• 0

Invoer van producten, nu BTW factuur van DHL

Beste,

 

Ik eerder een BTW factuur mogen ontvangen van DHL voor het invoeren van producten. Voor mij is deze factuur een beetje onduidelijk en voelt het een beetje gek om 536,41 aan voorbelasting terug te vragen. Nu lees ik op dit forum meerdere berichten met dit zelfde probleem, maar kan ik nu zomaar 536,41 aan voorbelasting terugvragen? Gevoelsmatig heb ik even bevestiging nodig. ;)

 

Eerdere bronnen: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=33591

 

http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=3724

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

Mvg. Elroy

scan.thumb.jpg.7d2152dcd62ad26ff864cd71fa944ffa.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de vraag nu precies? Of het bedrag klopt of dat je het voorbelasting kunt aftrekken in je BTW aangifte?

Her eerste kun je zelf uitrekenen, het BTW bedrag is 21% van de prijs van de goederen + transportkosten + invoerrechten (in dit geval 0).

 

Het BTW bedrag kun je onder de gebruikelijke voorwaarden (dus gebruik voor zakelijke doeleinden) aftrekken als voorbelasting.

Link naar reactie
  • 0

BTW hoort expliciet op een factuur te staan, dus daar zou geen onduidelijkheid over moeten bestaan.

 

Zelfs als je een factuur opstelt in buitenlandse valuta, moet de BTW in Euro uitgedrukt worden.

 

In dit geval staat de BTW over de goederen expliciet op de factuur. Dat moet DHL afdragen en verdienen ze niets aan. Dus rekent HDL ook nog invoerkosten en daar berekenen ze ook weer BTW over. Dus beide BTW bedragen kun je optellen en als voorbelasting afdragen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn is feitelijk vraag is, kan ik die 536 als voorbelasting opgeven. De reden dat ik dit vraag is omdat het voor mijn 'gevoel' een groot BTW bedrag is om als voorbelasting in te voeren.

 

Ik zie nog wel tegenstrijdige antwoorden, was is nu juist?

 

Elroy

Link naar reactie
  • 0

Waar zie jij iets tegenstrijdigs in de antwoorden? Ik tel 4 reacties en alle 4 schrijven ze, op een andere manier geformuleerd, hetzelfde. nml dat je de btw mag aftrekken, maar de kosten niet. Dus alleen het btw deel in die factuur en natuurlijk niet het gehele bedrag.

 

NB. VAT is het engelse woord voor BTW, voor het geval daar je probleem zit.

Link naar reactie
  • 0

Het BTW bedrag is 525 euro, de administratiekosten van DHL horen daar niet bij. Het BTW bedrag kan je als voorbelasting aftrekken. Hoezo tegenstrijdige antwoorden? Waarom is het BTW bedrag "voor je gevoel" hoog? Wat was de waarde van de goederen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

vragen. Nu lees ik op dit forum meerdere berichten met dit zelfde probleem, maar kan ik nu zomaar 536,41 aan voorbelasting terugvragen? Gevoelsmatig heb ik even bevestiging nodig. ;)

Volgens mij mag je 525,94 euro als voorheffing terugvragen. De 523,74 euro is de btw van het ingevoerde product. De 2,20 euro is de btw over de 'administratieve dienst' van DHL. De administratieve dienst zelf van 10 euro nogwat valt in de kosten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.