• 0

ervaringen met llp oprichters...?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn ervaring met vrijwel alle llp oprichters is dat ze zelden volledig of goed informeren over en controleren of iemand volgens de fiscus wel een vrije beroepsbeoefenaar is.

 

Zo niet, dan wordt de llp door de Nederlandse fiscus gewoon gelijkgesteld aan een BV, met alle bijbehorende verplichtingen (zoals gebruikelijk loon DGA, LB, geen zelfstandigenaftrek et cetera)

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Maar je gaat het niet alleen doen neem ik aan (llPartnership).

 

Of dat fiscaal gaat werken hangt inderdaad af van je status als IB-ondernemer. Ik neem aan dat je zoekt naar een rechtsvorm waarin je rechtspersoonlijkheid met IB-ondernemerschap kunt combineren.

 

Verplichtingen:

- Jaarlijks cijfers deponeren bij de KvK maar ook bij Companies House. Vooral bij die laatste moet je op tijd zijn want de boetes liegen er niet om en veel rek in termijnoverschrijding kennen ze niet.

- Dormant status in de UK aanvragen voor de corporate income tax.

- LLP inschrijven bij de NL KvK uiteraard.

 

En dan hopen dat je een bankrekening kunt krijgen in NL en dat je de gewenste fiscale status krijgt van de fiscus en tot slot, dat je klanten geen vraagtekens stellen bij je gekozen rechtsvorm.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
En dan hopen dat je een bankrekening kunt krijgen in NL

Yep, zie ook het recente topic NL Bankrekening voor Niet-EU Rechtsvorm = Lastig, Tips?

Nu zal een LLP in het kader van de Wwft wat minder lastig liggen dan een Ltd: de UBO's zijn immers (beter) zichtbaar, maar de kosten voor oa. een bankrekening zijn wel flink hoger: ABN Amro rekent voor een zakelijke bankrekening voor een buitenlands bedrijf € 100,- per maand

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

de llp is bij de nl kvk in geschreven... dus bankrekening gaat lukken (denk ik)

 

maar wat ik zoek en ik hoop dat iemand die ervaringen wil delen:

 

zijn bedrijven als incuria en kck bedrijven die dit betrouwbaar doen of komen r nog stapels kosten of weet ik wat achter te voorschijn nadat ik ze het heb laten oprichten... dus eigenlijk zoek ik een soort referenties...

 

 

Maarten

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij interesse of vragen kan u kosteloos telefonisch volledige en juiste informatie opvragen bij ons.

 

Indien er een onderneming wordt gedreven in enige Engelse rechtspersoon mogen er geen zogenaamde ‘dormant accounts’ worden ingediend bij Companies House!

 

Vorenstaande staat los van de fiscale regels en afspraken met de Engelse belastingdienst. Indien kan worden aangetoond dat de rechtspersoon (o.g.v. feitelijke leiding, registratie KvK of Belastingdienst etc.) of al haar members slechts in Nederland belastingplichtig zijn dan kan een vrijstelling tot het doen van aangifte(n) worden verkregen.

 

U krijgt een indruk van de fiscale behandeling voor members in een LLP op http://ukllp.nl/fiscaal. Als u uw (fiscale) situatie tegen het licht wil houden horen we graag van u.

 

Laat u volledig adviseren voor uw eigen specifieke situatie bij uw keuze voor een rechtsvorm, het gaat om uw onderneming en uw (mogelijke) hoofdelijke aansprakelijkheid.

 

Net als bij een BV of NV wordt u vaak pas geconfronteerd met het juist beheren en administreren van een rechtspersoon als het erop aan komt! Als dan blijkt dat er juridisch onjuist is gehandeld loopt u alsnog gevaar voor hoofdelijke aansprakelijkheid.

 

Bas Kleijsen

 

 

 

Mod toeliching naar aanleiding van modsmelding over zelfpromotie: TS vraagt ervaringen over een specifiek bedrijf; uiteraard mag het bedrijf daar zelf op reageren. Een klein beetje zelfpromotie is dan onvermijdelijk, maar wat mij betreft in dit geval functioneel en niet storend

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.