• 0

Software administratie/logistiek in 1 (meerdere verkoopkanalen)

Ik ben op zoek naar een softwarepakket dat zowel logistiek/orderafhandeling als financiële administratie in 1 combineert. Ik verkoop via 3 verkoopkanalen (waaronder 1 website en 2 winkels op andere platformen.

 

Nu hou ik alles zelf bij in de website/winkels (dus ook voorraadniveaus en dat gaat nog weleens mis) en de administratie doe ik nog in 1 spreadsheet. Dat is te doen, maar verre van optimaal, zeker met de groei die ik de komende jaren verwacht te maken.

 

Er zijn dus koppelingen benodigd vanuit deze software van de website en de 2 andere platformen naar het nieuwe pakket. In dat nieuwe pakket moet ik ook de complete (financiële) administratie kunnen voeren.

 

Het pakket moet ook met veel soorten btw kunnen omgaan. Vooral margebtw is belangrijk, omdat een groot deel van de goederen margeartikelen betreft. Dit moet dus op artikelniveau bijgehouden kunnen worden.

 

Heb zelf al wat op dit forum gekeken, maar zie daar gelijksoortige vragen met iets andere eisen, vandaar een nieuwe post. Ook al wat gegoogled, maar bedrijven adverteren natuurlijk met dat alles mogelijk is. Praktijk ligt dan vaak net iets anders.

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

In hoeverre is Magento hiervoor geschikt? Alle logistiek en orderafhandeling kun je via Magento doen. Hoe de finaciele administratie hier uit kan komen heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij kom je een heel eind.

Vorig jaar een klant geholpen met Magento, hij heeft ook een webshop, verkoopt via andere kanalen op internet, en telefonisch vanuit huis. Alle voorraadadministratie en facturering doet hij vanuit Magento.

Vanuit Magento zijn de facturen te exporteren naar een boekhoudpakket, dan ben je er al bijna.

Link naar reactie
  • 0

voorraadbeheer voor on- en offline verkoop kan met vrijwel iedere webwinkel, google op iets als '[cms-naam] point of sale plugin' of '[cms-naam] offline sales'.

 

Koop niet de eerste de beste plugin, maar lees je goed in voor je iets aanschaft, of vraag hulp aan een bedrijf zoals zo'n DaMedia hierboven.

 

Dank tot zover.

 

 

Wat voor mij belangrijk is dat de voorraad realtime/dagelijks bijgehouden wordt.

 

Dus voorraad webshop, "webwinkel" via bol.com en "webwinkel" via een online marktplaats.

Maar als ik dat zo lees zouden dit soort koppelingen mogelijk moeten zijn.

 

Dan moet ik alleen weten hoe magento met alle verschillende soorten btw omgaat (margebtw, btw ICL en btw 05 bij export buiten EU).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op Basis van welk platform is jou Website?

 

Magento heeft inderdaad een mogelijkheid met een stukje ERP, ik weet alleen dat dat dat niet de optimale oplossing is (van leden van dit Forum). Wanneer je het dus in een keer goed zou willen doen, raad ik je dat niet aan.

 

Houdt er verder rekening mee dat een volledig geintegreerde oplossing een aardige duit kan komen te kosten.

Link naar reactie
  • 0

website is Joomla

 

Daarnaast dan nog koppeling Bol.com en Bricklink.com benodigd (dit zou via API moeten?) > zegt mij niet zoveel, maar ik neem aan dat dit dan koppelingen zijn naar bijv Joomla website?

 

Heb aan een paar mensen in netwerk advies gevraagd, maar geven allemaal aan dat totaaloplossing er op deze manier niet is, dus dat wordt laten bouwen en dat is (te)prijzig.

 

Hoor graag asl het wel kan natuurlijk, maar ook goede tussenoplossingen. Dus bijv het complete traject van voorraadbeheer, orderafhandeling. Dan komt fin.admin daarna wel bijv.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet een partij die maatwerk verzorgen met mogelijkheden voor het MKB.

 

Joomla kunnen ze eventueel integreren

Boekhoudpartner van hun is Twinfield (ik meen met realtime Connection)

Uitgebreid ERP/CRM pakket (in the cloud)

POS/ kassa is mogelijk

 

Misschien dat dat interessant is?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.