• 0

Responservaringen met "detelefoongids.nl"

Wat zijn jullie ervaringen met detelefoongids? Wij worden al weken benaderd door De telefoongids voor een uitgebreide vermelding met kader en url. Op zich staan wij hier wel voor open, maar vragen ons wel af wat de respons hiervan is. De kosten bedragen toch een kleine 600 euro en dan begin ik mij toch af te vragen of een dergelijke uitgebreide vermelding ook iets oplevert. Iemand ervaringen met doorlinken vanuit de gids?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik gemiddeld enkele keren per week de telefoongids raadpleeg op internet en dan alleen als ik op zoek ben naar informatie over lokale bedrijven. Het doorlinken gebruik ik dan om bijvoorbeeld adresgegevens of routebeschrijving te vinden maar ook om te bepalen of het gewenste product aanwezig is.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ook wij hebben geen interesse in een extra vermelding in de telefoongids. Ondanks dat we dit hebben aangegeven, werden we nog verschillende malen benaderd door deze toko.

 

Kennelijk hebben ze geen juist werkend CRM systeem.

 

Driekwart jaar geleden bleek dat onze vermelding (na vier jaar wel goed vermeld te hebben gestaan) "opeens" op ons oude adres stond.

 

Bellen - kan_niet - bellen - onmogelijk - bellen - foutje - maand_verder - fax_gestuurd. Eindelijk wel een correcte vermelding.

 

Rommel, mijns inziens.....

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie ervaringen met detelefoongids? Wij worden al weken benaderd door De telefoongids voor een uitgebreide vermelding met kader en url. Op zich staan wij hier wel voor open, maar vragen ons wel af wat de respons hiervan is. De kosten bedragen toch een kleine 600 euro en dan begin ik mij toch af te vragen of een dergelijke uitgebreide vermelding ook iets oplevert. Iemand ervaringen met doorlinken vanuit de gids?

 

 

 

Kijk heel goed uit met wie je zaken doet!! er zijn nogal wat malafide bedrijven die adverentieruimte aanbieden op ' telefoongidsen-sites'.

Er zijn ook een aantal nepsites die op de echte sites lijken.

Verder zou ik het persoonllijk nooit doen. Je vallt niet op tussen al die andere advertenties. Gouden Gids lijkt mij dan nog handiger.

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk heel goed uit met wie je zaken doet!! er zijn nogal wat malafide bedrijven die adverentieruimte aanbieden op ' telefoongidsen-sites'.

Er zijn ook een aantal nepsites die op de echte sites lijken.

Verder zou ik het persoonllijk nooit doen. Je vallt niet op tussen al die andere advertenties. Gouden Gids lijkt mij dan nog handiger.

Jacobien, bedankt voor de waarschuwing, maar het is mij bekend. Dit gaat echter om de online telefoongids van KPN. Niet direct een malafide partij (alhoewel sommige leden wel erg slechte ervaringen hebben met deze partij).

 

Enfin, in die gids zou dan een speciale advertentie komen, bovenaan de lijst. Kijk bijvoobeeld eens onder juridische adviseurs, dan zie je de advertentie van Jurofoon.

 

Naar zeggen van KPN is dit detelefoongids de op vier na best bezochte site van NL. Persoonlijk gebruik ik deze ook vrij frequent. Maar om nu uitsluitend om mijn eigen ervaringen af te gaan vind ik iets te kort door de bocht. Eigelijk zou ik graag wat vernemen van mensen die de statistieken van hun site bijhouden en uitkomst kunnen geven over het doorlinken vanaf de desbetreffende site. Heeft iemand daarvan gegevens?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Directe gegevens heb ik niet, zelf nooit aan zo'n vermelding begonnen (koop liever voor dat bedrag aan adwords of overture plaatsingen).

 

Maar ik heb sowieso mijn twijfels aan hoe effectief daar adverteren is. Zelf gebruik ik vrijwel nooit de telefoongids, tenzij ik op zoek ben naar een -telefoonnummer- van een specifiek bedrijf dat niet uit google rolt (komt wel eens voor).

 

De enige zoekers die je bereikt zijn mensen die op branche en regio zoeken, maar niet naar een specifiek bedrijf. Voor mijn gevoel is de telefoongids daarin geen sterke partij (dan eerder de gouden gids).

Link naar reactie
  • 0

Een tijd geleden ben ik benaderd door de Gouden Gids, of ik interesse had in een vermelding, ook met zo'n kader, en dat heb ik toen gedaan. Eigenlijk kreeg ik er na het goedkeuren van het voorbeeld meteen een gevoel van 'dit moet ik niet doen'. En heb het op het laatste moment terug laten draaien, en gewoon de gratis vermelding gehouden.

