• 0

Webshop openen en importeren uit Turkije

Omschrijving van je concept:

Ik hoor jullie denken; de zoveelste webshop op het gebied van fashion. Zeg 7thHeaven, wat is er dan zo interessant aan jouw producten en waarom zou het aanslaan?

 

Nou, eigenlijk geen idee. Ik loop al een tijdje rond met het idee om toch meer te doen en meer te halen uit mezelf. Eigenlijk heb ik het met mijn fulltime baan al druk genoeg, maar er zijn vaak momenten dat ik denk; dit blijf ik niet mijn leven lang doen (trust me; ik heb een geweldig leuke baan).

 

Ik wil graag schoenen inkopen in Turkije en verkopen in Nederland (en ook Belgie en ook Duitsland).

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Contact gezocht met bedrijven in Turkije. Er zijn genoeg schoenproducenten met wie ik kan samenwerken!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een leuke klantenkring opbouwen, internationaal kunnen opereren (ik woon in Limburg, graag ook in Duitsland en Belgie mijn producten te koop aanbieden dus), mooie trendy schoenen verkopen die voor de verandering weer niet zo duur zijn e.d.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil de juiste prijs-kwaliteitsverhouding aanbieden. Leren schoenen? Nou, dan mogen ze wel wat kosten. Geen leer? Dan wil ik dat ook merken aan de prijs.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Is het teveel gedoe om te importeren uit Turkije?

- Goedkoop inkopen in Turkije lukt wel, maar gaat vervoer mijn 'lage prijs'-droom de kop in drukken?

- Hoe lang moet ik geduld hebben, wanneer begin ik wat te verdienen?

- Hoeveel tijd zou ik hiermee moeten bezig zijn (mijn baan wil ik niet opzeggen uiteraard, hooguit een dagje minder werken).

- Tips en trucks?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn nog andere beren op de weg dan de verzendkosten.

 

1) retourbeleid

 

Er is een wettelijk kader rond retourbeleid. Schoenen passen ook niet altijd. Je retour percentage laag houden, zal een constante uitdaging zijn. Je concurrenten in de schoenen branche hebben allemaal een klantvriendelijk retourbeleid.

 

2) bereikbaarheid

 

Klanten verwachten bereikbaarheid. Hoe ga je dat realiseren in combinatie met een job in loondienst?

 

3) same (next) day delivery

 

Klanten verwachten een snelle verzending. hoe ga je dat doen, als je heel de dag op je werk zit? Wie gaat er verzenden, de leveringen van jouw leveranciers aannemen, de retours aannemen?

 

4) marketing

 

klanten komen niet meer vanzelf aanwaaien. webshops zijn niet meer vanzelf vindbaar in google. Je zal heel veel tijd moeten investeren in vindbaarheid, social media, communty, paid advertising enz... Heb je budget voor marketing?

 

De tijd dat je zomaar een webshop online zet, en dan met de benen op de desk de centen kan tellen is voorbij. e-cemmerce is een beroep geworden. Je zal dag en nacht moeten werken om je concurrenten bij te blijven.

 

Je kan bovenstaande activiteiten gerust uitbesteden, maar dan is de vraag of je low-cost model wel zo low cost zal zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

- Is het teveel gedoe om te importeren uit Turkije?

- Goedkoop inkopen in Turkije lukt wel, maar gaat vervoer mijn 'lage prijs'-droom de kop in drukken?

- Hoeveel tijd zou ik hiermee moeten bezig zijn (mijn baan wil ik niet opzeggen uiteraard, hooguit een dagje minder werken).

Een beetje met een half oog schoenen importeren zal ongetwijfeld nog wel lukken. Vervolgens moet je natuurlijk die zooi nog wel zien te verkopen! Als je 'uiteraard' een dagje in de week minder werken gaat het natuurlijk sowieso nix worden. Wie pakt de telefoon aan / beantwoordt de e-mails? Wie vult de website? Wie verstuurt de pakjes? Wie print de verzendlabels? Wie handelt de retouren af? Wie betaalt de verzendkosten? Hoeveel schoenen gaan er kapot en hoeveel moet je er (gratis) onder garantie vervangen, verwacht je? Hoeveel voorraad wil je aanhouden? Wat worden je levertijden? Wat gebeurt er bij out-of-stock?

 

Dan trouwens de import van die schoenen (goederencode 620X) zelf: Houd je wel rekening met mogelijke douanerechten (4,2%), inklaringskosten (10 tot 17,50 euro) en (mogelijke voorfinanciering bij inklaring van) 21% btw? Tot 150 euro hoef je geen douanerechten te betalen, maar daar run je geen schoenenbusiness op. En dan nog de verzendkosten voor de import.

 

- Hoe lang moet ik geduld hebben, wanneer begin ik wat te verdienen?

Met een dagje per week moet je héél veel geduld hebben. En je begint wat te verdienen, als je minder kosten hebt dan omzet... ::)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn er producenten die schoenen aan jou willen verkopen. Belangrijker is om te bedenken hoe jij die schoenen zelf weet te verkopen. 95% vd ondernemers is binnen 2 jaar gestopt. Belangrijke reden is dat ze niet hebben nagedacht over wat nu eigenlijk hun concurrentievoordeel is. Wat doen je anders dan al die andere goudzoekers. Tip: koop voor tientjes het boek concurrentievoordeel van Michael Porter. Denk eerst aan de klant!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.