• 0

Gift card [cadeaubonnen voorwaarden]

Beste lezer,

 

Momenteel heb ik een eigen diëtisten praktijk en een food blog. Dat loopt goed door. Ik ben aan het overwegen om een gift card te ontwikkelen voor mijn klanten. Uiteraard wil ik deze gift card ook op termijn landelijk maken. Denk hierbij aan een gift card van bv H&M. Ik heb zelf rond gekeken op de website van KVK en Ondernemersplein. Ik kan niet achterhalen waar deze dienst onder valt en aan welke voorwaarden ik als ondernemer moet voldoen om de gift card te mogen introduceren. Het gaat er om dat klanten deze kaarten bij een aantal webshops (waar ik al een connectie) mee heb kunnen uitgeven. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en wacht jullie reacties graag af.

 

Groeten,

Nasim

 

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Nasim,

 

Je vraagt aan welke voorwaarden je als ondernemer moet voldoen. Ik neem aan dat je op eisen van de overheid doelt? Die zijn er niet! Als je een giftcard wilt uitgeven dan mag je dat doen.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend zijn wellicht de volgende twee zaken nuttig om te weten:

 

1) Over cadeaubonnen breng je geen btw in rekening op het moment van verkoop. Op het moment dat iemand een bon inlevert, draag je pas btw af: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/financiele_diensten_en_verzekeringen/vrijstelling_voor_effecten_en_andere_waardepapieren

 

2) Je mag geen reclame op basis van dubieuze gezondheidsclaims maken. Deze mogen neem ik aan daarom ook niet op cadeaubonnen staan. E.e.a. wordt elders op Higher Level besproken. (En als diëtist weet je dit vast al, maar het lijkt me niet overbodig het voor de zekerheid te vermelden.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Nasim,

 

Om hier een goed antwoord op te geven, is vooral belangrijk te weten of deze giftcard dus vooral voor intern gebruik is (dus alleen bij jou te besteden) of dat je een giftcard (met een geldwaarde dus) introduceert die ook bij externe partijen te besteden is? In dat geval zul je aan meer regels moeten voldoen en o.a. een derdenrekening moeten hebben. Bovendien moet je dan ook je melden bij de Nederlandse bank, info hier of wanneer het intern zou zijn, dan kun je hier info vinden over vrijstellingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.