• 0

Zegt Samsom ook 's iets verstandigs [deltaplan maakindustrie]

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toch wel erg eigenlijk dat niemand plannen van politici nog serieus neemt.

 

Maar los daarvan had ik begrepen dat er op dit moment al erg veel vraag is naar mensen die een vak kunnen. Vooral echte ambachten. Dan hoeft er toch geen 'deltaplan' voor te komen?

 

Zou het probleem niet meer zijn dat jongeren liever op een warm kantoor zitten en iets met 'social media' doen dan dat ze 8 uur per dag aan een stampende machine staan?

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Zelfde krant, zelfde partij, die voor de BTW verhoging is.

'BTW verhoging' is een beetje te sterk denk ik. Het was een tijdelijke BTW verlaging die al een keer verlengd was. Die moet je ooit een keer terugdraaien, zeker nu iedereen roept dat het weer beter gaat met de huizenmarkt.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Zelfde krant, zelfde partij, die voor de BTW verhoging is.

'BTW verhoging' is een beetje te sterk denk ik. Het was een tijdelijke BTW verlaging die al een keer verlengd was. Die moet je ooit een keer terugdraaien, zeker nu iedereen roept dat het weer beter gaat met de huizenmarkt.

 

 

 

Waarom je dat terug moet draaien zie ik niet, kappers, schilders, stucadoors, fietsenmakers mogen allemaal met 6% BTW rekenen. En inderdaad gaat het beter in de huizenmarkt, ik heb ook nog een aantal projecten die voor 1 juli klaar moeten zijn. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen de uren toch of ook de materialen?

 

Ook artiesten mogen al jaren 6% BTW rekenen, maar een technicus niet, daarom merk je dat oko steeds meer lichtmensen zich een VJ noemen, zodat ze onder een andere BTW groep vallen. In de geluidswereld zie je deze trend niet echt. Maar dat komt vooral omdat geluidsmensen, op zijn zachts gezegd, niet zo'n hoge pet ophebben van dj's.

 

Het zou mooi zijn als alle diensten gewoon onder hetzelfde BTW tarief zouden vallen, maakt alles een stuk duidelijker.

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom je dat terug moet draaien zie ik niet, kappers, schilders, stucadoors, fietsenmakers mogen allemaal met 6% BTW rekenen. En inderdaad gaat het beter in de huizenmarkt, ik heb ook nog een aantal projecten die voor 1 juli klaar moeten zijn. ;D

 

 

Kun je natuurlijk de vraag stellen waarom die branches wel een 6% tarief mogen rekenen en een ander arbeidsintensief beroep niet.

Wil je de maakindustrie stimuleren cq arbeidsplaatsen creëeren helpt een btw verhoging van 19% naar 21% die o.a de PvdA heeft doorgevoerd niet mee.

 

De laatste 15 jaar heeft ook de PvdA ( eigenlijk alle politieke partijen) er voor gezorgd dat belastingontwijking door multinationals geen strobreed in de weg werd gelegd.

Het aandeel dat bedrijven bijdragen in de totale belastingopbrengsten is daardoor gezakt met 10%, in diezelfde periode is het aandeel loonbelastingen met 10% gestegen.

 

Als ik zie dat Wim Kok een vakbondsvoorman en lijsttrekker van PvdA in een later stadium commissaris wordt bij een reeks multinationals zoals ING,Shell, TNT etc etc en Wouter Bos onderdak vind bij KPMG een organisatie die vooral de belastingontwijkende multinationals van advies voorziet mag je toch wel twijfels hebben aan de werkelijke intenties van politici.

 

Dit zijn dan wel voorbeelden van PvdA politici maar ik moet concluderen dat ook een partij als de VVD die zich toch profileert als 'ondernemerspartij' meer oog heeft voor de belangen van de multinationals en het MKB vooral ziet als mogelijkheid om die belangen te financieren.

 

Wil je echt de economie stimuleren als politieke partij verlaag je niet alleen het hoge btw tarief naar 15% maar pas je ook de loonbelasting en de absurde regels daaromtrent drastisch aan zodat arbeid weer beloont en niet bestraft wordt.

 

Het zou helemaal mooi zijn als Samson niet alleen ' iets verstandigs zegt ' maar die woorden ook eens laat volgen door 'verstandige daden'.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het mooie aan het MKB is dat het een hele mooie melkkoe is.

Ze kunnen niet zomaar het roer omgooien, hebben vaak geen kennis van allerlei belastingtrukjes en kunnen al helemaal niet zomaar in het buitenland gaan zitten.

En het allermooiste is nog dat ze zich nooit echt kunnen verenigigen.

En omdat dit ook meteen de grootste groep is die zorgt voor het belastinginkomen, kun je die mooi uitbuiten en af en toe een snoepje toegooien of iedereen tevreden te houden.

Maar is dat aan de andere kant niet in elk land zo?

 

Dus ik heb me allang voor genomen om me er neit meer druk om te maken. Ik stem wel op een partij die mijn idealen wil vertegenwoordigen en heb het al voor lief genomen, dat de andere politieke partijen vooral bedoeld zijn om een aantal een mooie baan te geven in het grote bedrijfsleven.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het hele BTW verhaal aan ons voorbij gaat, wij hebben geen particulieren als opdrachtgevers. Dus al onz eopdrachtgevers krijgen de BTW gewoon terug.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.