• 0

Verkoop Amazon

Hallo,

 

Wij zijn leverancier in Duitsland van modeproducten onder een eigen merk. Dit verkopen wij bij detailhandel maar ook online. Nu zijn er vele klanten van ons welke op Amazon onze producten verkopen. Geen probleem natuurlijk. Echter heeft amazon nu gezien dat deze producten zo goed verkopen dat ze zelf aan de gang willen met onze producten en dus bij ons willen bestellen.

Nu verwacht ik niet dat ze dit doen omdat ze ons zo aardig vinden, dus weet iemand welke haken en ogen hier aan kunnen zitten? zijn er ervaringen?

 

Voor de duidelijkheid; het gaat dus niet om een shop aanmaken, maar Amazon welke echt direkt bij ons wil inkopen.

 

Met dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Simpel gesteld:

 

Jij verkoopt aan een aantal dealers.

Nu heeft een grote partij gezien dat dat een leuke markt is, en ze willen ook dealer worden.

 

Allereerst: gefeliciteerd :-)

 

En verder even wat eerste ingevingen:

 

Je loopt het risico dat je bestaande klanten afhaken als Amazon om de hoek komt kijken, of overstappen naar een concurrerende leverancier (voor zover die er is)

 

Dat is aan jou om in te schatten cq. uit te vinden.

 

Verder is onderhandelen met Amazon heel wat anders dan met kleine(re) klanten en je afhankelijkheid wordt groter. Je komt in samenwerking met een partij die veel en veel groter is dan jij en dus ook een groot deel van je omzet zal kunnen gaan bepalen. Dat brengt risico´s met zich mee die je moet gaan inschatten.

Link naar reactie
  • 0

bedankt! ik stel de vraag als sales manager maar wel in overleg met de eigenaar.

Wij zijn online goed ontwikkeld, maar weet natuurlijk dat Amazon een ander verhaal is.

Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is het traject wat je aflegt. Hoe vorderen de onderhandelingen en wat kun je hierin verwachten.

Daarnaast of er de mogelijkheid is om er ook mee te stoppen/ uit te stappen.

waar let je op in het 60 pagina dikke contract.

 

Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Ik ken wel een sierraden-fabrikant die ook zaken ging doen met een groot on-line verkoopbedrijf. Daar stond in het contract dat men een groot deel van de collectie kosteloos kon retourneren als het niet verkocht zoals verwacht.

 

Dat is geen probleem als je de goederen elders kunt afzetten. Zo niet moet je dat risico ook in de kosten inrekenen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wij zijn leverancier in Duitsland van modeproducten onder een eigen merk. Dit verkopen wij bij detailhandel maar ook online. Nu zijn er vele klanten van ons welke op Amazon onze producten verkopen. Geen probleem natuurlijk. Echter heeft amazon nu gezien dat deze producten zo goed verkopen dat ze zelf aan de gang willen met onze producten en dus bij ons willen bestellen.

Nu verwacht ik niet dat ze dit doen omdat ze ons zo aardig vinden, dus weet iemand welke haken en ogen hier aan kunnen zitten? zijn er ervaringen?

 

Voor de duidelijkheid; het gaat dus niet om een shop aanmaken, maar Amazon welke echt direkt bij ons wil inkopen.

 

Met dank

 

Beste,

Ik ken iemand die ook rechtstreeks levert aan Amazon (lees: Amazon koopt direct in). Zij wil hier nu mee stoppen omdat ze de controle over hun eigen merk kwijtraken. Een risico is ook dat Amazon met de prijs gaat stunten en dat je daardoor je andere afnemers kwijtraakt.

Dat is dus een afweging die je moet maken. Een andere optie kan zijn om zelf als enige op Amazon te gaan verkopen. Je staat niemand anders toe je producten te verkopen op Amazon. Zo kun je de prijzen op een acceptabel niveau houden zodat je ook geen problemen met andere afnemers krijgt die klagen over de lage prijzen op Amazon

 

gr MArco

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dezelfde ervaringen bij onze klanten en zou Amazon nooit direct bij je laten inkopen doordat ze contracten met je aangaan die met name in hun voordeel zijn. Amazon is een mooi kanaal om je marketingmix uit te breiden maar men kan het ook gebruiken als testkanaal om te kijken welke producten goed verkopen in elk land. Zodra bepaalde producten goed lopen op Amazon kan je deze producten zelf wegzetten met meer marges door bijvoorbeeld te sturen dat je marketingbudget voor deze producten niet meer als 15% mag zijn. (De 15% commissie wat je normaal moet afdragen aan Amazon).

 

 

Nam Nguyen - Amazon-consultant

http://namnguyen.nl & http://dexport.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.