• 0

Vreemde bezoekers op Webshop!?

hoi leden!

 

via mijn Wordpress webshop kan ik mooi kijken hoeveel bezoekers en hoe deze op de shop komen zien.

maar ook kan ik dus zien uit welke landen deze bezoeken komen.

nu vind ik het dus best verdacht dat ik zie dat er in 90 dagen tijd heel veel bezoeken zijn geweest uit 'vreemde' landen.(zie bijlage)

 

ik heb trouwens 1 keer meegemaakt dat mijn inlog beveiliging aangaf dat er 13 x onjuist was geprobeerd in te loggen.

heb hierna natuurlijk mijn inlog verandert.

 

gister bijvoorbeeld op 1 moment ineens 12 bezoeken tegelijk.

 

Zijn deze bezoekers uit buitenland verdacht of geheel normaal en heeft hier iemand ervaring mee?

 

alvast bedankt!

112.thumb.JPG.cba590ea9f4919bbf47b52dad079edbf.JPG

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemde bezoekers in Analytics betreft vaak Analytics-spam, bedoeld om jou via de referrer naar een website te leiden. Meestal dus niet eens echt bezoek aan je website, maar misbruik van je analytics code.

 

Die wordpress inlogpogingen zijn veelal brute-force hack-scripts door gehackte computers, uit landen als china. Ik zie er dagelijks tientallen zoniet honderden. Zorg voor goede plugins en heb je een eigen server of vps, dan ook beveiliging op firewall niveau zoals CSF/LFD, om te voorkomen dat de schobbejakken doordringen of je server overbelasten.

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat alles goed dicht staat idd, maar verder zou ik me er niet al te druk om maken.

Statistieken kunnen je op het verkeerde been zetten. Het is leuk om elke ochtend meteen naar de stats te kijken en weg te dromen over toenemende bezoekersaantallen.

 

Dromen mag, maar hard werken is beter. Het gaat niet om de bezoekers maar om de kopers.

Probeer 1 klant blij te maken, dan 10, dan 100, enz. Wat echt heel goed helpt is luisteren naar de mensen die juist afgehaakt zijn op je site. Ik had altijd een 'top 10 afhakers'- lijstje op mijn monitor geplakt zitten.

Probeer er elke week 1 op te lossen en dan komt het helemaal goed.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reactie.

 

ik zorg regelmatig dat mijn plugins up to date zijn. huur ruimte op de server.

Vreemde bezoekers in Analytics betreft vaak Analytics-spam, bedoeld om jou via de referrer naar een website te leiden. Meestal dus niet eens echt bezoek aan je website, maar misbruik van je analytics code.

 

Die wordpress inlogpogingen zijn veelal brute-force hack-scripts door gehackte computers, uit landen als china. Ik zie er dagelijks tientallen zoniet honderden. Zorg voor goede plugins en heb je een eigen server of vps, dan ook beveiliging op firewall niveau zoals CSF/LFD, om te voorkomen dat de schobbejakken doordringen of je server overbelasten.

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

ben op het moment niet mijn mijn shop bezig, heb elke dag een vast bezoekers van 10 tot 16 bezoekers. maar nu heb ik de mogelijkheid om het professioneler aan te pakken, daarom ben ik ook benieuwd wat uw top 10 lijst van afhakers is. daar kan ik natuurlijk nog van leren.

Zorg dat alles goed dicht staat idd, maar verder zou ik me er niet al te druk om maken.

Statistieken kunnen je op het verkeerde been zetten. Het is leuk om elke ochtend meteen naar de stats te kijken en weg te dromen over toenemende bezoekersaantallen.

 

Dromen mag, maar hard werken is beter. Het gaat niet om de bezoekers maar om de kopers.

Probeer 1 klant blij te maken, dan 10, dan 100, enz. Wat echt heel goed helpt is luisteren naar de mensen die juist afgehaakt zijn op je site. Ik had altijd een 'top 10 afhakers'- lijstje op mijn monitor geplakt zitten.

Probeer er elke week 1 op te lossen en dan komt het helemaal goed.

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi

 

ik gebruikt wel google analystics maar deze worden doorgespeelt naar mijn wordpress en die laat het zo overzichtelijk zien.

