• 0

Familie bedrijf, maar de familie werkt mooi niet mee

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe vervelend het ook is, toch maar de knuppel in het hoenderhok gooien.

Nu ken ik de situatie natuurlijk niet, maar deze lamballers zouden misschien het idee kunnen hebben dat ze heel druk druk druk zijn voor de zaak.

Dus probeer eerst eens te ontdekken waar het communicatief niet lekker gaat, en probeer de dingen duidelijk te maken.

HEt voordeel van een familiebedrijf is dat je elkaar kent, dit wordt een nadeel als het niet goed gaat omdat je geneigd bent een oogje toe te knijpen.

Misschien kun je de situatie iets uitgebreider toelichten met voorbeelden waarvan jij vind dat het fout gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zouden jullie doen, als je het gevoel het dat je alles alleen moet doen in een familiebedrijf... En de rest van de familie loopt te lamballen en prive zaakjes regelt.

 

Ken je het programma "Wie is de baas ?". Elke woensdagavond op nederland 3. Daarin zie je hoe een 'bedrijvendokter' probeert familiebedrijven te redden.

Wat ik er inmiddels van begrepen heb, is dat een van de grootste problemen met familiebedrijven is dat er niemand echt verantwoordelijk is / de leiding heeft. Vaak zijn de taken ook niet echt duidelijk verdeeld waardoor men maar wat doet.

Daarnaast speelt de hierachie binnen een familie mee. Er wordt naar de ouderen geluisterd, al weten die het niet altijd beter.

Bij jouw bericht krijg ik ook het gevoel dat de taken gewoon niet zijn verdeeld en mensen er niet op worden aangesproken als ze ze niet uitvoeren. En als jij alles telkens opknapt, is het voor hen alleen maar makkelijk om achterover te leunen.

Verder heb ik geen pasklaar antwoord, maar ik zou wel naar het programma gaan kijken. Wie weet wat je er aan hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ken je het programma "Wie is de baas ?". Elke woensdagavond op nederland 3. Daarin zie je hoe een 'bedrijvendokter' probeert familiebedrijven te redden.

 

Vind ik een geweldige serie. Je valt werkelijk van je stoel als je ziet hoe er in bedrijven met "leiding" wordt omgegaan. Echt een aanrader om een aantal valkuilen te vermijden.

 

Zie ook

http://www.rvu.nl/rvu.php?i=2&l=0&n=621

 

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

Wat zouden jullie doen, als je het gevoel het dat je alles alleen moet doen in een familiebedrijf... En de rest van de familie loopt te lamballen en prive zaakjes regelt.

 

Dat hangt er helemaal vanaf.

 

Als de zaak lekker loopt heb je kennelijk je familie niet nodig en zou ik het zo laten. Ze eten dan wel mee, maar dat is de vergoeding voor het kapitaal dat in het bedrijf zit.

 

Als de zaak niet lekker loopt wordt het een iets moeilijker verhaal.... en is het niet alleenhet familie probleem dat moet worden opgelost maar ook het zakelijke probleem toch??

Link naar reactie
  • 0

Maak zelf een geheel nieuw businessplan zonder je familie waar uitkopen een deel van is. Ga ermee naar de bank (of anderen) en probeer het kapitaal wat je nodig hebt bij elkaar te krijgen.

 

Als alles rond is gooi je je eerste bod op tafel. Overval ze ermee en laat ze 'ja' of 'nee' zeggen.

 

Het lijken me mensen zonder sterke intrinsieke drive tot ondernemen, dus een kapitaal ineens zal best aantrekkelijk voor ze zijn.

 

Je moet natuurlijk wel een goed scenario hebben voor wat je gaat doen als ze nee zeggen... Erover praten voordat je een concreet aanbod kunt doen lijkt me niet zoveel opleveren. Dat geeft alleen maar heel veel onrust en zal niet zo snel ergens toe leiden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.