• 0

BTW internationaal

Beste Forum,

 

Ik produceer samen met mijn team mooie professionele speaker systemen. Nu hebben wij een uitstekende order binnen. De bedoeling is dat wij onze factuur voor deze goederen sturen naar onze klant in de Verenigde Staten (Een LLC). Echter gaan de producten geleverd worden aan een derde partij. Deze partij heeft cruiseschepen, de speakers worden dan ook op een schip van deze partij geïnstalleerd. Het schip vaart onder de Italiaanse vlag. De derde partij is een Duitse cruiseline maatschappij. We versturen de goederen dan ook naar Duitsland alwaar ze in Hamburg het schip op gaan.

 

Mijn vraag... Wat doe ik met de BTW van deze verkoopfactuur?

 

Vriendelijke groet

Eric

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@allen: wat dient TS als klant- en afleveradres, BTW-nummer(s) of opmerkingen in dit geval te vermelden op een correcte factuur? @TS: wat levert de klant voor informatie aan?

 

Groet,

 

Highio

 

Beste Mod,

 

Ik kan mij voorstellen dat we nu voor de levering niets anders maken dan een pakbon met de omschrijving van de goederen, de waarde van de zending en het afleveradres. Deze kan dan op het schip worden afgetekend zodat helder is dat de goederen daadwerkelijk ontvangen zijn op het schip.

 

De klant krijgt gewoon een factuur met daarop de omschrijving, waarde van de goederen en de gebruikelijke NAW gegevens.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de kneus Richard, wij moeten helaas zelf ook constateren dat ons eerste antwoord op deze vraag ongelukkig was. De KvK staat voor betrouwbare informatie en we hebben maatregelen genomen om de kwaliteit van onze antwoorden te toetsen alvorens wij antwoorden hier plaatsen.

 

Antoine van Wegen

 

 

Zoek met trefwoord "abc levering".

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

@allen: wat dient TS als klant- en afleveradres, BTW-nummer(s) of opmerkingen in dit geval te vermelden op een correcte factuur? @TS: wat levert de klant voor informatie aan?

 

Met het nieuwe arrest (mits TS voldoet aan de voorwaarden) lijkt het me geen probleem meer om met 0% te factureren aan de USA afnemer. Wel het afleveradres zo nauwkeurig mogelijk) vermelden en een duidelijke verwijzing naar of artikel 148 van de richtlijn of naar Tabel II a-4 van de WOB'68.

BTW-nummer van de afnemer is niet nodig (de Amerikaans heeft sowieso al geen BTW-nummer).

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de kneus Richard, wij moeten helaas zelf ook constateren dat ons eerste antwoord op deze vraag ongelukkig was. De KvK staat voor betrouwbare informatie en we hebben maatregelen genomen om de kwaliteit van onze antwoorden te toetsen alvorens wij antwoorden hier plaatsen.

 

Antoine van Wegen

 

Is het daarom niet verstandiger om per medewerker een account aan te maken die zichzelf gewoon Antoine van Wegen noemt, evt het logo van de KvK voert en als ondertitel 'werkt bij KvK' ofzo neemt?

 

Ik heb de kneus met name gegeven om ook te voorkomen dat mensen die informatie voor waarheid aannemen, wat zomaar kan gebeuren.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

btw volgt in het beginsel het goed. Dus NL-->DE, bij geldige btw nummer factuur zonder btw, geen geldig btw nummer factuur met NL btw. De Amerikaanse afnemer kan daarna toch de NL btw bij de Nederlandse belastingdienst terugvragen, of heb ik het mis?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.