• 0

Recht van opstal

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het vestigen van een recht van opstal.

 

In de situatie wil de gemeente die eigenaar van een totaal perceel is een recht van opstal vestigen bij mijn buren. Ik ben het hier niet mee eens. Kan ik hiertegen bezwaar maken of in beroep gaan? Zoja bij wie?

 

Gr. M

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je iets meer van de omstandigheden vertellen

 

Ik lees dat de gemeente een opstal wil geven aan jou buren (ik vermoed dat de gemeente eigenaar van de grond is en de buren daarop gebouwd hebben)

waarom zou jij dan een rol hebben in het vestigen van een opstal?

of vind je dat het bouwsel van de buren er onrechtmatig staat?

 

en wat is de relatie met ondernemen uit de huidige formulering is die niet te ontdekken.

 

Link naar reactie
  • 0

Gemeente heeft mijn voorganger een recht van opstal gegeven op een gebouw op een stuk grond later is midden op dit terrein een gebouw gezet met ook een recht van opstal aan een ander. Deze wil nu uitbreiden wat dus inhoud dat wij worden beperkt. Ofwel zij willen groter wij moeten kleiner. Het is dus een geheel aan grond.

Ik ben van mening dat we na meer dan 30 jaar gebruik te hebben gemaakt recht hebben op dat stuk grond.

 

Hiernaast huren ze tot voor kort een deel van ons en willen dit nu voor hun zelf hebben. Daar heb ik niets op tegen. Zij doen dezelfde onderneming alleen een andere doelgroep en er is geen behoefte aan meer maar juist aan minder. Maar ze bouwen wel meer en ik mag niet meepraten waarom ze meer willen en welke ruimte ze krijgen in ondernemen. Praten helpt niet meer ds wil bezwaar maken om tot nadere afspraken te komen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.