• 0

Inschrijfformulier website koppelen aan excelbestand

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie heeft je website gebouwd en waar is het formulier mee gemaakt ?

 

Als er geen database achter het formulier zit, dan wordt het lastig denk ik.

Als er wel een database achter zit, dan zijn er zeker mogelijkheden om er een excellijstje van te maken. Maar of dat makkelijk gaat, hangt weer af van de technieken waarmee het formulier is gemaakt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus gewoon html en css?

 

 

Daar kun je dan niet heel veel mee. Met bijv php kun je het doen zoals ik zei, of elke contact poging in een database zetten, en dat vanuit de admin uitlezen of een excel pagina van maken.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. De website is gebouwd met X5 evolution 8. Hierin heb ik een inschrijfformulier gemaakt, via email form object. Kun je hier wat mee ?

 

Waarom neem je geen contact op met X5 ? Die hebben de tools en zo te zien zijn er ook nog 'professionele' versies. Wellicht zit daar meer functionaliteit achter de formulieren.

 

Anders zou je 'voor een prikkie' zoals Espen al aangaf bij sitedeals moeten kijken.

Link naar reactie
  • 0

Google eens op 'form hosting' of 'hosted surveys'. Er zijn heel veel diensten die formulieren voor je hosten en in Excel-formaat laten exporteren.

 

Een andere optie, maar niet echt gebruiksvriendelijk, is dat je je bezoekers een Excel-formulier laat invullen en vervolgens naar je laat mailen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben al een tijd op zoek naar hoe ik gegevens van een inschrijfformulier op mijn website kan koppelen aan een excel bestand. Nu schrijf ik alles over, dit kost veel tijd en is fout gevoelig.

Wie heeft er tips ?

 

 

Als je zelf de technische kennis niet hebt, dan huur je beter een professional in. Op het moment dat je namelijk gegevens geautomatiseerd gaat verwerken loop je ook tegen de risico's van dingen als SQL injection aan en het voorkomen daarvan vergt toch echt deskundigheid, ervaring en inzicht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.