Net een topic gestart over een zeer moeizame samenwerkingsrelatie met mijn vader. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=53;action=display;threadid=55951;start=0#msg514770

Nu ga ik met een eigen product en verkoop beginnen en mag de ruimte en benodigdheden van mijn vader gebruiken. Hij stelde voor mij in de VOF op te nemen.

Kan dit zo maar, en kan ik dan worden afgerekend op alleen mijn verdiensten? Of is zo'n VOF vooraf altijd 75-25 bijvoorbeeld ongeacht wat er het jaar aan omzet wordt gedraaid? Wat als mijn deel wel goed loopt en zijn deel niet?

Mijn vader is 65 en zal ooit eens stoppen, heeft dit voordelen met het verder overnemen van de zaak? De zaak loopt stabiel maar is al lang geen vetpot meer, stel ik maak er weer wat moois van en de VOF is uiteindelijk van mij, moet ik dan mijn broer (die niet in de VOF zit) toch uitkopen op basis van mijn verdiensten en nieuwe investeringen die ik vanaf dit jaar ga doen?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Net een topic gestart over een zeer moeizame samenwerkingsrelatie met mijn vader. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=53;action=display;threadid=55951;start=0#msg514770

Mijn vader is 65 en zal ooit eens stoppen, heeft dit voordelen met het verder overnemen van de zaak? De zaak loopt stabiel maar is al lang geen vetpot meer, stel ik maak er weer wat moois van en de VOF is uiteindelijk van mij, moet ik dan mijn broer (die niet in de VOF zit) toch uitkopen op basis van mijn verdiensten en nieuwe investeringen die ik vanaf dit jaar ga doen?

In een VOF doen jullie de investeringen, kleine zondagavond grap, je vader zal ooit stoppen, zie dit bericht. Vooral de laatste regel. ;D

• 0

Een B.V. kan je overnemen, namelijk door de aandelen te kopen van de huidige eigenaar.

Dat is niet zo bij een V.O.F.

Als een vennoot uittreedt of aaantreedt, dan houdt de VOF op te bestaan. En moet er afgerekend worden (tussen vennoten onderling en tegenover de fiscus).

Er zijn wel enkele faciliteiten om het allemaal ‘door te schuiven’ in sommige situaties, maar dat is wel afhankelijk van de situatie. Maatwerk dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar