• 0

Broncode Jan Sloot

Ik heb pas het boek gelezen over de Broncode die Jan Sloot had ontwikkeld. Hiermee kon hij een volledige speelfilm dermate comprimeren dat deze in minder dan 1 kilobyte kon worden opgeslagen. Echter, de dag voordat hij zijn uitvinding openbaar zou maken is hij overleden.

Weet iemand wat in grote lijnen zijn toegepaste comprimeer- principe was? Hijzelf beweerde namelijk dat het niks met eentjes en nulletjes te maken had, maar met kleuren. Was benieuwd of iemand hier een idee over heeft

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is toevallig, ik heb enkele dagen geleden hier dat topic ook gevonden en ben daardoor eens flink aan het zoeken geslagen :) Inderdaad leuk en interessant stukje waar je veel meningen over kunt hebben.

 

Op Netwerk.tv is nog een 2delige documentaire te vinden die ze erover gemaakt hebben, hij is online te bekijken.. de directe link heb ik helaas niet bij de hand. Erg boeiend.

 

Persoonlijk geloof ik wel dat hij het voor elkaar had gekregen, geen reden waarom ik het niet zou moeten geloven, maar naar mijn mening had hij het heel anders opgelost dan de meeste informatica mensen hier denken, die denken in bits en bytes. Maar Jan was een electrotechnicus, geen informaticus.....

 

Anyways, zoekt en gij zult vinden :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.