• 0

Overname huidige klantcontracten

Beste Leden,

 

Ik ga op zeer korte termijn een bedrijfsonderdeel van mijn huidige werkgever overnemen. Hierin zitten een 10tal bestaande contracten die mee gaan in een nieuwe BV.

 

De contractanten zijn op de hoogte, middels een persoonlijk gesprek, van de overname.

 

Gesprekken zijn gevoerd met : huidige eigenaar, nieuwe eigenaar en contractant.

 

Mijn vraag is of de contracten overgezet kunnen worden naar nieuwe BV uiteraard bij akkoord contractant, zonder verdere juridische stappen dan alleen een duidelijke nieuwe overeenkomst waarin de contractant zich kan vinden aangepast met de gegevens van de nieuwe BV

 

Groet,

 

Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste

 

Hier lijkt me een drie partijen overeenkomst op zijn plek. Maar uit de mail begrijp ik ook dat e.e.a. ook mondeling werd overeengekomen in gesprekken. Maar nogmaals schriftelijk bevestigen en een akkoord vragen lijkt me top.

 

Formeel hoeft er niet geregeld te worden. In NL kennen we de contractvrijheid: zolang maar niet in strijd met de wet en in strijd met de goede zeden.

 

Wellicht was de overname van de contracten een onderdeel van de transactie en daarmee ook gekoppeld aan een koopprijs. Dan zou ik voor wat dat aspecten toch ook een vrijwaring bedingen.

 

Groet en succes

 

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.