Zoals bovenstaand al aangegeven wordt zal dit voornamelijk brute force zijn.

 

Vraag me trouwens af welk programma je bebruikt? Lijkt niet op Google analystics?

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

ben op het moment niet mijn mijn shop bezig, heb elke dag een vast bezoekers van 10 tot 16 bezoekers. maar nu heb ik de mogelijkheid om het professioneler aan te pakken, daarom ben ik ook benieuwd wat uw top 10 lijst van afhakers is. daar kan ik natuurlijk nog van leren.

Mike, het verschilt denk ik erg per branche wat de vragen/klachten/verbeterpunten zijn waar je klanten tegen aan lopen. De beste methode is het gewoon vragen aan de bezoekers van je webshop. Als je een enquete te opdringerig vindt, begin dan met alle mailtjes van klanten nog eens door te lezen en maak daar een "top10 verbeterpunten" lijstje mee. Van feedback leer je heel erg veel. En als je geluk hebt krijg je naast commentaar ook af en toe een pluim. Da's ook belangrijk!

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of analytics het er 100% uitfiltert, maar als je naar de echte statistieken kijkt (geproduceerd door de server op basis van ip-adressen van http requests) dan zie je op veel sites een hoop traffic van chinese en russische zoekmachines.

 

Uiteraard geldt dat ook voor amerikaanse ip adressen, maar dat is voornamelijk google zelf ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan via mijn backoffice (magento) live de bezoekers zien. Via hun IP adres kan ik ongeveer zien waar deze vandaan komen. En ik krijg ook steeds vreemde bezoekers, op mijn webshop. Als ik dit IP adres dan traceer dan blijkt dat van Amazon te komen, een soort crawlspin die al mij pagina's indexeert. Wat betekent dit dan? Is dit ook en veiligheidsprobleem?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan via mijn backoffice (magento) live de bezoekers zien. Via hun IP adres kan ik ongeveer zien waar deze vandaan komen. En ik krijg ook steeds vreemde bezoekers, op mijn webshop. Als ik dit IP adres dan traceer dan blijkt dat van Amazon te komen, een soort crawlspin die al mij pagina's indexeert. Wat betekent dit dan? Is dit ook en veiligheidsprobleem?

 

Misschien dat deze link: https://aws.amazon.com/datasets/41740 je verder kan helpen.

Voor goed- en goedkoop responsive webdesign moet u bij Webdesign Stunter in Amsterdam zijn! Ook voor SEO of een

generieke domeinnaam.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan in dit specifieke geval een verklaring geven.

 

Maar breder genomen is bezoek door ip's uit het buitenland in het algemeen helemaal geen reden tot zorg. Dat kunnen allerlei indexerende bots zijn, en wellicht zelfs personen.

 

Voor de gemiddelde website is het geen enkel probleem, tenzij het volumes aanneem die een ddos aanval doen vermoeden.

 

Veelvuldig opvragen van bijv wordpress (of joomla, drupald etc) admin pagina's is waarschijnlijk wel een poging tot inbraak, maar als je je software goed up to date hebt hoort dat bij mislukte pogingen te blijven. Als je ervoor kies je wachtwoord 'password' te maken ben je uiteraard uiteindelijk het bokje, maar dat is vooral eigen schuld.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik het niet zeker weet heb je mogelijk last van een grote 'referral spam' campagne van onder andere semalt.com en website-buttons.com. Als je op Google zoekt naar deze termen zie je dat veel mensen er de laatste maanden last van hebben in Google Analytics. Zoals mmint al uitlegt is dit verder niet schadelijk maar vooral storend in je statistieken.

Online contractbeheer http://www.alerta.eu

Link naar reactie
  • 0

De referral spammers die daadwerkelijk mijn site bezochten heb ik via .htaccess geblokkeerd. Daarna bleven twee ghost spammers over met "buttons" in de naam met steeds tientallen bezoekers per minuut. Daarvoor heb ik in GA twee filters aangemaakt waardoor die niet meer worden meegenomen in de statistieken.

