• 0

Nieuw product maken voor sportbranche

Hallo Allemaal,

 

Ik heb onlangs een nieuw coachproduct ontwikkeld voor trainers en coaches van voetbal en hockey teams (op aanvraag eventueel ook voor andere sporten). Ik heb een beetje moeite met het opstarten hiervan, daarnaast moet het product in China gemaakt worden en zal ik dit eigenlijk graag in Europa gemaakt willen hebben. Ik heb verschillende fabrikanten benadert, alleen zij kunnen niet het product aken zoals ik het wil.

Hebben jullie eventueel tips en suggesties voor mij?

(Als jullie benieuwd naar het product zijn, als je op google coachbanner invult krijgen jullie het product te zien)

 

Alvast bedankt!!

 

[aanpassing: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

hehe ja dat bijvoorbeeld Norbert, en die prijzen zijn ook aan de stevige kant.

 

In ieder geval; ik zou geen roll up gebruiken, zeker niet met doek. Dat werkt voor geen meter als je erop wil gaan schrijven.

 

Je kunt (gewoon in Nederland) op honderden plekken Forex of Dibond borden laten bedrukken en die met een standaard leveren (deze bijvoorbeeld).

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Als tip zou ik je enkele vragen mee willen geven die je jezelf kunt stellen:

Kan dit product echt niet in Europa worden gemaakt? Het lijkt namelijk op een "standaard" banner die je overal kunt bestellen. En vanaf 125-150 Euro.

Er is al een reactie gegeven dat het product stevig geprijsd is. Is dit product wel onderscheidend genoeg om een prijs van 200 Euro te rechtvaardigen?

Werkt het wel met een doek waar je op moet schrijven of plakken? Wijkt dat niet als je het aanraakt?

Zijn er wel onderscheidende aspecten? Is er wel bescherming op, zoals modelbescherming? Daarmee kun je een beetje exclusiviteit proberen vast te houden. Vraag ook RVO Octrooicentrum naar hun visie op bescherming.

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

Het doek wat in de coachbanner zit is magnetisch en hij is verstevigd in het voetstuk, en doormiddel van twee stangen aan de achterkant. De banners die gemaakt worden in Europa kunnen geen magnetische doeken erin leveren en soms ook niet de verstevigde banner voetstuk.

verder is het product een jaar lang door een aantal mensen getest of het product kwalitatief goed is en om te kijken hoe het product werkt en er zijn verschillende samples gemaakt. Hoe het product nu is werkt het erg goed. Wel ben ik aan het kijken of er nog verbeteringen mogelijk zijn.

 

 

[aanpassing: quote aangepast]

Link naar reactie
  • 0

Als TS dit zelf heeft bedacht dan is het wel heel jammer dat er geen octrooi bescherming is aangevraagd. Tenminste als dat niet is gebeurd en het destijds nog niet bestond. Ik heb even het Internet afgespeurd maar niets gevonden wat er op lijkt. Kan ook zijn dat ik niet de goede zoekwoorden heb gebruikt natuurlijk.

 

Het lijkt mij een prima en uniek product wat inspeelt op een bestaande behoefte met een zeer grote doelgroep. Namelijk die van de coach om mobiel (uitwedstrijden/wisselende kleedkamer) een bespreekmogelijkheid te hebben. De prijs lijkt mij zeer acceptabel. Dit kan je natuurlijk niet met een standaard banner vergelijken. Prijs lijkt mij eerder aan de lage kant.

 

Ik zou zeker kijken of je eventuele verbeteringen wel kan octrooieren.

 

Als het inderdaad moeiteloos een jaar intensief gebruikt kan worden (bij mij gaat een banner hooguit een keer of 20 mee) zou ik er vol mee de markt op gaan. Er zijn vast ook fora voor sportcoaches of bladen waarin je kan adverteren. Mond tot mond reclame gaat vanzelf als de bezoekende coach met een banner aankomt.

Link naar reactie
  • 0

Om octrooi te kunnen krijgen moet datgene waarop je bescherming wilt hebben op moment van aanvraag nieuw zijn. In hoeverre is datgene dat je wilt beschermen nog nieuw? Je hebt nu al aardig wat prijsgegeven. Erger nog is datgene waarmee je de markt op wil niet ergens op de een of andere manier beschermd? Heb daar al onderzoek naar gedaan of laten doen?

Ga eens informatie inwinnen bij RVO/NL Octrooicentrum, misschien kunnen zij je een stukje op weg helpen op het gebied van bescherming. Dit kan o.a. Door een mailtje naar de publieksvoorlichting nloctrooicentrum@rvo.nl

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.