Toekomstige waarde nieuwe uitvinding

Aanbevolen berichten

..dan zou deze honderden miljarden euro's waard zijn.

 

En wat als je nu eens de remedie voor aids / kanker / malaria zou vinden, miljoenen mensen het leven zou kunnen redden, wat voor een prijskaartje zou je daar aan hangen?

 

Of zou je het gewoon uitdelen?

 

 

Dat prijskaartje wordt veroorzaakt door het geldverslindende onderzoek.

Onlangs zijn er wel gratis pillen op de markt gekomen tegen rivierblindheid, veroorzaakt door de tse tse vlieg.

Het product was zo goedkoop te maken dat het pharmacie bedrijf besloot het gratis te verstrekken.

 

Als je natuurlijk voldoende neveninkomsten hebt kun je dat makkelijk doen.

Ik heb hier een levensreddendhulpmiddel liggen wat erg goedkoop te maken is.

Artsen die het gezien hebben zijn heel enthousiast, het is wereldwijd in te zetten.

Ik zou alleen niet weten hoe ik dit gratis zou kunnen verstrekken.

Link naar reactie
Dat prijskaartje wordt veroorzaakt door het geldverslindende onderzoek.

 

En de patentjes enz. Begrijpelijk. Dan nog kan er tegen kostprijs, welke duidelijk lager ligt, geleverd worden.

 

Ik zou alleen niet weten hoe ik dit gratis zou kunnen verstrekken.

 

Sponsoring uit het Bill en Melinda fonds misschien?

 

BTW: Ik was tuberculose vergeten, deze ziekte zal in de komende jaren ook nog miljoenen slachtoffers maken.

Link naar reactie

En de patentjes enz. Begrijpelijk. Dan nog kan er tegen kostprijs, welke duidelijk lager ligt, geleverd worden.

 

Kortgezegd: nee.

 

Juist de farmaceutische industrie is een tak van sport waarbij de R&D kosten gigantisch zijn, en de productiekosten van het uiteindelijke geneesmiddel vaak slechts een kleine fractie zijn van het hele kostenplaatje.

 

Nu is het ook nog erg onzeker werk, je kunt miljarden investeren in onderzoek naar een oplossing voor het een of ander, maar helemaal niets bruikbaars vinden. De kosten voor al die doodgelopen trajecten moeten worden opgebracht door de opbrengsten uit de middelen die wel gevonden worden. Daardoor kan de marge op een individueel middel best 90% van de prijs zijn, maar dat zegt niets over de gemiddelde marge binnen een heel farmabedrijf. In het algemeen is het geen industrie waar vreselijk grote marges zijn over het hele productspectrum.

 

Qua medische uitvindingen die veel geld opleveren denk ik dat je toch blijft bij oplossingen voor veelvoorkomende kankers of hart- en vaatziekten... mits je het snel genoeg goedgekeurd krijgt om nog van de octrooien te genieten. Overigens heb ik niet het idee dat veel goedrenderende uitvindingen medisch van aard zijn.

Link naar reactie

 

Qua medische uitvindingen die veel geld opleveren denk ik dat je toch blijft bij oplossingen voor veelvoorkomende kankers of hart- en vaatziekten... mits je het snel genoeg goedgekeurd krijgt om nog van de octrooien te genieten. Overigens heb ik niet het idee dat veel goedrenderende uitvindingen medisch van aard zijn.

 

De medische industrie heeft momenteel een probleem.

Te lang heft men geld geincasseerd uit verkopen van gepatenteerde medicijnen.

Helaas heeft men de R & D inspanningen terug geschroefd.

Gevolg de grote concerns zoeken kleine high potentials om dit goed te maken.

 

Veel medische uitvindingen staan nu op naam van deze grote concerns door de hoge investeringen die vaak nodig zijn in onderzoek.

De hoofdmoot is natuurlijk medicijnen, hier wordt nog wel veel geld mee verdient zolang het patent nog bescherming bied.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.