 

Dat werkt niet met terugwerkende kracht, maar ik heb gemerkt dat het wel werkt voor de ghost bezoeken op de dag dat je het filter aanmaakt. Die zie je even later namelijk niet meer terug.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in mijn Wordpress een 404-plugin geïnstalleerd. Het is ongelooflijk hoeveel niet bestaande pagina's worden opgevraagd door buitenlandse servers om te zien of ik bepaalde (kwetsbare) plugins heb.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan via mijn backoffice (magento) live de bezoekers zien. Via hun IP adres kan ik ongeveer zien waar deze vandaan komen. En ik krijg ook steeds vreemde bezoekers, op mijn webshop. Als ik dit IP adres dan traceer dan blijkt dat van Amazon te komen, een soort crawlspin die al mij pagina's indexeert. Wat betekent dit dan? Is dit ook en veiligheidsprobleem?

 

Misschien dat deze link: https://aws.amazon.com/datasets/41740 je verder kan helpen.

 

Bedankt, het is mij nu duidelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje in Analytics diverse filters gehad om referral spammers te filteren, maar dat werkt niet geweldig.

Al tijden vooral veel last van semalt.com en al hun andere domeinen als buttons-for-websites.com etc etc.

Aan het einde van de maand werk ik mijn .htaccess blacklist gewoon steeds bij.

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje in Analytics diverse filters gehad om referral spammers te filteren, maar dat werkt niet geweldig.

Wat werkt er dan niet bij jou?

 

Aan het einde van de maand werk ik mijn .htaccess blacklist gewoon steeds bij.

De bezoekers van die "buttons" websites zijn ghost visitors, dus die krijg je met .htaccess niet weg.

Link naar reactie
  • 0

 

De bezoekers van die "buttons" websites zijn ghost visitors, dus die krijg je met .htaccess niet weg.

 

Met onderstaande zie ik ze iig niet meer in de statistieken, ze krijgen gewoon geen toegan tot de site meer,

 

#Block SPAM Referrers

SetEnvIfNoCase Referer best-seo-solution.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer pizza-tycoon.de spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer o-o-6-o-o.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer bestwebsitesawards.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer cenoval.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer BlackHatWorth.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer semalt.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer buttons-for-website.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer darodar.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer 7makemoneyonline.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.co spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer hulfingtonpost.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer ilovevitalii.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer resellerclub.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer myftpupload.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer econom.co spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer iskalko.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer ilovevitaly.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer o-o-8-o-o.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer o-o-6-o-o.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer cenoval.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer priceg.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer cenokos.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer seoexperimenty.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer gobongo.info spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer vodkoved.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer adcash.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer websocial.me spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer cityadspix.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer luxup.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer ykecwqlixx.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer superiends.org spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer slftsdybbg.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer edakgfvwql.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer socialseet.ru spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer screentoolkit.com spambot=yes

SetEnvIfNoCase Referer savetubevideo.com spambot=yes

Order allow,deny

Allow from all

Deny from env=spambot

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Het zijn natuurlijk ook geen menselijke bezoekers, maar gewoon een server die via curl een referer en andere useragent gebruikt. En zo duizenden sites per minuut "bezoekt".

@espen: Nee hoor, zelfs dat niet. Zoals eerder al vermeld komen die semalt en buttons hits in je statistieken door bots die de Analytics server aanspreken met jouw publisher code, niet eens je eigen webserver. htaccess regels hebben daarom geen effect.
Link naar reactie
  • 0

@espen: Nee hoor, zelfs dat niet. Zoals eerder al vermeld komen die semalt en buttons hits in je statistieken door bots die de Analytics server aanspreken met jouw publisher code, niet eens je eigen webserver. htaccess regels hebben daarom geen effect.

Correct. En omdat die hits uitsluitend voorkomen in Google Analytics, moet je de oplossing ook in Analytics zoeken: voeg een filter toe met geldige hostnamen, want de ghosts misbruiken inderdaad je publishercode, maar relateren die niet aan hosts. Nog niet...

 

Een ander alternatief is een 2e of 3e property toevoegen: de publishercode eindigend op -1 wordt namelijk misbruikt, niet de optionele -2 en -3 voor extra properties. Nadeel daarvan is wel dat je met een nieuwe property begint met nieuwe statistieken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.