• 0

Verzending binnen EU voor grotere pakketten

Beste forumleden,

 

Voor het opstarten van een eigen onderneming ben ik op zoek naar een betaalbare verzender van pakketten. Ik zou 2 soorten pakketten willen verzenden binnen Europa.

 

Pakket 1: 130cm*72cm*20cm, gewicht 12kg (behoort meestal tot de 'grotere pakketten' en heeft dus een extra toeslag)

Pakket 2: 86cm*70cm*20cm, gewicht 5kg

 

In totaal zou het om 50 à 100 pakketten per jaar gaan. Heeft iemand ervaring met betrouwbare en vooral betaalbare verzenders voor deze pakketten? Eigen onderzoek levert soms gigantische bedragen op (70€ voor een enkel pakket van België naar Frankrijk)

 

Alvast bedankt!

 

Gr

Dieter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor het opstarten van een eigen onderneming ben ik op zoek naar een betaalbare verzender van pakketten. Ik zou 2 soorten pakketten willen verzenden binnen Europa.

Hoever ben je al zelf gekomen? Welke verzenders heb je tot nu toe vergeleken en wat waren hun tarieven?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

@ Prinsrachid: Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb zelf al DHL, GLS en Bpost gecontacteerd met specifieke aanvragen, en verder simulaties gedaan via UPS, TNT en Fedex.

 

GLS en Bpost zijn uitzonderlijk duur, meer dan 70€ voor enkel verzending naar Frankrijk. UPS, TNT en Fedex zijn zelfs nog duurder voor zulke grote pakketten. Enkel DHL lijkt het iets voordeliger te kunnen doen. Verder is er ook nog DSV waarvan ik gehoord heb dat ze redelijk betaalbaar zijn maar hier krijg ik geen offerte van te pakken;

 

Heb jij meer ervaring met verzendingen binnen Europa?

 

 

Link naar reactie
  • 0

OK, je hebt dus eigenlijk al ongeveer iedere verzender gecontacteerd die er is! :) Het grootste punt waarom de verzendingen waarschijnlijk zo duur zijn (bij iedereen) is de grote afmeting (zijden langer dan 100 en 50 cm) of het gewicht (zwaarder dan 10 kg). Hierdoor vallen huis-tuin-en-keuken-verzendopties eigenlijk overal af.

 

Zelfs als je binnen de beperkingen van PostNL zou blijven (50 x 50 x 100 cm), dan zou je al gauw 25 euro (bij 5kg+) tot 41,50 euro (verzekerd en 20kg-) kwijt zijn. Op wat voor tarieven kwam je bij de anderen (niet GLS) ongeveer uit?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

@ Prinsrachid

 

Klopt, ik heb al wel wat research gedaan. Ik merk ook dat kleine pakketten veel goedkoper zijn maar ik kan nu eenmaal geen fiets verzenden in een pakketje van 20x20x20 :)

 

De anderen zaten allemaal rond of boven 100€ (opnieuw bij verzending naar Frankrijk). TNT, UPS en Fedex zitten zelfs tussen 100€ en 200€, afhankelijk van het moment van verzending. Ik denk dat DHL misschien wel de enige verzender is die nog redelijk is van prijs in vergelijking met de anderen. Misschien toch nog eens opnieuw contact opnemen

 

Indien ik nog mogelijke verzenders vergeten ben: shoot!

 

Gr

Dieter

Link naar reactie
  • 0

Indien ik nog mogelijke verzenders vergeten ben: shoot!

Als het echt om losse verzendingen gaat, denk ik dat je inderdaad bij DHL zal uitkomen. Als je echter een aantal pakketten tegelijk zou versturen, zou je nog kunnen overwegen om het via een pallet met een regulier vervoersbedrijf te versturen. Dat hoeft dan niet per se via een postbedrijf. Het zou dan wel rechtopstaand moeten gebeuren want de langste zijde van een euro- of blokpallet is niet meer dan 120cm.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dieter,

 

Ik kwam dit artikel tegen op groothandelforum (al weer een tijdje geleden) maar op die manier ben ik bij S***** C***** terecht gekomen. Hebben vast wel oplossingen voor je. Benaderbare club ook.

 

Misschien heb je daar wat aan.

 

Succes!

 

 

 

http://www.groothandelforum.eu/spammerdespam

 

Mod edit: Beste gebruiker, fijn dat je spamt op HL en Webwinkelforum, maar dat is dus niet de bedoeling.

 

Aanvulling van Mod nr 2: S**** C**** en deze persoon delen hetzelfde IP adres. Allemaal leuk en handig gedaan maar de link wordt verwijderd, het is gewoon ordinaire verkapte en bewuste spam

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dieter verzendt vanuit België, dan zou ik op een Vlaams forum navraag doen, of misschien kun je wel met een groter bedrijf mee verzenden...

 

...of business aanpassen naar retro-onderdelen en accessoires!?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dieter, heb je met je prijssimulaties bij UPS rekening gehouden met de korting die je daar krijgt als je een klantnummer aanvraagt met kortingsprogramma? Op standard gaat er ruim 50% van de geafficheerde prijs af. Op de snellere diensten tegen de 70% dacht ik. Als je de exacte percentages wilt, stuur maar een pm. Ik heb die papieren bewaard uit de tijd dat ik in België woonde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.