Bij de Telefoongids heb ik ook een gratis vermelding, maar sinds 2003 wel mijn website erbij laten vermelden (kost niet zoveel). En daar heb ik tot nu toe geen spijt van gehad. Ik heb er zelfs een aantal extra klanten door gekregen!

In mijn statistieken kan ik ook zien dat er zo nu en dan via de Telefoongids site wordt doorgeklikt naar mijn website. Sommigen klikken vervolgens ook door naar pagina's Profiel Werk etc.

Of een kader vermelding zin heeft, weet ik dus niet. Ik vond het zelf altijd een erg groot risico m.b.t. de investering.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Oplichters!

Pas op want het opvragen van een prijsopgaaf leidt bij de telefoongids BV als tot een "contract". Op dit moment zijn wij verwikkeld in een conflict waarbij zij ons ongevraagd een opdrachtbevestiging stuurde waarbij wij 2 weken hadden om te reageren. Doe je dat niet dan zit je er aan vast. Opzich niet echt een probleem daar zij moeten aantonen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, maar het zegt mijnsinziens wel iets over de manier van doen daar. Goudengids iets minder, maar ook mijnsinziens absoluut geen waar voor je geld. Misschien goed voor een loodgieter of fietsenwinkel, maar daar houdt het wel mee op.

Link naar reactie
  • 0

Oplichters!

Pas op want het opvragen van een prijsopgaaf leidt bij de telefoongids BV als tot een "contract". Op dit moment zijn wij verwikkeld in een conflict waarbij zij ons ongevraagd een opdrachtbevestiging stuurde waarbij wij 2 weken hadden om te reageren. Doe je dat niet dan zit je er aan vast. Opzich niet echt een probleem daar zij moeten aantonen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, maar het zegt mijnsinziens wel iets over de manier van doen daar.

 

Dit is een reactie op een èrg oud berichtje, maar voor mij is het op het moment heel erg actueel!

 

Ik werd telefonisch door De Telefoongids benaderd met de vraag of ik belangstellling had voor een uitvoerige vermelding, mijn antwoord was een duidelijk: Néé.

Vervolgens sturen ze je tòch een soort van specificatie en als je daar dan geen reactie op geeft... dikke pech!

 

Daarna heb wel rekening gekregen en ook een herinnering, maar ging er vanuit dat het stomweg een vergissing moest zijn en deed er verder niets mee. Dit gebeurde namelijk allemaal in een periode dat mijn schoonvader erg ziek was en vervolgens overleed. Dan heb je wel wat anders aan je hoofd.

Ik hàd er dus misschien wel wat eerder in kunnen springen, maar door de omstandigheden heb ik niet gelijk gedaan en de gevolgen onderschat.

 

Intussen heb ik een rekening van een incassobureau gekregen (intrum Justitia) en zit ik midden in een uitvoerige wellus/niettus-briefwisseling met De Telefoongids. Zij nemen het eenzijdige(!) besluit dat er een overeenkomst is en ik moet het gaan weerleggen. Te gek voor woorden!

 

Ik vraag mij af of er nog meer mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben met De Telefoongids.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De Telefoongids benaderd met de vraag of ik belangstellling had voor een uitvoerige vermelding, mijn antwoord was een duidelijk: Néé.

Vervolgens sturen ze je tòch een soort van specificatie en als je daar dan geen reactie op geeft... dikke pech!

 

Daarna heb wel rekening gekregen

Op dat soort onzin kun je vrij simpel reageren met een briefje van een paar regels. Misschien nog een keer herhalen als ze escaleren naar een gerechtsdeurwaarder. En dan voor de (kanton)rechter laten komen, maar zover zullen ze waarschijnlijk niet gaan.

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer wordt een privaatrechterlijk geschil over een overeenkomst een publiekrechterlijke zaak (poging tot oplichting)? Moedwillig een eenzijdige actie als overeenkomst bestempelen gaat wat mij betreft al over de schreef. Zou je aangifte kunnen doen?

 

Tja, het is een uiterst merkwaardige manier van doen, maar aangifte doen heeft (denk ik) pas zin als je dat met een aantal benadeelde mensen tegelijk kunt doen. Als er meer mensen aangifte doen komt het pas overtuigend over.

 

Link naar reactie
  • 0

wij hebben zo een zelfde advertentie in de goudengids staan voor nog geen 255 euro exl. btw. Hier hebben we wel wat opdrachten van gekregen, maar toch ook niet spectaculair veel.

 

Wij zijn bezig met het overdenken van ruimte op Ilocal, maar denken toch dat we het maar niet doen.

 

De telefoongids had ook contact opgenomen met ons, maar vond de prijzen bij hun aanzienlijk hoog. Bij ons gaven ze al een bedrag van 1.500 euro aan.

 

Er moet ergens geld aan verdiend worden.

