• 0

Wil een bedrijf overnemen

Beste Allemaal,

 

Al enige tijd ben ik lid van dit forum (lees vaak mee en help veel mensen via privé berichten in "speelgoed" vraagstukken).

 

Ik ben op dit moment aan het overwegen om iets voor mezelf te beginnen of om een bedrijf over te nemen. Kunnen jullie mij adviseren waar ik het beste kan kijken waar bedrijven te koop worden aangeboden? Mijn voorkeur gaat uit naar een import/export bedrijf in consumentengoederen (bij voorkeur speelgoed en/of huishoud). Familiebedrijf zou dubbele pluspunten hebben.

 

Ik heb getracht om via google te zoeken, echter kom ik dan uit bij enkele vergelijkingssites zonder enige duidelijkheid over hun commissies.

 

Hoor graag van jullie!

 

Groet,

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen Peter,

 

Leuk te lezen dat je plannen hebt om als ondernemer aan de slag te gaan.

Bij bedrijfsovername is het belangrijk om vooraf te weten wat je zoekt. Om dit duidelijk te krijgen kun je een profiel maken waarin je nadenkt over de overnameprijs, het type bedrijf, welke regio, aantal werkzame personen en een lage of juist hoge omzet.

 

Hierna kun je gericht gaan zoeken. Via het internet kan dit op diverse plaatsen zoals:

- Bedrijfsovernameplein.nl

- Bedrijfsovernameregister.nl

- Bedrijventekoop.nl

- Brookz.nl

- Koopmijnbedrijf.nl

- MKB adviseurs

- Ondernemersbeurs.

 

Maar begin ook zeker in je eigen netwerk te zoeken. Niet alle bedrijven staat te koop in een openbaar register. Ook kun je informeren bij een branchevereniging of zoeken in vakbladen.

 

Succes met je zoektocht!

Hartelijke groet, Willeke Schalk

06-57933716

 

 

 

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt je orienteren via bedrijven te koop zoals reeds aangegeven.

Bedrijfsovernameplein

Pro Ondernemer

Brookz

MKBase

Zijn wellicht ook een goede opties?

 

Ik zou eerst voorjezelf een profiel opmaken waar je procies naar opzoek bent.

En welk budget je te besteden hebt? Er zijn velen vormen van overnemen bedenk ook goed welke vorm je het meest aanspreekt.

Succes.

 

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

goedemorgen,

ik ben een nieuwe lid en heb me juist aangemeld omdat ik iets in de export /import wilt doen.

ik ben nu nog in loondienst maar wil volgende jaar een aantal maanden verlof nemen om het uit te proberen, werkgever is akkoord.

wat ik wil is faillisementen opkopen en exporteren ,in het land waar het naartoe moet heb ik al mijn huiswerk gedaan,dat komt wel goed daar.

 

hier weet ik niet hoe ik alles zou moeten doen met btw enz..

weet dat export 0 % is ,maar wat het precies inhoud en hoe dit aan te pakken weet ik niet.

misschien hebben jullie advies?

 

bedankt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.