Hoi, ik heb de afgelopen tijd het een en ander gekocht, zoals een TFT scherm en wat kleine pc onderdelen. Nou vraag ik mij 2 dingen af:
1. kan ik deze BTW terugkrijgen via de belastingdienst straks
2. kan ik deze kosten aftrekken van mijn inkomsten op het eind van het jaar
Ik ging voor beide vanuit van wel (heb het trouwens ook op de naam van mijn bedrijf besteld).
Maar ik zat laatst te lezen in het ondernemershandboek (2004):
8. apparatuur, instrumenten en dergelijke van u prive: geen aftrek
Bijvoorbeeld: computers, fax-appratuur, schrijf- en rekenmachines, geluidsapparatuur en muziekinstrumenten. Aftrek van de kosten hiervan (aanschaf, huur, onderhoud) is niet mogelijk als de zaken niet tot het ondernemingsvermogen behoren. Het maakt niet uit of u ze in uw onderneming gebruikt.
(snap de onderstreepte tekst niet echt)
Even ter info: ik zit dus in de IT en gebruik deze pc constant voor mn werk, maar natuurlijk buiten "werktijd" ook prive. Alle onderdelen/dingen (zoals het scherm) zijn ook relevant/"nodig" voor het werk (dus geen gamersvideokaart a 300 eur ofzo), dus... Waar valt dit dan onder?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
seis
seis
Hoi, ik heb de afgelopen tijd het een en ander gekocht, zoals een TFT scherm en wat kleine pc onderdelen. Nou vraag ik mij 2 dingen af:
1. kan ik deze BTW terugkrijgen via de belastingdienst straks
2. kan ik deze kosten aftrekken van mijn inkomsten op het eind van het jaar
Ik ging voor beide vanuit van wel (heb het trouwens ook op de naam van mijn bedrijf besteld).
Maar ik zat laatst te lezen in het ondernemershandboek (2004):
(snap de onderstreepte tekst niet echt)
Even ter info: ik zit dus in de IT en gebruik deze pc constant voor mn werk, maar natuurlijk buiten "werktijd" ook prive. Alle onderdelen/dingen (zoals het scherm) zijn ook relevant/"nodig" voor het werk (dus geen gamersvideokaart a 300 eur ofzo), dus... Waar valt dit dan onder?
Bedankt :).
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag