• 0

Betalen via SMS

Ik overweeg om voor een concept betalen via SMS te gebruiken. In het verleden heb ik hiermee gewerkt omdat het een erg gebruiksvriendelijke microbetaling is. Omdat het met Ringtones en andere rommel uit de hand liep heeft de overheid heel terecht een limiet op het SMS bedrag gezet.

 

Ik ben op zoek naar de huidige stand van zaken. Ben al een dag aan het Googlen en kom veel tegen (zoals de SMS gedragscode) maar misschien is er iemand hier die recente praktijkervaring heeft. Zou graag willen weten wat het maximale bedrag is dat je per SMS mag afrekenen. Ik denk dat het 1.50 is, maar ik kom ook andere bedragen tegen.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier in het verleden wat programmeerwerk voor gedaan, en de bedragen zijn inderdaad beperkt. Voor zover ik weet is het maximale bedrag voor de consument momenteel inderdaad 1.50, inclusief btw, exclusief de kosten van de sms die je moet sturen om de betaalde sms te ontvangen.

 

Gebruiksvriendelijk is het wel, maar ook nogal prijzig: Afhankelijk van de aanbieder houd je ongeveer de helft van het consumententarief over.

Link naar reactie
  • 0

of targetpay speelt niet eerlijk.

 

Lastig in te schatten of TargetPay 'eerlijk' is. Zo staat in de kleine lettertjes onderaan: "De verdiensten worden aan u uitgekeerd zodra deze door ons van de mobiele operator zijn ontvangen. Dat is tussen de 10 en 12 weken na het einde van de betreffende maand." Dus als je pech hebt krijg je de betaling pas vier maanden later binnen. ???

De bedragen zijn wel veel hoger. Ik zoek iets rond de 3.00 euro voor de consument. Ik kan natuurlijk twee keer 1.50 afschrijven maar dat is ook zo klantonvriendelijk en louche.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Dank je Peter, die had ik al gezien. Ik zocht meer naar praktijkverhalen omdat het zo'n onduidelijk/grijs gebied is.

Ik bedoelde aan te geven dat er geen wettelijke limiet op het totaalbedrag is. Ik heb ooit voor een klant wel eens bij mollie.nl dingen uitgezocht, maar die lijken te zijn gestopt met SMS-diensten - het idee was in die gevallen wel meerdere berichten te sturen. Je ziet het bij die diensten op TV ook regelmatig: "(Maximaal x berichten)".

 

Als jij dus duidelijk communiceert dat je klanten precies 2 berichten zullen krijgen a 1,50 per stuk, dan is het goed.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij dus duidelijk communiceert dat je klanten precies 2 berichten zullen krijgen a 1,50 per stuk, dan is het goed.

Dank voor het advies.

 

Ik vind het zelf erg jammer dat het betalen via SMS zo'n slechte naam heeft gekregen.

Het is handig, een mobiel heeft iedereen altijd bij de hand en de betaling komt netjes op je telefoonrekening.

 

Een operator is geen bank dus ik begrijp dat grote bedragen not done zijn.

Maar die 1.50 is wel heel erg weinig, als er maar 75 cent van overblijft.

Nog BTW eraf en dan heb ik een betaling van 0.62 cent waar ik mijn dienst voor ga leveren ::)

Een uitdaging!

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Van 1.50 incl blijft ongeveer 0.75 excl over.

 

Maar die 1.50 is dus de grens waarboven je moet aantonen dat iemand expliciet toestemmig heeft gegeven voor betaling via sms (dwz niet alleen een sms sturen maar eerst op de site akkoord gaan met die gang van zaken). Blijkbaar kun je dan tot 3.00 euro vragen waar iets van 1.60 van overblijft. Hogere bedragen werken niet bij alle operators, dus kun je niet betrouwbaar inzetten.

 

Reputatie is wel een lastig ding. In het begin werkte het goed, bijvoorbeeld betalen via sms voor het downloaden van een bestand. Toen die spelletjes erop zijn gedoken waar je meerdere smsjes van kreeg (bijv voor 15 euro per week) is het helemaal misgelopen, zeker gezien mensen ook wel eens ongevraagd aan die diensten kwamen en er niet meer vanaf kwamen.

 

Zelf heb ik het hele betaal-sms gebeuren geblokkeerd via mn telco, en ik vermoed dat dat voor veel mensen geldt gezien er nogal wat aandacht in de media voor was.

Link naar reactie
  • 0

Nou moe,

Stel dat je een leuk digitaal product hebt. Bijvoorbeeld een rapport van een rekenmodule.

Je wilt dit voor een bescheiden bedrag leveren aan consumenten, jij moet er rond de 2 euro voor hebben.

Dan lukt het me niet daar een goedlopende micro betaalwijze bij te vinden, want:

- Apple's deel is 30% van alles

- iDeal kost je 30 tot 60 cent

- Paypal/Creditcard heeft niet iedereen en kost je een percentage

- betaling achteraf kost je wanbetalers, factuur maken enz

- betalen via SMS vinden mensen eng en geeft je 75 cent

 

Kent iemand een andere betaal wijze voor micro bedragen die ik over het hoofd zie?

Op zo'n moment zie ik de voordelen van contant geld opeens weer :)

 

 

 

 

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad lastig met deze bedragen.

 

Als je 2 euro (incl btw) wilt overhouden kom je ongeveer aan een consumententarief van:

 

2.50 - 2.60 iDeal

2.40 - 2.45 PayPal

3.00 apple/google/etc

 

Beste oplossing zijn bitcoins, maarja, die zijn nog niet in voldoende gebruik om het heel handig te maken (al kun je ze wel accepteren just in case, heb je geen of ca 1% transactiekosten afhankelijk of 2 euro meer of minder dan 0.01 btc is).

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad lastig met deze bedragen.

 

Als je 2 euro (incl btw) wilt overhouden kom je ongeveer aan een consumententarief van:

 

2.50 - 2.60 iDeal

2.40 - 2.45 PayPal

3.00 apple/google/etc

 

 

 

Zo zul je het denk ik moeten oplossen. Gewoon de prijs met een euro verhogen. Betalen via sms is niet meer van deze tijd, en niemand die no zo wil (of zelfs kan) betalen. Als je mollie.nl gebruikt laten ze de keuze aan de gebruiker, ideal, cc, bank, bitcoin etc.

 

 

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Betalen via sms is niet meer van deze tijd, en niemand die no zo wil (of zelfs kan) betalen.

Dank voor het advies, maar heb je hier zelf ervaring mee, dat niemand meer met SMS wil betalen?

Denk bijvoorbeeld aan zoiets als de SMS woningwaarde dienst. Dat loopt toch nog steeds goed?

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.