 

 

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

De Telefoongids benaderd met de vraag of ik belangstellling had voor een uitvoerige vermelding, mijn antwoord was een duidelijk: Néé.

Vervolgens sturen ze je tòch een soort van specificatie en als je daar dan geen reactie op geeft... dikke pech!

 

Daarna heb wel rekening gekregen

 

 

Bij een incasso / deurwaarder en uiteindelijk rechter nee op request.

Op dat soort onzin kun je vrij simpel reageren met een briefje van een paar regels. Misschien nog een keer herhalen als ze escaleren naar een gerechtsdeurwaarder. En dan voor de (kanton)rechter laten komen, maar zover zullen ze waarschijnlijk niet gaan.

 

Laat ze maar bewijzen dat je hebt toegezegt. Gelukkig is voor dit soort zaken toch een handtekening voor akkoord nodig willen zij er echt geld uit krijgen.

 

Bij een incasso / deurwaarder en uiteindelijk rechter nee op request.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

wij hebben zo een zelfde advertentie in de goudengids staan voor nog geen 255 euro exl. btw. Hier hebben we wel wat opdrachten van gekregen, maar toch ook niet spectaculair veel.

 

Wij zijn bezig met het overdenken van ruimte op Ilocal, maar denken toch dat we het maar niet doen.

 

De telefoongids had ook contact opgenomen met ons, maar vond de prijzen bij hun aanzienlijk hoog. Bij ons gaven ze al een bedrag van 1.500 euro aan.

 

Er moet ergens geld aan verdiend worden.

 

 

VOOR EXACT HETZELFDE PRODUKT ?? EN OPLAGE"S

dat kan echt niet aangezien de prijzen bij de gouden gids hoger liggen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik lees ook de prijsopgave met gemengde gevoelens, ik had deze week bezoek van een adviseuse van de GG, voor het plaatsen van een advertentie met kader en afbeelding werden bedragen genoemd van

1400, 00 eur. Ik ben nog aan het twijfelen over het rendement.

 

Ik ben erkend installateur maar adviseer ook het gebied van energiebesparing, daar is geen rubriek voor, dus in dat geval kon er gezocht worden op trefwoorden.

 

Daar ik nu nog in een opstartfase zit, is naamsbekendheid erg belangrijk, zeker in het eerste jaar.

 

Terugkerend naar de vraagstelling in het begin van deze thread, gaarne een reactie of advies.

 

vr.gr.

 

Link naar reactie
  • 0

Adverteren in de GG/TG is, in mijn ogen, zonde van het geld.

De ervaringen zijn dat je in de verkeerde lijst/cat wordt geplaatst. En vervolgens een heel jaar moet wachten voordat je offline goed geplaatst gaat worden. Online iets sneller. Jaar erop staat het bedrijf op een heel ander adres in de gidsen... Etc etc.

 

Nee, weinig extra klanten mee gehad, je kan zoals iemand al eerder schreef dat geld beter steken in een Adwords of andere campagne voor je naamsbekendheid (of desnoods een lokale advertentie in het lokale krantje voor een aantal maanden lang) maar de GG etc zullen je er niet echt aan helpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat een uitgebreide vermelding in de telefoongids wel werkt. Het gaat niet alléén om de opdrachten die je binnensleept natuurlijk. Een stukje proffesionaliteit is belangrijk, met name in de juristen cq. advocaten wereld. ;)

 

Een goede tip.

 

Zoek een Rota gecertificeerd reclamebureau. Zij krijgen bureaukorting van 15 %. Op een bedrag van 600 euro is dat toch 90 euro. Laat de factuur en opdrachtbevestiging via het reclamebureau lopen en spreek een leuke deal met het reclamebureau af. bijvoorbeeld 5 % commissie voor het reclamebureau. ;D

 

Op een bedrag van 600 euro is dat natuurlijk nog niet zoveel, maar

voor bedrijven die voor 2500 een vermelding hebben, wordt het leuker

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 0

@r Veenstra,

 

De Gouden Gids heeft haar tijd een beetje gehad. Immers is internet een veel meer gebruikter medium.

 

Een vermelding in de gouden gids moet je hebben hoor, en in het telefoonboek. Maar zorg dat je op internet prominenter aanwezig bent.

 

 

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 0

bij telefoontjes van de 'telefoongids' vooral goed opletten of het DE gids is of een of ander advertentiebureau.

 

Wat betreft de Gouden Gids: heb ik zelf geen goede ervaringen mee.

 

Een gratis standaard vermelding op hun website is o.k. zodat je een extra link naar je website hebt en kalnten je kunnen vinden, maar ik zou geen "Premier" abonnement nemen om bovenaan te staan met logo etc.

 

Zelf weinig respons ontvangen via GGids vergeleken met gerichte advertenties, en GGids is vrij kostbaar.

