Ik heb al diverse topics gezien over dit onderwerp maar ik kon de oplossingen zelf niet toepassen naar mijn idee.
Ik ben vorig jaar een bedrijf gestart waar ik voornamelijk geïnvesteerd heb en nog vrijwel geen inkomsten.
Op mijn winst en verlies rekening kom ik uit op -16444 euro. Dat klopt.
Dat betekent dat ik aan de activa zijde nog een waarde van 600 voor mijn computer heb staan en 149 op de rekening waardoor er een totaal van 749 ontstaat.
Aan de passiva zijde heb ik bij eigen vermogen 17169 euro staan omdat dat het bedrag is wat ik tot nu toe geïnvesteerd heb en een kortlopende schuld van 24 euro wat samen dus neerkomt op 17193 euro.
749 aan de ene kant en 17193 aan de andere kant, ik mis dus precies mijn verlies hierin maar kan ik dat ergens aan de activa zijde kwijt? En waar dan!?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mlgb
Mlgb
Goedemiddag allemaal,
Ik heb al diverse topics gezien over dit onderwerp maar ik kon de oplossingen zelf niet toepassen naar mijn idee.
Ik ben vorig jaar een bedrijf gestart waar ik voornamelijk geïnvesteerd heb en nog vrijwel geen inkomsten.
Op mijn winst en verlies rekening kom ik uit op -16444 euro. Dat klopt.
Dat betekent dat ik aan de activa zijde nog een waarde van 600 voor mijn computer heb staan en 149 op de rekening waardoor er een totaal van 749 ontstaat.
Aan de passiva zijde heb ik bij eigen vermogen 17169 euro staan omdat dat het bedrag is wat ik tot nu toe geïnvesteerd heb en een kortlopende schuld van 24 euro wat samen dus neerkomt op 17193 euro.
749 aan de ene kant en 17193 aan de andere kant, ik mis dus precies mijn verlies hierin maar kan ik dat ergens aan de activa zijde kwijt? En waar dan!?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49233-passiva-en-activa-ongelijk-bij-verlies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag