar dit lange bericht. Wat zijn de punten waar ik op moet letten als net beginnende ondernemer, en waar kan ik misschien betrouwbare fabrikanten vinden.

 

Excuses dat mijn bericht zo uitgebreid is, maar ik lees graag rond en sta open voor alle suggesties en informatie.

 

Alvast bedankt!

 

Valentino AEG

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Valentino,

Als je op zoek bent naar producenten in bijvoorbeeld Portugal, dan kun je contact opnemen met RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland). Zij kunnen helpen bij het zoeken naar geschikte producenten van kleding. RVO heeft hiervoor een dienst, de Zakenpartnerscan. Zij zetten hiervoor bijvoorbeeld het postennetwerk (ambassade, consulaat, erc.) in. Zij leggen dan ook de eerste contacten met deze potentiële producenten. Uiteraard gebeurt een en ander in overleg.

Deze dienst kost €500.

Een alternatief is EEN (Enterprise Europe Network). Hiervoor kun je contact opnemen met de Kamer van Koophandel. De EEN adviseurs kunnen dan jouw vraag in een database plaatse en de collega's in bijvoorbeeld Portugal de vraag voorleggen. Deze dienst is gratis.

Groetjes,

Antoine van Wegen

 

[aanpassing: doorlinks toegevoegd]

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.