Prijzen zijn trouwens altijd zeer sterk te onderhandelen (hun prijzen zijn namelijk niet openbaar en voor iedereen anders).

En altijd alles op schrift laten zetten voor ondertekening, want ze zijn bij GGids nogal slordig. Ze "vergeten" telefonisch afgesproken details in het contract te zetten.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Kijk heel goed uit met wie je zaken doet!! er zijn nogal wat malafide bedrijven die adverentieruimte aanbieden op ' telefoongidsen-sites'.

Er zijn ook een aantal nepsites die op de echte sites lijken.

Verder zou ik het persoonllijk nooit doen. Je vallt niet op tussen al die andere advertenties. Gouden Gids lijkt mij dan nog handiger.

Jacobien, bedankt voor de waarschuwing, maar het is mij bekend. Dit gaat echter om de online telefoongids van KPN. Niet direct een malafide partij (alhoewel sommige leden wel erg slechte ervaringen hebben met deze partij).

 

Enfin, in die gids zou dan een speciale advertentie komen, bovenaan de lijst. Kijk bijvoobeeld eens onder juridische adviseurs, dan zie je de advertentie van Jurofoon.

 

Naar zeggen van KPN is dit detelefoongids de op vier na best bezochte site van NL. Persoonlijk gebruik ik deze ook vrij frequent. Maar om nu uitsluitend om mijn eigen ervaringen af te gaan vind ik iets te kort door de bocht. Eigelijk zou ik graag wat vernemen van mensen die de statistieken van hun site bijhouden en uitkomst kunnen geven over het doorlinken vanaf de desbetreffende site. Heeft iemand daarvan gegevens?

 

detelefoongids is al lang niet meer van KPN! In de tijd dat het zo slecht ging met KPN heeft deze dit onderdeel in 2002 verkocht aan twee investeringsmaatschappijen. Vervolgens is het samengevoegd met het Finse Fonecta en het Midden-Europese Mediatel tot het bedrijf YBR. YBR biedt telefoon- en bedrijfsgidsen op papier, internet en mobiele telefoon, en inlichtingendiensten. In 2005 is YBR overgenomen door European Directories, met daarachter een aantal investeringsmaatschappijen.

De Telefoongids maakt momenteel dus onderdeel uit van European Directories.

Link naar reactie
  • 0

Sinds ik gebeld ben door zo'n advertentieverkoopster van de telefoongids is mijn animo, die toch al niet groot was, tot beneden 0 gezakt. Dat mens bleef maar doordrammen. Feitelijk kwam het erop neer als ik geen vermelding/advertentie wilde dat ik dan wel een hopeloze ondernemer zou zijn en waarschijnlijk binnenkort failiet want niemand zoiu mij kunnen vinden.

Alleen al de manier waarop zij het gesprek voerde. Zij belde mij maar wist niet wie ze aan de lijn had en bleef het hele gesprek "meneer" tegen me zeggen ondanks herhaalde pogingen haar ervan te overtuigen dat ze toch echt met een mevrouw van doen had. Als je daar moet gaan adverteren krijg je waarschijnlijk hijgers aan de lijn want een correcte rubriekvermelding zal er dan ook wel niet inzitten!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Zij belde mij maar wist niet wie ze aan de lijn had en bleef het hele gesprek "meneer" tegen me zeggen ondanks herhaalde pogingen haar ervan te overtuigen dat ze toch echt met een mevrouw van doen had.

 

Ik heb hetzeldfde gehad met een advertentieverkoper van de TG. Alleen al door deze fout te maken bij mij is het al nee... En ik vraag vaak ook extra informatie op papier, waarbij ze gelijk een contract opsturen. Dat is niet voor mij weggelegd. Dan maar via Adwords wat meer adverteren of lokale bladen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Advertentieverkoop via de telefoon vind ik per definitie scam. Nooit op ingaan dus. Wie wil adverteren doet er goed aan om zelf het een en ander uit te zoeken in plaats van in te gaan op waardeloze aanbiedingen.

Link naar reactie
  • 0

Bij telemarketing moet je inderdaad altijd goed opletten. In principe ga ik er altijd afwijzend mee om, dit is een manier van pushmarketing die me absoluut niet bevalt.

 

Een link in de telefoongids.nl bij je vermelding kan nog wel toegevoegde waarde hebben wanneer de eigen website voldoende informatie over het eigen product/dienstverlening te vertellen heeft.

 

Ik kan me echter goed vinden in een eerder verstrekt advies: Een gelokaliseerde AdWords-campagne kan wellicht veel meer respons en echt geïnteresseerde klanten opleveren. In ieder geval is het een stuk gemakkelijker om respons te meten, kan je AdWords ook als tool voor marktonderzoek gebruiken en heb je de kosten in eigen hand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.