• 0

waar inkomsten en btw invullen van verkoop binnen europa aan particulieren ?

Hallo;

 

Het gaat om verkoop van marge goederen vanuit Nederland naar - binnen EU landen.

Weet iemand waar ik van die verkopen aan particulieren binnen Europa de inkomsten en af te dragen btw in moet vullen op de btw aangifte ?

 

Ik kom n.l. niet verder dan bij 3b - "levering aan of diensten in landen binnen de EU" , dan krijg ik " levering aan of diensten aan ondernemers" , opgave ICP e.d. , en daar is geen sprake van.

 

 

Bedankt alvast !

Robbie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo;

 

Bedankt voor uw antwoord maar het gaat om levering vanuit Nederland naar particulieren in Duitsland, weet u waar dat dan wel moet ?

 

Ik kan helemaal niet vinden waar ik van die verkopen binnen Europa de inkomsten en af te dragen btw in moet vullen op de btw aangifte.

 

Mvgr;

Rob

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals al geschreven en door Joost bevestigd, 1a/1b. Het gaat om leveringen die je factureert inclusief Nederlandse BTW. Het maakt de belastingdienst niet uit of de Nederlandse BTW betaalt wordt door een Nederlandse particulier of eentje uit een van de andere 27 EU lidstaten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost;

 

Dat het dan bij prestaties binnenland staat maakt verder niet uit ?

 

Zal niet en ik zal het daarbij zetten , uiteindelijk gaat het alleen om de af te dragen btw, + de opgave van de winst.

 

Op zich wel beetje vreemd en was voor mij verwarrend , kost tijd...

 

Lijkt me een kleine moeite voor de belastingdienst om bij prestaties buitenland binnen EU te splitsen; dus een rubriek te maken voor verkoop naar particulieren + btw en verkoop naar andere ondernemers binnen EU met btw of als nodig met ICP opgave.

 

Joost , hartelijk dank hoor.

 

Mvgr;

Rob

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een kleine moeite voor de belastingdienst om bij prestaties buitenland binnen EU te splitsen; dus een rubriek te maken voor verkoop naar particulieren + btw en verkoop naar andere ondernemers binnen EU met btw of als nodig met ICP opgave.

 

Wees maar blij dat je het gewoon bij elkaar kan optellen. Als de belastingdienst dit zelf zou bedenken zou je het waarschijnlijk nog per lidstaat moeten uitsplitsen......... Kleine moeite is ook niet helemaal waar, één vakje veranderen in een elektronische aangifte kost de belastingdienst zakken met geld.

 

 

"prestaties binnenland" dien je in dit geval te lezen als "in het binnenland belaste prestaties".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.