• 0

Thuiszorgwinkel wel of niet starten [zelf ontwikkelde hulpmiddelen]

Beste mensen,

 

Al ruim 2 jaar ben ik bezig met het voorbereiden van mijn bedrijf. Ik heb zelf een aantal eenvoudige hulpmiddelen ontwikkeld (voor ouderen en mensen met een lichamelijke beperking), en mijn plan was om die via ''bestaande'' bedrijven aan te bieden.

 

In die 2 jaar heb ik vooral binnen mijn eigen kringen mijn ideeën uitgewerkt en trainingen gevolgd voor ondernemers.

Inmiddels heb ik al 100 thuiszorgwinkels benaderd maar niemand staat open voor een eventuele samenwerking.

 

Ik zit er nu aan te denken om zelf een thuiszorgwinkel te starten maar ik wil graag meerdere meningen van professionals horen. Denken jullie dat er nog wel een toekomst is voor de thuiszorgwinkels?

 

Alvast hartelijk dank voor het lezen/reageren!

 

Zara29.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede avond Zara29.

 

Ik ben geen deskundige op het gebied van thuiszorgwinkels.

 

Maar, als ik het goed begrijp heb je inmiddels twee jaren gestoken in de ontwikkeling van hulpmiddelen en trainingen voor het ondernemerschap.

 

Dan denk ik dat, als je ervan overtuigd bent dat je hulpmiddelen van veel waarde zijn, de volgende stap een eigen onderneming is.

 

Of dit direct een thuiszorgwinkel moet zijn of een webwinkel of een combinatie hiervan weet ik zo niet.

Dat hang natuurlijk ook sterk af van je eigen mogelijkheden en middelen.

 

Wellicht is het verstandig om eens een goed gesprek aan te gaan met een bestaande thuiszorgwinkel in bijvoorbeeld een andere plaats zodat men je niet als een directe concurrent ziet ?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op de een of andere manier vind ik thuiszorg en een (standalone)webwinkel niet klinken als een goed huwelijk. In mijn ogen zijn dit juist producten die je moet aanbieden in een fysieke winkel.

 

Is er niet iets te regelen met bestaande bejaardentehuizen en/of ziekenhuizen? Daar zou je je producten in de eerste plaats al op kleine schaal kunnen aanbieden. Op het moment dat je naam hebt gemaakt en de bekendheid hebt is het denk ik pas tijd voor een webwinkel.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Present. ;D

 

Wij hebben inderdaad een webshop in hulpmiddelen. Geen fysieke winkel overigens. Ik vraag mij af waarom je de thuiszorgwinkels benaderd. ??? Ik zou het 1 schakel hogerop zoeken, namelijk de leveranciers van de hulpmiddelen.

 

Als zij interesse hebben dan komt het vanzelf bij de thuiszorgwinkels en webshops terecht. Bovendien hoef je je dan maar op een paar leveranciers te richten.

 

Om wat voor soort hulpmiddelen gaat het? Kan je er iets meer over vertellen?

 

Overigens zijn dit soort artikelen prima via een webshop te verkopen. Als je informatie maar uitgebreid genoeg is. Naast eindgebruikers zijn het overigens ook vaak kinderen/ kleinkinderen van ouderen die vanwege het gemak bestellen via de webshop.

 

Mocht het niet lukken met de leveranciers dan kan je ook nog overwegen om de webshops te benaderen en bijvoorbeeld zelf de verzending te verzorgen (dropshipping). Dan kunnen de webshops jouw producten in principe risicoloos aanbieden.

 

 

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Present. ;D

;D ;D

 

Inmiddels heb ik al 100 thuiszorgwinkels benaderd maar niemand staat open voor een eventuele samenwerking.

Als geen van de 100 thuiszorgwinkels je product wil verkopen lijkt met dat dé reden om zelf te beginnen met een webshop waar je rechtstreeks de verkoop kan doen.

 

(Òf het is een teken dat je product nog niet sterk genoeg is, maar daar gaan we niet van uit)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties/tips. Inmiddels ben ik alweer een stapje verder en sla ik de thuiszorgwinkels over. Ik ga nu in gesprek met een aantal leveranciers met als doel toch een fysieke winkel te openen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.